Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مجمع نیروهای انقلاب اسلامی استان اصفهان که متشکل از تعداد زیادی از تشکل‌های انقلابی و اشخاص حقیقی و حقوقی است، طی چندین سال گذشته برای وحدت هرچه بیش‌تر نیروهای جبهه انقلاب در زمان انتخاباتی مانند شورای اسلامی شهر اصفهان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی فرایندهای مختلفی به لیست واحدی می‌رسند و آن‌ها را برای مدیریت بهتر فضای شهر به مردم معرفی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجمع سال گذشته و هم‌زمان با انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر، در فرایندی ۳ مرحله‌ای به لیست ۱۳ نفره شورای اسلامی شهر رسید و در ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ بود که لیست معرفی شده از سمت مجمع نیروهای انقلاب، به‌طور کامل مورد اعتماد مردم قرار گرفت.

اما در این میان انتظار مردمی که به این لیست اعتماد کردند این است که فعالیت این مجمع صرفاً به معرفی اشخاص محدود نشود، بلکه پس از فرایند انتخابات بر اعضای منتخب نظارت و نسبت به عملکرد آن‌ها مطالبه‌گری داشته باشند، ضمن اینکه با ارائه لیست، اعضای مجمع مسؤولیت عملکردهای انجام شده توسط مدیریت شهری و نمایندگان را بپذیرند و نسبت به آن پاسخگو باشند.

در همین راستا به سراغ ۴ تن از اعضای شورای عالی و شورای هماهنگی مجمع نیروهای انقلاب استان اصفهان رفتیم تا جویای جزئیاتی از جمله نوع و میزان ارتباط مجمع نیروهای انقلاب با اعضای شورای اسلامی شهر، عملکرد یک‌ساله شورای ششم از نگاه مجمع نیروهای انقلاب اسلامی و شیوه نظارت مجمع نیروهای انقلاب استان اصفهان بر اعضای شورای اسلامی شهر شویم.

امیدواریم اعضای شورا برای ۱۰ ابرپروژه‌ای که قول دادند، اقدام کنند

حجت‌الاسلام احمد سالک، عضو شورای عالی مجمع نیروهای انقلاب استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه نیاز است شورا طبق قوانین مصوب خود عمل کند و از سمت مجمع خارج از ضوابط قانونی توقعی از آن‌ها نداریم، اظهار داشت: البته نیاز است اعضا ویژگی‌هایی از جمله روحیه انقلابی، مدیریت جهادی و حضور بین مردم را داشته باشند.

 

وی پیرامون شیوه نظارت مجمع نیروهای انقلاب بر اعضای شورای اسلامی شهر تصریح کرد: در این مدت چند جلسه با اعضای شورا داشتیم و گزارشات کاری خود را ارائه دادند، همچنین رصد عملکرد اعضای شورا و نوع ارتباط آن‌ها، از دیگر روش‌های نظارت مجمع نیروهای انقلاب بر عملکرد شورای اسلامی شهر است.

سالک در پایان خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای شهر در ابتدای کار خود ۱۰ ابرپروژه را مطرح کردند که لازم است آن‌ها را اجرایی کنند، اما حدود ۶ ماه است که از برخی از این پروژه‌ها خبری نیست و امیدوارم این اقدام صورت بگیرد.

مدیریت شهری فعالیت‌های خوبی در زمینه شفافیت، مبارزه با فساد و الکترونیکی کردن مجوزها انجام داده است

حمیدرضا فولادگر، عضو شورای هماهنگی مجمع نیروهای انقلاب استان اصفهان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: شورای شهر از تیرماه و شهردار از شهریور کار خود را آغاز کردند و در طول این یک‌سال فعالیت‌های خوب و منسجمی داشتند هرچند اختلاف سلیقه‌هایی مطرح بود که طبیعی است زیرا در نهایت موجب تضارب افکار و جمع‌بندی‌ آن تبدیل به مصوبات شورای شهر می‌شود.

 

وی پیرامون ارتباط اعضای شورای شهر با مجمع نیروهای انقلاب تصریح کرد: از طرف مجمع نیروهای انقلاب جلساتی با اعضای شورا داشتیم و در جلسات نیز شرکت داشته‌اند، حتی چند تن از اعضا در شورای هماهنگی عضو بوده‌اند و توانسته‌ایم نظرات‌مان را منتقل کنیم.

فولادگر عنوان کرد: برای انتخاب شهردار نیز بدون اینکه ورود مصداقی داشته باشیم، کارگروهی از اعضای شورا و مجمع تشکیل شد و در چند جلسه فرایند رسیدن به شهردار را بررسی کردیم، اما به هیچ وجه در رأی‌گیری دخالتی نداشتیم.

عضو شورای هماهنگی مجمع نیروهای انقلاب استان اصفهان با یادآوری اینکه در مجمع نیروهای انقلاب، واحدی به‌نام نظارت و پیگیری کار خود را آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: در این واحد بر منتخبان مجمع یعنی نمایندگان مجلس و شورا نظارت داریم؛ همچنین در مراحل بعد نیز قرار است که نظارت به‌ صورت منسجم‌تر بر دیگر مدیران نیز صورت بگیرد تا هم گزارش‌ها را دریافت و هم نظرات مردم و اعضای مجمع را به‌ صورت مطالبه‌گری به نمایندگان منتقل کنیم.

 

وی با بیان اینکه در ماه‌های اول نمایندگان در جلسات به ارائه گزارش می‌پرداختند، اما پس از آن اولین واحد نظارت، در واحد سیاسی تشکیل شد، تصریح کرد: در ادامه مسیر این واحد به‌صورت مستقل کار خود را آغاز کرد و چندین کارگروه و کمیسیون تخصصی تشکیل داد؛ این کارگروه‌ها به این دلیل تشکیل شد که زمانی که قرار است در حوزه نظارتی وارد شویم، قبل از آن اقدامی تخصصی در کارگروه شکل گرفته باشد.

فولادگر افزود: در مرحله بعد نیز نظارت‌ها به‌ صورت میدانی خواهد بود تا بدانیم نمایندگان شورا و مجلس تا چه حد میان مردم حضور داشتند؛ سال‌های آینده انتخابات مجلس و شورا را پیش رو داریم و مجمع هم قصد ورود به این دو انتخابات‌ را دارد، البته هنوز نحوه ورود مشخص نیست؛ اما زمانی که لیستی انتخاب می‌کنیم نیاز است که بر آن‌ها نظارتی داشته باشیم و نسبت به آن پاسخگو باشیم.

عضو شورای هماهنگی مجمع نیروهای انقلاب استان اصفهان پیرامون نظارت مجمع نیروهای انقلاب بر مجموعه شهرداری و مدیریت شهری بیان داشت: چون اعضای شورا، شهردار را انتخاب کرده‌اند و مجموعه مدیریت شهری و شهرداری تحت نظارت شورای شهر است، در همین راستا مجمع می‌تواند غیرمستقیم بر این موضوع نظارت داشته باشد، به همین دلیل اگر نظراتی در خصوص مدیریت شهری به مجمع منتقل شد، می‌توانیم بر آن نیز نظارت داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه در طول یک‌ سال تلاش و کوشش زیادی در مجموعه مدیریت شهری صورت گرفته، اما توقع بیش‌تری از آن‌ها وجود دارد، تصریح کرد: در طول این یک‌سال شاهدیم شهرداری و شورا در حال تلاش هستند و فعالیت‌های خوبی در زمینه شفافیت، مبارزه با فساد و الکترونیکی کردن مجوزها آغاز کردند؛ همچنین در حال پیگیری موضوعاتی در زمینه‌های فرهنگی و عمرانی نیز هستند.

فولادگر افزود: اعضای شورای شهر در آغاز کار و پیش از انتخاب شهردار جلسات مستمری داشتند و با مسائل شهری آشنا شدند، در طول یک‌سال گذشته نیز علاوه بر مصوبات، فعالیت نظارتی خود را ادامه و اقدامات ساختاری خوبی انجام داده‌اند.

 

عضو شورای هماهنگی مجمع نیروهای انقلاب استان اصفهان با تأکید بر اینکه انتظارمان بیش‌تر از اقدامات انجام شده است، خاطرنشان کرد: یک‌سال از فعالیت شورای ششم گذشته و انتظار است که در دوران مدیریت شهری که منصوب به جریان انقلاب است، هم نواقص قبلی رفع شود و هم پروژه‌های عمرانی متوقف نشود و در کنار آن مواردی از جمله حمل و نقل و مباحث ترافیکی مطرح است و کارهای زیادی باقی‌مانده تا هم بودجه سالیانه به‌درستی اجرا شود و هم به برنامه توسعه‌ای عمل شود.

وی با یادآوری اینکه نیاز است چشم‌اندازمان برای پایان دوره مدیریت شهری، شهر توسعه یافته و امن باشد، گفت: هرچند مدیریت شهری با اقدامات روزمره زیادی مواجه است اما اگر به این موارد بسنده کنند، از اقدامات بلندمدت بازمی‌مانند و باید توجه کنند که چشم‌اندازها را فراموش نکنند تا به شهری توسعه یافته و منطبق با فرهنگ دینی قدم برداریم.

در حوزه عمرانی باید اقدامات جدی‌تری صورت بگیرد

همچنین محمدعلی مهره‌کش، عضو شورای هماهنگی مجمع نیروهای انقلاب استان اصفهان  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تأکید بر اینکه اصل تصمیم مجمع این بوده که دخالتی در اقدامات شورا نداشته باشد و در تصمیمات آن‌ها تأثیرگذار نباشد، اظهار داشت: در این راستا اصل بر این است که اختیار را به اعضا بدهیم مگر اوقاتی که نیاز به مشورت داشتند که در این راستا چندین نوبت درخواست کردند، افرادی به آن‌ها معرفی شده و در جلسات کارشناسی آن‌ها شرکت کرده‌اند.

 

وی با یادآوری اینکه بیش‌تر تلاش‌مان بر پیگیری مطالبات مردمی است، افزود: در این راستا کارگروه‌هایی تشکیل شده است، همچنین شورای هماهنگی مجمع نیز جلساتی با اعضای شورا داشته و قرار است در آینده نیز موضوع مطالبه‌گری به‌صورت جدی‌تر و منجسم‌تر دنبال شود.

مهره‌کش پیرامون شیوه‌های نظارت مجمع نیروهای انقلاب بر اعضای شورا تصریح کرد: کارگروه‌هایی‌ را ذیل شورای هماهنگی تعریف کردیم و یکی از شیوه‌های مطالبه‌گری و نظارت این کارگروه‌ها هستند؛ همچنین یکی دیگر از روش‌ها، جلساتی است که به درخواست شورا یا شورای هماهنگی مجمع صورت گرفته است و روش دیگر نیز از سمت شورای عالی مجمع است که به‌صورت جمعی یا فردی پیگیری‌هایی را از اعضا داشته‌اند.

 

عضو شورای هماهنگی مجمع نیروهای انقلاب استان اصفهان پیرامون عملکرد یک‌ساله مدیریت شهری عنوان داشت: شورای شهر در طول یک سال توفیقات و اقدامات خوبی داشته است که شاخص‌ترین این موارد شفافیت، مبارزه با فساد داخل شهرداری و ساماندهی برخی قوانینی که بر زمین مانده است

وی افزود: البته برخی معتقدند در مسائلی مانند حوزه عمرانی می‌توانستند اقدامات جدی و مناسب‌تری را انجام دهند و آنچه که شنیدیم این است که این موارد در برنامه‌شان است و در سال‌های آتی مردم طعم شیرین این خدمات را خواهند چشید.

مهره‌کش افزود: روند شورا و شهرداری روزانه رو به پیشرفت است اما آنچه که نیاز است بیش‌تر به آن توجه شود موضوع ترافیک، خدمات عمرانی و بروکراسی اداری است که البته در بخش آخر اقداماتی صورت گرفته و اقدامات دیگری نیز به انجام خواهد رسید.

عضو شورای هماهنگی مجمع نیروهای انقلاب استان اصفهان در پایان تأکید کرد: انتظار برخی مردم از شهرداری انجام اقدامات فرهنگی شهری است در صورتی که نیاز است طبق قانون، از سازمان‌ها مسؤولیت بخواهیم و در این راستا از شهرداری طبق آنچه که در قانون پیش‌بینی شده انتظار داشته باشیم تا بدبینی نسبت به عملکرد مدیران پیدا نکنیم.

شاهد حل برخی از معضلات به جای مانده از دوره قبل هستیم

بابک حیدری، عضو شورای هماهنگی مجمع نیروهای انقلاب استان اصفهان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه از سمت مجمع نیروهای انقلاب، راهبرد کلی برای شورا ارائه شده که در آن انتظارات‌مان را بیان کردیم، اظهار داشت: این راهبرد طی چند جلسه بررسی و مطرح شده و به اطلاع اعضای شورای اسلامی شهر رسیده شده است.

 

وی با یادآوری اینکه کمیته‌های نظارتی مجمع در حال نظارت بر عملکرد منتخبان مردم در شورا و مجلس هستند، تصریح کرد: در مجمع نیروهای انقلاب حوزه‌های مختلف از جمله اقتصاد، صنعت، آب و کشاورزی و بهداشت گروه‌بندی شده و در هر کدام نیازهای شهر اصفهان زیر نظر کارشناسان بررسی می‌شود.

حیدری افزود: پس از فرایند مذکور، از نمایندگان مجلس و شورا دعوت شده تا گزارشی در خصوص آنچه که تاکنون انجام شده یا در ادامه انجام خواهد شد ارائه دهند و پس از آن، گزارش‌ها به شورای هماهنگی و مجمع عمومی ارائه می‌شود.

 

عضو شورای هماهنگی مجمع نیروهای انقلاب استان اصفهان پیرامون عملکرد یک‌ساله مدیریت شهری با یادآوری اینکه نیاز است به این نکته توجه کنیم که مدیریت شهری، چه شهری را تحویل گرفته‌ و در حال حاضر شرایط را به کجا رسانده‌ است، گفت: در دوره قبل میزان پروژه‌های عمرانی سطح شهر، به دلایل مختلف کاهش پیدا کرده بود؛ همچنین برخی ناکارآمدی‌ها در سیستم شهرداری وجود داشت اما در طول این یک‌سال شاهد قدم‌هایی برای حل معضلات گذشته بودیم.

️وی پیرامون اقدامات شورای اسلامی ششم تصریح کرد: در طول این یک‌سال قرارداد مشارکتی EPCF تجهیزات خط دوم متروی اصفهان  به ارزش ۵۹۰ میلیون یورو با مپنا منعقد شد، ۱۷۳ دستگاه اتوبوس شهری جدید  که بخشی از آن تا قبل از مهر ۱۴۰۱ واگذار می‌گردد خریداری شده و مورد دیگر اینکه ️به تدبیر شورای شهر و همت مدیران شهرداری ۴ قلوهای مدیریت شهری با هدف شفافیت امور و تسهیل خدمت رسانی به همشهریان تصویب شده و در حال اجرا است.

حیدری تأکید کرد: هرچند این اقدامات صورت گرفته، اما به این میزان راضی نیستیم و لازم است به جایی برسیم که مردم رضایت نسبی داشته باشند، در حال حاضر جای کار زیادی وجود دارد و برای این موارد نیاز به همت مسؤولان داریم.

عضو شورای هماهنگی مجمع نیروهای انقلاب استان اصفهان با بیان اینکه یکی از نکات مهم در مدیریت شهری اصلاح و بازنگری در برنامه ۱۴٠۵ اصفهان است، اظهار داشت: لازمه اینکه بتوانیم قدم‌های بلند و هدفمند برداریم این است که بدانیم شهرمان در سال ۱۴٠۵ در چه نقطه‌ای قرار دارد اما شاهدیم که بازنگری در برنامه ۱۴٠۵ پس از گذشت یک‌سال در حال آغاز است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه مجموعه نیروهای انقلابی حاضر در شورای شهر باید به این نکته توجه داشته باشند که در خدمت‌رسانی به مردم جز با هماهنگی و یکپارچگی موفق نخواهند شد، خاطرنشان کرد: اختلاف نظر بین ۱۳ نفر طبیعی است اما نکته قابل توجه این است که از این اختلافات در راستای رضایت الهی و مردم چشم بپوشند و کمک کنند تا با هم‌افزایی خوب، رو به جلو گام بردارند.

به گزارش فارس، هرچند لیست شورای شهر با حمایت مجمع نیروهای انقلاب رأی آورد، اما در این میان اعتماد مردم به این لیست موجب می‌شود مجمع و شورای شهر و به طور کلی مدیریت شهری، نسبت به مردم پاسخگو باشند و در ارتباط با عملکرد یکساله خود به مردم گزارش دهند.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر اصفهان مجمع نیروهای انقلاب استان اصفهان حجت الاسلام احمد سالک حمیدرضا فولادگر گفت وگو با خبرنگار فارس اعضای شورای اسلامی شهر طول این یک سال اعضای شورا داشته باشیم مدیریت شهری داشته باشند مطالبه گری کارگروه ها عملکرد یک شورای شهر بر اعضای تشکیل شد کار خود بیش تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۴۲۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند با همکاری شهرک علمی تحقیقاتی راه‌اندازی می‌شود که بخشی از فضای کارخانه قرار است توسط شهرداری اصفهان تجهیز و بهره‌برداری شود.

مرتضی نصوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از وظایف اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان شهرداری اصفهان، پیش‌برد فعالیت‌های شهرداری در راستای توسعه کالبدی اکوسیستم کارآفرینی شهر است، این موضوع در طرح شورای اسلامی شهر با عنوان تقویت تولید و خدمات دانش‌بنیان در مدیریتی شهری تصویب شد و شهرداری موظف است از فضاهایی که در اختیار دارد به شکلی استفاده کند تا توسعه اکوسیستم کارآفرینی شهر اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه از سه سال گذشته همکاران ما در حوزه مدیریت پژوهش فضاهایی را شناسایی کردند تا بتوانیم شاهد این توسعه باشیم، افزود: در یکی از بخش‌ها با کمک سازمان فرهنگی شهرداری، تعدادی فرهنگ‌سرا به این کار اختصاص پیدا می‌کند، سال گذشته در منطقه نوآوری و فناوری دانشگاه اصفهان فعالیت را آغاز کردیم، مقدمات انجام شده و مرکزی تحت عنوان «مرکز نوآوری اصفهان پیش‌رو» در ضلع شمالی این دانشگاه خواهیم داشت.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تصریح کرد: در نظر داریم سال جاری با همکاری شرکت متروی اصفهان، یکی از ایستگاه‌های خط یک مترو را به مرکز نوآوری اختصاص دهیم، موافقت اولیه دریافت شده و مشغول دریافت مجوز هستیم.

نصوحی با بیان اینکه کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند با همکاری شهرک علمی تحقیقاتی راه‌اندازی می‌شود که بخشی از فضای کارخانه قرار است توسط شهرداری اصفهان تجهیز و بهره‌برداری شود، گفت: اولویت در این فضاها با موضوعات مدیریت شهری است و تلاش می‌کنیم شرکت‌هایی در این فضاها جذب شوند و حضور داشته باشند که کسب و کاری که قصد توسعه آن را دارند، متناسب با نیازهای مجموعه مدیریت شهری باشد.

کد خبر 747464

دیگر خبرها

  • نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • تعامل مسئله‌محور می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم