Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@05:32:03 GMT

۹۰ درصد ناوگان تاکسیرانی زاهدان فرسوده است

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۴۳۱۲۲

۹۰ درصد ناوگان تاکسیرانی زاهدان فرسوده است

 ریگی معاون حمل و نقل ترافیک شهری شهرداری زاهدان گفت: با پیگیری‌های لازم و با امضای تفاهمنامه‌ای با کمیته امداد استان تسهیلات بدون بهره در اختیار مناقضیات تاکسی قرار گیرد و در مرحله اول تسهیلات لازم برای ۵۰۰ دستگاه تاکسی با از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده جایگزین شود.

ریگی همچنین افزود: به ازای هر ۱۰۰ نفر یک دستگاه تاکسی است که با جمعیت ۷۰۰ هزار نفری شهر زاهدان باید ۷ هزار تاکسی می‌داشتیم که فعلا ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه داریم که ۹۰ درصد این ناوگان هم فرسوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در اتوبوس رانی هم به ازای هر هزار نفر باید یکدستگاه اتوبوس می‌داشتیم که باید در حال حاضر ۷۰۰ دستگاه اتوبوس می‌داشتیم که فعلا ۱۰۹ دستگاه فعال داریم که بخشی از ان‌ها فرسوده است.

ریگی افزود: با جذب ۳۵ نیروی جدید از ۱۸ دستگاه در آستانه شروع سال تحصیلی بهره برداری خواهد شد و ۳۴ دستگاه هم در دستور خرید قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: ۴۵ مسیر عمومی در حال حاضر برای خدمات رسانی برای خودرو‌های تاکسی در زاهدان فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری زاهدان حمل و نقل شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۴۳۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند

ایسنا/قم مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم گفت: در صورت دریافت کرایه تاکسی بالاتر از نرخ مصوب سال ۱۴۰۳، با متخلفین برابر مقررات برخورد قاطع صورت می‌پذیرد.

قاسم طالبی با اشاره به ابلاغ نرخ کرایه تاکسی در سال ۱۴۰۳ اظهار داشت : با توجه به ابلاغ نرخ کرایه سال ۱۴۰۳، کلیه رانندگان ملزم به دریافت کرایه طبق نرخ ابلاغی هستند.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم، در صورت دریافت کرایه بالاتر از نرخ مصوب با متخلفین برابر مقررات برخورد قاطع  صورت می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه به‌منظور رفاه حال تاکسیرانان و مسافرین و مشکل در تهیه پول خُرد، رانندگان در اسرع وقت نسبت به تهیه و استفاده از دستگاه کارت‌خوان اقدام کنند، ابراز کرد: در این خصوص طبق هماهنگی به‌عمل‌آمده با بانک رفاه کارگران استان، شرایط بسیار مناسبی به مدت محدود جهت دریافت دستگاه کارت‌خوان (پوز سیار) فراهم‌شده است.

طالبی خاطرنشان کرد: رانندگان با توجه به محدودیت زمانی هرچه سریع‌تر جهت دریافت فرم‌های مربوطه به سازمان تاکسیرانی، طبقه زیرزمین، اتاق ۶ مراجعه کنند.

وی با تأکید بر اینکه تمامی تاکسی‌ها موظف به رعایت نرخ کرایه مصوب و الصاق برچسب نرخ در معرض دید مسافرین هستند، تصریح کرد: با اخذ هرگونه کرایه اضافی به‌شدت برخورد خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه دریافت کرایه اضافی می‌توانند مراتب را به همکاران ما مستقر در سامانه ۱۳۷ شهرداری و یا شماره تلفن ۳۶۶۲۸۸۰۰ با ذکر شماره پلاک و یا کد تاکسی اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • آغاز فروش تاکسی برقی از امروز در تهران | دارندگان تاکسی فرسوده تسهیلات می گیرند
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • ثبت‌نام از دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودرو‌های برقی آغاز شد
  • آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است