Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم مدیر مرکز سامد استانداری قم گفت: پس از سفر رئیس جمهور به استان قم، حجم تماس‌های مردمی افزایش یافته است و حدودا در استان روزانه بیش از ۳۰۰ تماس تلفنی داریم.

عظیمه نمازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: کلمه «سامد» به معنای سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت است.

وی با بیان اینکه مردم می‌توانند از طریق شماره تلفن ۱۱۱ با این سامانه تماس بگیرند، مطرح کرد: طی این تماس‌ها مردم می‌توانند درخواست‌های خود از دستگاه‌های اجریی را مطرح و ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مرکز سامد استانداری قم با اشاره به اینکه پس از ثبت درخواست توسط مردم، همکاران ما آن‌ها را به دستگاه‌های مربوطه ارجاع می‌دهند، عنوان کرد: همچنین به دستگاه‌های اجرایی یک فرصت ۱۰ روزه داده می‌شود، تا پاسخ مناسب به این درخواست‌ها را ارائه کنند.

وی ادامه داد: مردم نیز می‌توانند از طریق کدرهگیری که طی تماس به آن‌ها داده می‌شود، پس از سپری شدن زمان ۱۰ روزه، نسبت به پیگیری مشکل خود، اقدام کنند و یا همچنین می‌توانند از کد ملی خود برای پیگیری استفاده کنند.

نمازی با بیان اینکه رابط سامانه سامد در تمام دستگاه‌های اجرایی حضور دارد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این اتصال میان دفاتر و دستگاه‌ها به منظور پاسخ‌گویی مناسب‌ به مردم برقرار شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ دستگاه اجرایی به این سامانه متصل هستند، تصریح کرد: پس از سفر رئیس جمهور به استان قم، حجم تماس‌های مردمی افزایش یافته است و حدودا در استان روزانه بیش از ۳۰۰ تماس تلفنی داریم.

مدیر مرکز سامد استانداری قم با بیان اینکه در زمان سفر نیز حدود ۸۶ درخواست در سامانه سامد ثبت شد، یادآور شد: از این تعداد حدود ۳۰ هزار درخواست مرتبط با تسهیلات و ۳۶ هزار درخواست برای مساعدت مالی بلاعوض بود.

وی افزود: از ۳۶ هزار درخواست مساعدت مالی، تنها ۷ هزار نفر جزو دهک‌های پایین جامعه بودند، که تماما مساعدت‌های مالی را دریافت نمودند.

نمازی اضافه کرد: همچنین برای سایر افراد نیز یک پیامک به محتوای اینکه فعلا شما در اولویت نبوده و به محض جذب اعتبارات جدید به درخواست شما رسیدگی می‌شود، ارسال نمودیم.

وی با اشاره به اینکه از سفر رئیس جمهور به استان نیز حدود ۲۴۰ میلیارد تومان برای تسهیلات اعتبار جذب شد، بیان کرد: در این حوزه نیز، حدود ۱۶ هزار نفر را به بانک‌های عامل معرفی کردیم.

مدیر مرکز سامد استانداری قم با بیان اینکه به این افراد تسهیلات قرض الحسنه ۱۵ میلیون تومانی تعلق می‌گیرد، اظهار کرد: مابقی افرادی که تسهیلات به آن‌ها تعلق نگرفته است؛ روزانه پیگیر درخواست‌های خود می‌شوند.

وی در پایان تاکید کرد: همین موضوع موجب شده است تا سامانه سامد استانداری قم از نظر حجم تماس جزو سه استان بالای کشور قرار بگیرد.

براساس الزامات قانونی حاکم بر مدیریت ارتباطات مردمی، یکی از اهداف مهم و اساسی مرکز ارتباطات مردمی توسعه بستر تعاملات مردم و دولت است. این هدف در جهت پاسخگویی هرچه مناسب‌تر دستگاه‌ها و در نهایت زمینه سازی مشارکت مردم در برنامه‌ریزی، نظارت و اصلاح امور با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های ستادی و اجرایی کشور است. از سیاست‌های اساسی مجموعه دولت، توسعه دولت الکترونیک می‌باشد که بر همین مبنا ارتقاء و توسعه سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (۱۱۱) که از ضریب نفوذ بالایی در دستگاه‌های اجرایی (ستادی و استانی) کشور برخوردار است، با اصلاح رویکردهای خدمت‌رسانی در راستای استقرار میز خدمت، گام مهمی را در تسهیل شرایط تعاملات و پاسخگویی صحیح متناسب با شأن مردم برداشته است.

از آنجایی که دریافت، رسیدگی و پاسخگویی به تقاضاهای مردم جزء وظایف ذاتی و بدوی تمامی دستگاه‌ها است و سازمان ها موظف‌اند شرایط مقتضی جهت سهولت امر پاسخدهی به مردم را فراهم آورند؛  سامانه ۱۱۱ با نظارت بر شیوه ارتباطات مردمی دستگاه‌های ذیل قوه مجریه، خلاءهای موجود را شناسایی کرده و در صورت تخطی سازمان‌های ذیربط از چارچوب قانونی، نقش مطالبه‌گری از جانب مردم را ایفا کرده و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

شماره تلفن ۱۱۱ که ویژه مرکز سامد است به عنوان یکی از کانال‌های ارتباطی با سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت در نظر گرفته شده است به نحوی که از هر نقطه از کشور که با این شماره تماس گرفته شود به طور خودکار با سایت پاسخگویی سامد استان مربوطه تماس برقرار می‌گردد.

لازم به ذکر است، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، در سیزدهمین سفر استانی خود در دی ماه به استان قم آمد، که به گفته مسئولین مدیریت استان، در این سفر اعتبارات خوبی برای استان قم در نظر گرفته شد، که تاکنون بیش از نیمی از آن‌ها جذب و پروژه‌های بسیاری را در هفته دولت به بهره‌برداری رساند و برای برخی از پروژه‌های رها شده استان مانند مونوریل و فرودگاه نیز، تصمیم‌گیری لازم انجام شد.

همچنین، برنامه دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور نیز درحال تدوین بوده و در مجموعه استان نیز نظام مسائل استان قم در حال تهیه است تا با استفاده از آن، دیگر مشکلات استان نیز در دور دوم سفر رئیس جمهور به قم، مطرح و برای آن‌ها نیز اعتبارات لازم جذب شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استانداری قم سامانه سامد سفر رئیس جمهور سامانه سامد مردم و دولت دستگاه ها استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۴۳۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش دستگاه‌ها برای بارش‌های پیش رو

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به سامانه بارشی قوی که طی چند روز آینده جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بر لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، افشین یگانه امروز _ دوشنبه دهم اردیبهشت _ با اشاره به سامانه بارشی قوی که طی روزهای آینده جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اظهار کرد: با توجه به صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای این سامانه و مخاطرات احتمالی ناشی از آن، لازم است همه دستگاه‌ها آمادگی لازم را داشته باشند.

وی افزود: به تمامی دستگاه‌ها خصوصاً دستگاه‌های امدادی و خدمت‌رسان از جمله شهرداری‌ها، آتش‌نشانی، هلال احمر، راهداری و… اعلام شده آماده باشند و اقدامات لازم برای پیشگیری از مخاطرات احتمالی را انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از احتمال وزش باد و تگرگ ناشی از فعالیت این سامانه نیز یاد کرد و گفت: لازم است دستگاه‌های خدمت‌رسان از جمله در حوزه برق آمادگی کافی را داشته باشند، همچنین با توجه به احتمال آبگرفتگی معابر، لازم است شهرداری‌ها نیز نسبت به پاکسازی کانال‌ها و جوی‌های آب اقدام کنند.

وی از احتمال خسارت به مزارع کشاورزی و باغات نیز خبر داد و از کشاورزان خواست اقدامات لازم را برای جلوگیری از خسارات در مزارع و باغات خود انجام دهند.

یگانه به مردم نیز توصیه کرد از سفرهای غیرضروری در این چند روز خودداری کرده و حتماً از توقف و چادر زدن کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و گفت: به عشایر کوچ‌رو نیز توصیه می‌شود فعلاً از جابه‌جایی خودداری کرده و در مکان امن و دور از رودخانه‌ها توقف کنند.

وی با بیان اینکه بارش‌های بهاری معمولاً همراه با صاعقه است، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود افراد و خصوصاً کشاورزان از قرار گرفتن در ارتفاعات و مناطق کوهستانی و ورزشکاران نیز از رفتن به ارتفاعات و کوهنودی در این ایام پرهیز کنند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان درباره احتمال وقوع گرد و غبار خصوصاً در نوار مرزی استان طی روزهای آینده نیز هشدار داد و گفت: لازم است افراد بیمار، کودکان و سالمندان مراقبت بیشتری داشته باشند.

بر اساس اعلام هواشناسی استان کرمانشاه، سامانه بارشی از امروز (۱۰ اردیبهشت) تا شنبه (۱۵ اردیبهشت) جو استان را تحت تاثیر قرار داده و بارش‌های نسبتاً قوی، وزش باد، کاهش دما، تگرگ و رعد و برق را به همراه دارد.

کد خبر 749171

دیگر خبرها

  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • آماده‌باش دستگاه‌ها برای بارش‌های پیش رو
  • پرواز شهرکرد به عسلویه برقرار شد
  • در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» سال ۱۴۰۲ چه گذشت؟
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • حضور استاندار اذربایجان غربی در سامانه سامد
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • ثبت بیش از ۴۳۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ استان البرز