Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت گفت: دولت تلاش کرده است تا زیرساخت‌های کشور را فعال کند که از ۱۰ فرودگاه کشور پرواز به عراق انجام شود تا تردد زائران به عتبات عالیات تسهیل یابد.

به گزارش ایمنا، علی بهادری جهرمی روز سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران که در محل ساختمان کوثر برگزار شد، گفت: در آستانه حادثه عظیم اربعین حسینی (ع) هستیم و با توجه به فروکش کردن کرونا تا حدود زیادی، پیش‌بینی شده که مشارکت عظیمی در سفر به عتبات عالیات صورت گیرد که رییس جمهور در جلسه‌های متعدد پیگیر این موضوع شدند که این نیازمند همکاری همه از جمله دولت و مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۰ فرودگاه در کشور برای این سفر آماده شده است

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت افزود: در این زمینه دولت تلاش کرده زیرساخت‌های کشور را فعال کند که از ۱۰ فرودگاه کشور پرواز به عراق انجام می‌شود و مرزها هم افزایش دوبرابری داشت و قطار تهران کربلا هم فعال و تقویت و توسعه یافته است.

بهادری‌جهرمی تصریح کرد: در مرز زمینی شش مرز فعال است و حتی توصیه شده که با خودروهای شخصی به مرز حرکت کنند و حتی میزهای خدمت در مرزها برقرار شده است درباره بیمه هم مبلغ بر مبنای دوسال قبل اما ارایه خدمات‌دهی افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: برای تسهیل حضور زائران در سفر به عتبات عالیات اقدامات متعددی صورت گرفته است و حتی تسهیلات متعددی هم برای زائران به صورت برخط به منظور سهولت انجام شده است.

ارائه خدمات اینترنت رایگان برای زائران اربعین

سخنگوی دولت افزود: در حوزه ارتباطات هم تقویت آنتن دهی در مرزها صورت گرفته است و بالنی هم با تدبیر وزارت ارتباطات برای تقویت ارتباطات مردم در سفر به عتبات عالیات مستقر می‌شود. همچنین حوزه‌های جدیدی برای ارایه خدمات فناورانه در سهولت ارتباطات فراهم شده است.

وی ادامه داد: سامانه‌ای در پیام رسان «بله» برای اعلام وضعیت زائرین مهیا شده است که نیاز به اینترنت ندارد و امکان موقعیت یابی برای زائرین وجود دارد. یکی از شرکت‌ها امکان اشتراک گذاری وسیله نقلیه را فراهم کرده است و کسانی که مسیرهای مشترک دارند می‌توانند همدیگر را از طریق این سامانه پیدا کنند.

رییس شورای اطلاع رسانی ادامه داد: از دیگر اقدامات ارائه اینترنت و وای فای رایگان در برخی از موکب‌ها صورت گرفته است که از طریق سروش پلاس و روبیکا امکان تماس رایگان فعال شده است.

تسهیلات سه و پنج میلیون تومانی برای زوار اربعین

سخنگوی دولت این را اضافه کرد: با تلاش‌های وزارت اقتصاد و بانک مرکزی تسهیلات ۵ میلیون تومانی برای سرپرست‌های خانوارهای زائر و سه میلیونی برای دیگر زائران در نظر گرفته شده و این تسهیلات بر خط و بدون‌نیاز به ضامن و با ضامن قرار دادن یارانه‌ها انجام می‌شود.

بهادر جهرمی تاکید کرد: باتوجه به افزایش چشمگیر زائران، هرآنچه که برای تسهیل سفر فراهم شود، باز هم به میزان انتظار و آنچه که باید باشد، نخواهیم رسید بنابراین درخواست می‌کنیم مردم هم همکاری کنند.

تکمیل می‌شود..

کد خبر 602914

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سخنگوی دولت اینترنت رایگان بسته اینترنت رایگان دریافت اینترنت رایگان کد دریافت اینترنت رایگان علی بهادری جهرمی دولت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق عتبات عالیات ۱۰ فرودگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۴۴۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل ویسی عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه مستقر خواهند شد.

وی به استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد برای رفاه حال زائران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: نیروهای دانشگاه علوم پزشکی آبادان از پانزدهم مردادماه سال‌جاری با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

ویسی با اشاره به اینکه شرایط دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای خدمت به زائران اربعین نسبت به سال گذشته امکانات بیشتر پیش‌بینی کرده است، گفت: نیازهای دارویی و درمانی زائران در مرکز شهید سلیمانی شلمچه تأمین خواهد شد.

به گزارش مهر، بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمشی اربعین حسینی است.

کد خبر 6088180

دیگر خبرها

  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • همراه داشتن ۱۴ قلم دارو در عربستان برای زائران حج ممنوع است
  • ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان 
  • اعزام زائران در امنیت کامل/ ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان
  • اعزام زایران در امنیت کامل/ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان
  • همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود