Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، روزنامه ترکیه ای دنیا به نقل از برخی منابع نوشت که ترکیه برای خرید گاز طبیعی مایع از آمریکا مذاکره می کند تا از مشکلاتی که طی ماه های زمستان به وجود می آید اجتناب کند.

با وجود آن که صادرات گاز روسیه به ترکیه تا کنون در معرض تهدیدی قرار نگرفته است اما مشکلاتی که در افزایش شدید مصرف گاز در سال گذشته به وجود آمد مد نظر دولت ترکیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی منابع به این روزنامه گفتند که مذاکرات برای خرید گاز طبیعی مایع از آمریکا در جریان است.

این روزنامه در ادامه نوشت: تعداد گردشگرانی که طی زمستان به ترکیه سفر می کنند طی سال جاری به شکل بزرگی افزایش می یابد.

از سوی دیگر، قیمت گاز طبیعی در ترکیه توسط دولت مورد حمایت است.

دو روز پیش  روزنامه گلوبال تایمز در گزارشی نوشت که ایالات متحده آمریکا برنده بزرگ بحران انرژی در اروپاست که احتمالا به دلیل تعلیق صادرات گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله انتقال گاز  «سیل شمالی 1» این بحران تشدید شود.

این روزنامه نوشت که در سایه ترس از توقف صادرات گاز روسیه به اروپا تا زمانی نامشخص اتحادیه اروپا مجبور می شود که واردات گاز  طبیعی مایع را از منابع جایگزین به منظور آماده شدن برای فصل زمستان آینده افزایش دهد.

گلوبال تایمز نوشت که این اتفاق باعث می شود که آمریکا برنده بزرگ بحران کنونی اوکراین شود.

این روزنامه نوشت که تغییر در تقاضای اروپا از خط لوله گاز روسیه به گاز طبیعی مایع باعث افزایش تقاضا برای کشتی های حامل گاز  و رسیدن آنها به تعداد بی سابقه ای در سال جاری شده است.

 

 

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا ترکیه و آمریکا افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا گاز روسیه طبیعی مایع گاز طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۴۴۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است

یک کارشناس اقتصادی ضمن تاکید بر حرکت بازار ارز به سمت ثبات، افزایش یک تا دو هزار تومانی قیمت در بازار غیررسمی را امری طبیعی توصیف کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «مرتضی عزتی» کارشناس اقتصادی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون تغییر قیمت چند روز اخیر نرخ ارز در بازار غیررسمی اظهار کرد: نوسانات نرخ ارز همواره متاثر از انتظارات و یا پیش‌بینی متغییر‌هایی است که به دلیل برخی وقایع اقتصادی، سیاسی و یا حتی نظامی دچار تغییر و تحول می‌شوند.


این کارشناس اقتصادی با اشاره افزایش یک هزار و ۵۰۰ تومانی قیمت دلار در بازار غیررسمی گفت: این مقدار نوسان‌های اندک مشکلی در شرایط بازار ایجاد نخواهد کرد. احتمال دارد که این موضوع ناشی از برخی مسائل سیاسی و یا حتی ورود تقاضای موثر بر بازار باشد.


وی تاکید کرد: تغییر ۲ تا ۳ درصدی نرخ ارز در بازار غیررسمی در طول یک بازه زمانی یک هفته تا ۱۰ روزه موضوع چندان غیرمنتظره‌ای نیست، بلکه با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی ایران این موضوع یک امر طبیعی محسوب می‌شود. افزایش یک و یا حتی ۲ هزار تومانی قیمت دلار در بازار غیررسمی عدد نگران کننده‌ای نیست، زیرا این میزان نوسان همیشه وجود داشته است.


عزتی در پایان خاطرنشان کرد: احتمالاً بازار ارز به سمت ثبات حرکت خواهد کرد، زیرا بازار کاهش‌های خود را انجام داده؛ لذا، پیش‌بینی می‌شود که در ادامه امر شرایطی باثبات و یا اندکی افزایش را تجربه کند.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بازار ارز ، نرخ ارز ، قیمت دلار ، نوسان ارزی ، مرتضی عزتی ، بازار غیررسمی ارز لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9t

دیگر خبرها

  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار معلمان: سند تحول را چندسال در کشو گذاشتند و درش را بستند/ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید؛ نشان می‌دهد ملت‌ها به مسئله غزه حساسند/ باید فشار روی رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند
  • رهبر انقلاب: امروز مسئله غزه، مسئله اول دنیاست/ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید! نشان می‌دهد ملتها به مسئله غزه حساسند/ باید فشار روی رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند
  • سودای هلند برای ریاست بر ناتو و نقش ترکیه
  • افزایش درآمد گردشگری ترکیه
  • حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • تمرین در روز تعطیل: ستاره مصدوم رم به لورکوزن می‌رسد
  • ده روسی: شکست‌ناپذیری بایرلورکوزن؟ هیچ تیمی نیست که نتوان آن را شکست داد
  • رویای گولر: اولین بازیکن ترک قهرمان چمپیونزلیگ