Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمدجواد معصومی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در میز ارتباطات مردمی سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان مرکزی روزانه ۵۰۰ کاربر به همراه ۲۰۰ نفر کار پردازش فعالیت داشتند.

وی تاکید کرد: نامه هایی که از طریق برخط یا در قالب نامه فیزیکی تحویل شده بود، طی صورتجلسه ای که با نهاد ریاست جمهوری انجام شد ثبت و مختومه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل بازرسی ارزیابی عملکرد و امور حقوقی استانداری مرکزی اظهار داشت: پس از سفر رئیس جمهور نیز بیش از ۱۵ هزار نامه درخواست مردمی در کارتابل سامد استانداری مرکزی ثبت شده که در مجموع ۷۰ هزار نامه است.

معصومی ادامه داد: ۱۳ هزار و ۲۰۰ نامه‌ نیز در قالب ۲۹ میز خدمت که در دستگاه‌های اجرایی ثبت و ضبط شد که روند رسیدگی به نامه هایی که در میز ارتباطات مردمی دستگاه ها انجام شده با نامه‌هایی که در سامد ضبط و ثبت شده متفاوت است و متولی پاسخگویی به این نامه‌ها، مسئولان دستگاه‌های اجرایی هستند.

مدیر کل بازرسی ارزیابی عملکرد و امور حقوقی استانداری مرکزی با بیان اینکه در یک بازه زمانی ۲۰ روزه، تعداد ۵۰ هزار نامه به دستگاه‌های اجرایی ارجاع شد، اظهار داشت: پس از ارجاع نامه‌ها ، پیگیری و پاسخگویی بر اساس کد رهگیری در دستور کار قرار گرفت که در این راستا تسهیلات بانکی بیشترین آمار ثبتی را داشت.

معصومی ادامه داد: از این ۵۰ هزار نامه ثبت شده، حدود ۱۵ هزار مورد درخواست تسهیلات قرض الحسنه بود که بر اساس دستورالعملی که از سوی نهاد ریاست جمهوری ارسال شده بود اقدام شد و در این خصوص نشست‌های مشترکی با مسئولان پنج بانک ملی، ملت، تجارت، صادرات و رفاه کارگران برگزار و براساس دستورالعمل ابلاغی وظایف بانک‌ها تبیین شد و بانک ملی به عنوان متولی تقسیم سهمیه اعتبارات ابلاغی در نظر گرفته شد و دیگر بانک‌ها بانک‌ها مکلف شدند دستورالعمل‌ها را از صفر تا ۱۰۰ اجرا کنند.

وی تصریح کرد: میزان اعتبارات و سهمیه ابلاغی به بانک‌های عامل اطلاع رسانی شده و مسئولان بانک‌ها این مهم را به شعبات خود منعکس کردند و بر اساس آخرین اطلاعات، تاکنون در مجموع یک هزار و ۵۰۰ فقره وام قرض الحسنه با رقم ۱۵۰ میلیون ریال با نرخ بهره چهار درصد پرداخت شده است.

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد بازرسی و امور حقوقی استانداری مرکزی گفت: یک تخصصی برای نظارت و ارزیابی فعالیت بانک‌ها در خصوصپرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه تشکیل شده که به صورت روزانه به بانک ها اعزام و بر فرآیند پرداخت تسهیلات نظارت می‌کنند.

معصومی افزود: بر اساس سهمیه های پیش بینی شده، تخصیص اعتبار از سوی بانک‌ها تا حدودی دشوار و در بعضی موارد پرداخت تسهیلات زمان‌بر است اما آنچه مهم است بر اساس‌سهمیه‌ای که برای استان پیش‌بینی شده، اعتبار لازم تخصیص داده شده و به همه متقاضیان اطمینان خاطر داده می‌شود به تمام متقاضیان تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: میزان تسهیلات پرداختی با هفت شرایط ثبتی در قالب‌ تسهیلات تبدیل مسکن، خرید کالا، درمان، قرض الحسنه و ودیعه مسکن ، تضمین هزینه تحصیل بر اساس دستورالعمل پرداخت می‌شود.

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد بازرسی و امور حقوقی استانداری مرکزی عنوان کرد: پرداخت ۱۵ هزار و ۷۶۴ فقره تسهیلات قرض الحسنه در استان پیش بینی شده که از ابتدای امر استاندار مرکزی پیگیر این فرآیند بوده‌اند.

معصومی عنوان کرد: تلاش می‌شود بر اساس چارچوب‌های تعریف شده با تعامل و هم افزایی سایر دستگاه‌های اجرایی استان تمام درخواست‌های مردمی اجرا شود تا حلاوت و شیرینی سفر برای مردم ملموس باشد، هر چند همه درخواست ها شاید پاسخ مثبت دریافت نکنند

وی خاطرنشان کرد: اکنون ۱۱ نیروی توانمند و مجرب از دستگاه‌های اجرایی مسئول رسیدگی به درخواست های مردمی هستند و در سامانه سامد مشخص است که درخواست‌های متقاضیان در چه مرحله است و هیچ نامه و درخواستی بایگانی و بدون اقدام نمی‌ماند.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد بازرسی وامور حقوقی استانداری مرکزی با اشاره به بیشترین درخواست‌های مردمی در سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان مرکزی گفت: بیشترین درخواست ها به ترتیب تسهیلات قرض الحسنه، کمک مالی برای امرار معاش، اشتغال، تسهیلات بانکی، ودیعه مسکن، خرید مسکن، کمک هزینه درمان، تسهیلات خرید خودرو، کمک های غیرنقدی، هدفمند سازی یارانه ها، طرح اقدام ملی مسکن، اجاره بها، سهام عدالت، تبدیل وضعیت شغلی، تسهیلات تعمیرات مسکن، کمک هزینه جهیزیه، پرونده‌های قضایی، تسهیلات ازدواج، انتقال محل خدمت و از کار افتادگی بود که رسیدگی به تمام درخواست ها در حد معقول در دستور کار است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی سامانه سامد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی سامانه سامد اراک استان مرکزی سامانه سامد امور حقوقی استانداری تسهیلات قرض الحسنه دستگاه های اجرایی استان مرکزی درخواست ها دستگاه ها هزار نامه سفر رئیس مدیر کل نامه ها بر اساس بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۴۵۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد

 محمدرضا فرزین رئیس‌کل ‎بانک مرکزی کشورمان به منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • حضور استاندار اذربایجان غربی در سامانه سامد
  • سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟