Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-09@02:18:41 GMT

نظارت بر پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان در خوزستان

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۴۵۴۹۱

نظارت بر پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان در خوزستان

ایسنا/خوزستان رئیس گروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت خوزستان از نظارت بر پایگاه‌های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال جاری خبر داد.

زهرا عسکراوی اظهار کرد: این برنامه به صورت مشترک و با همکاری مرکز بهداشت و اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان به منظور سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر اینکه والدین باید نوآموزان بدو ورود به دبستان را برای سنجش سلامت به پایگاه‌های بهداشتی ببرند، گفت: برنامه سنجش هر ساله در خردادماه آغاز می‌شود و تا پایان شهریورماه ادامه دارد و ثبت نام پایه اول ابتدایی نیز در مدارس عادی و استثنایی به اتمام می‌رسد.

عسکراوی عنوان کرد: مراکز خدمات جامع سلامت در این برنامه مسئولیت سنجش سلامت این نوآموزان را توسط پزشکان، مراقبین سلامت و بهورزان به عهده داشته و هر نوآموز ۵ یا ۶ ساله‌ای که از پایگاه سنجش به بهداشت ارجاع داده می‌شود توسط همکاران بهداشتی مورد مراقبت پزشکی و غیرپزشکی قرار می‌گیرد. واکسیناسیون ۶ سالگی نوآموزان انجام شده و در صورت وجود مشکل در دهان و دندان به دندانپزشک مرکز جهت بررسی و درمان ارجاع داده می‌شوند.

رئیس گروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه موارد دارای اختلال پس از شناسایی برای بررسی دقیق‌تر به سطح بالاتر ارجاع داده می‌شوند، گفت: در سال جاری تعداد ۴۵ پایگاه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از ۲۳ خردادماه مشغول به فعالیت هستند و مراکز بهداشتی علاوه بر خدمت‌رسانی و مراقبت سلامت نوآموزان وظیفه پایش و نظارت بر پایگاه‌ها را بر اساس چک لیست وزارتی بر عهده دارند.

به نقل از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، وی افزود: از ابتدای تیرماه تا پایان مردادماه ۲۲۲ پایش از سطح دانشگاه به عمل آمده است که بر اساس تحلیل انجام شده از نمرات چک لیست شاخص‌ها، آگاهی عوامل اجرایی پایگاه سنجش در زمینه پروتکل‌های بهداشتی ۹۴ درصد، استفاده از ماسک توسط والدین، نوآموزان، آزماینده‌ها، مربیان و همه کارکنان پایگاه ۶۳ درصد و تهویه مناسب فضاهای مورد استفاده در پایگاه ۶۷ درصد بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان سنجش سلامت نوآموزان نوآموزان بدو ورود به دبستان سنجش سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۴۵۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۸ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در خرمدره معدوم شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ حیدری گفت: با هدف عرضه بهداشتی و تأمین گوشت مرغ مورد نیاز مردم، علاوه بر مسئولان فنی بهداشتی، ناظران دامپزشکی به‌طور مستمر در کشتارگاه‌های طیور خرم‌دره حضور دارند تا بر رعایت مسائل بهداشتی در بخش‌های مختلف کشتارگاه از زمان ورود محموله مرغ زنده تا زمان کشتار، بسته‌بندی، نگهداری گوشت مرغ در سردخانه و توزیع آن نظارت و کنترل دقیق کنند.

وی بابیان اینکه در این بازدید به بررسی نواقص بهداشتی موجود در قسمت‌های مختلف مجموعه پرداخته شد، افزود: بازرسی از سالن کشتار، سالن بسته‌بندی و قطعه‌بندی و قسمت تونل انجماد و سردخانه نگهداری واحد انجام شد و بر لزوم حضور مستمر مسئولان فنی بهداشتی در همه مراحل کشتار و بسته‌بندی و بارگیری و ... در کشتارگاه طیور برای انجام نظارت‌های بهداشتی تأکید شد.

رئیس شبکه دامپزشکی خرمدره با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های دامپزشکی بر تأمین فرآورده‌های خام دامی سالم برای شهروندان است، گفت: با استقرار مسئولان بهداشتی در کشتارگاه‌های طیور که یکی از مشاغل سخت است و به‌صورت کامل در شب انجام می‌شود، این کار برعهده مسؤولان بهداشتی و دستیاران‌شان گذاشته شد که با انجام بازدید‌های سرزده و شبانه، وضعیت بهداشتی مجموعه را بررسی و بر نحوه اجرای دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور در حوزه کشتارگاه‌های طیور توسط مسؤولان بهداشتی نظارت کنند.

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۸ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در خرمدره معدوم شد
  • ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی رایگان به بانوان آسیب پذیر در زاهدان
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان کودکان و دانش آموزان در کاشان
  • ثبت نام ۱.۷ میلیون کلاس اولی‌ آغاز شد
  • (ویدیو) آغاز ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از امروز
  • آغاز ثبت نام کلاس اولی‌ها از امروز
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • ۶۲ نوزاد غرب خراسان رضوی از سقط نجات یافتند