Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم حمیدی با اشاره به اینکه بخش زیادی از مساله حاشیه نشینی ناشی از ترک فعل ها و بی تفاوتی مدیران مربوطه بوده است، گفت: برخی از واحدهای احداث شده در حاشیه شهر کرمان به نحوی است که احداث آنها حداقل شش ماه زمان برده است و این امر نشان می دهد که دستگاه های مربوطه وظایف نظارتی خود را به موقع و مستمر انجام نداده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در حاشیه بازدید از مناطق حاشیه نشین کرمان از جمله محله شهید همت و محله 14 معصوم با اشاره به این مطلب که وضعیت برخی مناطق حاشیه نشین در شهر کرمان که شهری مدرن محسوب می شود، نگران کننده است، گفت: مشاهده این وضعیت نابسامان برای تعدادی از شهروندان نظام مقدس جمهوری اسلامی موجب ناراحتی و شرمندگی است و در این رابطه باید توجه داشت که با عدم توجه لازم به این مناطق، با دست خود شهروندان درجه ۵ و‌۶ ایجاد می کنیم که از بهداشت، آموزش و ... محروم هستند و صدها اسیب اجتماعی در پی این وضعیت ایجاد می شود.

وی فقر فرهنگی و اقتصادی در نقاط حاشیه نشین را مورد اشاره قرار داد و اظهارداشت: برخی افراد نیز با سوء استفاده از وضعیت کنونی و با تصرف اراضی حاشیه شهر و فروش آن به افراد به دنبال سودجویی و کسب منافع خود هستند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان عنوان کرد: وضعیت موجود حاشیه نشینی اطراف شهرها از جمله شهر کرمان نتیجه ترک فعل برخی از مدیران بوده که در جای خود قابلیت پیگیری دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی بر ساماندهی بخش های تصرف شده نیز اشاره و بیان کرد: دستگاه ها باید موضوعات مربوط به حاشیه نشینی را به موقع گزارش کرده و از دستگاه قضایی نیز مطالبه کنند.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که نیازمندان واقعی و افراد فاقد مسکن در این مناطق باید ساماندهی شوند، اظهارداشت: اکثر افراد حاشیه نشین درگیر فقر فرهنگی و اقتصادی هستند و باید مورد آموزش قرار گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی یادآور شد: اگر دولت و مسوولان در حوزه مسکن در سال های پس از پیروزی انقلاب به حوزه مسکن توجه جدی کرده بودند و مردم از توان دولت ها در تامین مسکن مورد نیاز خود ناامید نشده بودند، این اتفاقات رخ نمی داد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حاشیه نشینی حاشیه نشین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۴۵۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج گفت: یکی از رویکردهای مهم شورای ششم توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است که برنامه‌ریزی‌ها در سال جاری نیز بر همین مبنا انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، حسین سعیدی سیرائی صبح امروز _پنج‌شنبه ششم اردیبهشت_ با همراهی مدیران شهرداری کرج و معتمدان، مشکلات مربوط به منطقه ۳ شهرداری را مورد بررسی قرار داد.

وی در حاشیه پایش مشکلات منطقه سه با اشاره به اینکه برای رسیدن به شهری توسعه یافته در کنار برنامه ریزی و تخصص مدیران به نظرات شهروندان نیاز است، اظهار کرد: نظرات شهروندان در اداره شهر گره‌گشا است، چراکه به صورت عینی با مشکلاتی روبه‌رو و آن را در زندگی روزمره لمس می‌کنند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: در جلسه بررسی مشکلات شهروندان نقطه نظرات خوبی مطرح شد که تلاش می‌کنیم این نقطه نظرها در اداره بهتر این منطقه، عملیاتی شود.

سعیدی سیرائی اضافه کرد: نیازهایی که در جلسه پایش مشکلات مطرح شد مشکلاتی است که قابلیت رفع شدن دارد و به طور قطع با تدبیر مدیران این مهم محقق خواهد شد.

وی گفت: یکی از رویکردهای مهم شورای ششم توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است که برنامه‌ریزی‌ها در سال جاری نیز بر همین مبنا انجام شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج افزود: این رویکرد به طور قطع در خصوص سایر مناطق شهرداری کرج نیز وجود خواهد داشت، تلاش می‌کنیم نیاز شهروندان به صورت اولویت مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 747737

دیگر خبرها

  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • از روان تا درمان
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • قیمت رحم اجاره‌ای؛ ۴۰۰ میلیون تا ۹۰۰ میلیون تومان!
  • قیمت رحم اجاره‌ای
  • بازار داغ اجاره رحم در بین دهه هفتادی‌ها
  • تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است