Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@10:10:38 GMT

سفرهای استانی دولت مقدمه حل مشکلات کشور خواهد بود

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۴۶۵۴۷

سفرهای استانی دولت مقدمه حل مشکلات کشور خواهد بود

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، مولوی علی‌احمد سلامی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در نطق پیش از دستور دهمین اجلاس پنجمین دوره این مجلس مردم استان سیستان و بلوچستان را مردمی دلبسته به نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: حضور پر شور مردم این استان در انتخابات های گذشته نشان دهنده این دلبستگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تلاش های دشمنان در جهت فاصله انداختن میان مردم سیستان و بلوچستان و نظام جمهوری اسلامی افزود: بصیرت و آگاهی مردم این استان تاکنون این تلاش‌ها را ناکام گذاشته است و میزان مشارکت مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات به نحوی است که معمولا این استان به لحاظ درصد مشارکت جزو رتبه های برتر در بین سایر استان های کشور است.

مولوی سلامی در ادامه ضمن اشاره به ظرفیت های استان سیستان و بلوچستان از جمله مرز خاکی طولانی با دو کشور، دسترسی به آب‌های آزاد، کشاورزی چهار فصل استان و جوان ترین استان کشور بودن برشمرد و بر ضرورت توسعه اقتصادی، آموزشی، توسعه نهادهای مدنی و تکمیل پروژه های بهداشتی و درمانی استان تاکید کرد.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: ظرفیت کشاورزی ویژه و چهارفصل استان سیستان و بلوچستان و حمایت واقعی از کشاورزان در بحث خرما، پنبه، موز، انبه و میوه های استوایی می‌تواند علاوه بر تامین بازارهای داخل به صادرات هم کمک کند.

وی بیان کرد: استفاده از نیروهای انسانی متخصص در جوان ترین استان کشور یکی دیگر از ظرفیت های خاص این استان است که می توانند در سطح استان و سطح ملی نقش آفرینی کنند. همچنین توسعه اقتصادی و آموزشی و توسعه نهادهای مدنی از ضرورت های اصلی استان هستند.

مولوی سلامی تکمیل پروژه های بهداشتی و درمانی دانشگاه های علوم پزشکی و تجهیز آنها و جذب نیروی انسانی و توجه به آموزش و بومی گزینی را حائز اهمیت دانست و گفت: تغییر چهره حاشیه نشینی در چابهار، شیرآباد و کریم آباد زاهدان که عامل آسیب های اجتماعی متعدد هستند، ضروری است. توجه ویژه به رفع مشکلات ایرانیان فاقد مدارک هویتی نیز برای ارائه خدمات و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و استفاده از پتانسیل های آن‌ها به عنوان هموطن دارای اهمیت است. همچنین استفاده از ظرفیت های بادی سیستان و بلوچستان و بهره بردن از نعمت خدادادی خورشید از تامین انرژی های پاک و تامین و صادرات برق مسئله مهمی است.

نماینده سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در خاتمه ضمن تشکر از زحمات سازمان های امنیتی، نیروهای مسلح و به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج در جهت ایجاد امنیت در کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان از تلاش های رئیس جمهور محترم و دولت سیزدهم در خدمت رسانی به مردم و زنده کردن امید در جامعه تقدیر کرد و افزود: انجام سفرهای استانی باعث شده است مسئولان اجرایی از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شوند و مردم مشکلات را با آن‌ها در میان بگذارند و ان‌شاءالله این امر مقدمه حل مشکلات کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مولوی سلامی استان سیستان و بلوچستان استان سیستان و بلوچستان مردم سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۴۶۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید با برنامه پیش برویم و در این استان تولید ثروت کنیم و این ثروت در تمام بخش‌های اقتصادی منطقه توزیع شود و همه مردم از آن بهرمند شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمد کرمی امروز در جلسه بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: وظیفه ستاد اقتصادی، طراحی بخش‌های مختلف اقتصادی است که به ما راه توسعه، توانمندسازی و روش‌های اقتصادی را نشان دهد و در این زمینه باید سیاست گذاری کند.

وی با بیان اینکه ستاد اقتصادی باید نحوه مشارکت مردم و روش اجرا را سیاست گذاری و بر روی راهبردهای اصلی تمرکز داشته باشد، افزود: باید به جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان کمک کنیم و آنها را پای کار پروژه‌های بزرگ این استان بیاوریم و با فروش سهام، مشارکت مردم را در طرح های اقتصادی افزایش دهیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: دانش آموزان و دانشجویان را باید در قالب تعاونی‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی مشارکت دهیم و این امر باید به سرعت توسعه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 54 درصد از دانشجویان استان در رشته‌های علوم انسانی در حال تحصیل هستند و در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی، شیلات، تجارت، معادن و صنایع فرآوری با کمبود و فقدان طراح متخصص و نخبه مواجه هستیم. شرکت‌هایی داریم که تولیدات کم ولی ارزآوری زیاد برای سیستان و بلوچستان دارند و باید روی این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری ویژه شود.

کرمی ادامه داد: در بخش کشاورزی و داروهای گیاهی کارخانه‌ای برای فرآوری داروهای گیاهی در سیستان و بلوچستان نداریم و این محصول به صورت خام در بازار عرضه می‌شود، باید این سرمایه در استان فرآوری شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باید جوانان و دانش آموزان را توانمند و ذهن‌های آنان را برای توسعه طرح‌های اقتصادی آماده کنیم، زیرا بخشی از ایده‌ها خیال پردازی است که توسط ذهن دانش آموزان صورت می‌گیرد و  به مرور زمان تبدیل به محصول می‌شود. به فضل الهی و توکل بر خداوند شرایط حال حاضر را تغییر می‌دهیم و یقین داریم با عنایت‌های الهی این امر شدنی است.

کرمی با تاکید بر اینکه کاری که با تلاش انجام می‌شود با دعا حل نمی‌شود، افزود: خداوند متعال راه حل را برای ما مشخص کرده و به همین دلیل است که پیامبر گرامی می‌فرماید؛ «کار، تلاش و کوشش عبادت است» و کارمندان زمانی که به یاد و در راه خدا و مردم کار و تلاش می‌کنند در واقع عبادت و عمل صالح انجام دادند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان وبلوچستان
  • ساخت بیش از ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی درسیستان و بلوچستان
  • وحیدی: تقسیم استانی تهران نیازمند مصوبه مجلس است
  • نگاه قضات در دستگاه قضایی باید سازنده باشد
  • بازدید رایگان از موزه‌های سیستان و بلوچستان ویژه معلمان و اساتید
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • رونق حمل و نقل جاده ای کالا
  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم