Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@16:51:47 GMT

مسئولان در صدد رفع مشکلات کشور باشند

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۴۶۶۴۸

مسئولان در صدد رفع مشکلات کشور باشند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در ساختار هر کشوری مشکلاتی وجود دارد، لذا نباید همیشه نیمه خالی لیوان را ببینیم، قطعا وظیفه ما و تمام مسئولان است که در صدد رفع مشکلات جاری کشور تلاش کنیم و به دنبال رفع نقصان‌ها باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _سه‌شنبه پانزدهم شهریورماه_ در جریان برگزاری نودمین جلسه صحن شورای اسلامی شهر ضمن گرامی‌داشت قیام ۱۷ شهریور و عرض ارادت به روان پاک شهدای این روز که به دست مأموران ستم‌شاهی به درجه رفیع شهادت نائل شدند، اظهار کرد: روز ۱۷ شهریور، روزی بود که پایه‌های سست و لرزان تخت ستم‌شاهی لرزید و اسباب سقوط حکومت پهلوی فراهم شد و نتوانست با تغییر ساختار نخست وزیری راه به جایی ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این روز هیچگاه نه از ذهنم که مفتخر هستم در آن بزنگاه در بطن این اتفاق و حادثه حاضر بودم و نه از ذهن افراد دیگری که حضور داشتند، پاک نخواهد شد و این قیام‌الله بر لوح پیکره انقلاب اسلامی حک شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در آن زمان برای اینکه نظام ستم‌شاهی به بقای خود ادامه دهد حکومت پهلوی ابتدا آدمی در منصب نخست وزیری گذاشت که بتواند با روحانیت و شهروندان کنار بیاید که نتوانست و منجر به تغییر وی شد، پس از آن نظام شاهنشاهی تیمساری از بدنه ارتش را در این جایگاه مستقر کرد تا با برخورد قهری و برگزاری حکومت نظامی بتواند مقابل جریان مبارزه با طاغوت را بگیرد و با سختگیری‌ها بتواند زمینه آرامش را برای حکومت شاهنشاهی فراهم کند که آن هم نتوانست، چرا که جوش و خروش مردم فراتر از این سخت‌گیری‌ها بود.

وی تصریح کرد: پس از آن شکست سهمگین حضور تیمسار شاهنشاهی و خروش شهروندان در آن سال‌ها انتقال قدرت به دست شاپور بختیار سپرده شد که به هر حال حکومت شاهنشاهی در آن مقطع نیز نتوانست راه به جایی ببرد و بقای خود را تثبیت کند.

چمران با اشاره به اینکه می‌توان گفت پرونده حکومت ستم‌شاهی در ۱۷ شهریور ۵۷ بسته شد، خاطرنشان کرد: این پیروزی بهای خون شهدایی بود که در این روز و در آوردگاه میدان ژاله که اوج حرکت‌ها، رفت‌وآمدها و اعتراضات خیابانی بودند به وقوع پیوست، از طرفی نیز فکر نمی‌کردیم که حکومت شاهنشاهی با تمام قدرت‌ها و حمایت‌های همه جانبه بلوک شرق و غرب دنیا بتواند سقوط کند و ریشه انقلاب اسلامی مستحکم‌تر شود و افراد بسیاری زندگی خود را فدا کردند تا امروز بتوانیم بر سر سفره انقلاب بنشینیم.

وی افزود: به هر حال در ساختار هر کشوری مشکلاتی نیز وجود دارد و نباید همیشه نیمه خالی لیوان را ببینیم، وظیفه ما و تمام مسئولان است که در صدد رفع مشکلات جاری کشور تلاش کنیم و به دنبال رفع نقصان‌ها باشیم.

چمران با بیان اینکه باید قدردان اتفاقات خوب باشیم، گفت: انتظار می‌رود با توجه به جاری و ساری بودن سیره ائمه اطهار (ع) و رسول گرامی اسلام (ص) شاهد مشکلات کمتری در کشور باشیم، جمهوری اسلامی باید در تمام عرصه‌ها به عنوان الگوی کشورهای دیگر قرار گیرد.

کد خبر 602951

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای ششم مصوبات شورای شهر شوراي شهر تهران مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران جلسه علنی شورای شهر تهران مدیریت شهری مسئولان نظام شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ستم شاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۴۶۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های جامعه ایثارگری دیلم استفاده می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی پنج شنبه شب در نشست با اعضای شورای مشورتی ایثارگران شهرستان دیلم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: امروز به مدد جانفشانی و از خود گذشتگی شهدا و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس شاهد برقراری امنیت کامل در کشور هستیم و همه ما باید قدردان این نعمت الهی باشیم.

فرماندار شهرستان دیلم بیان داشت: خوشبختانه شورای مشورتی ایثارگران شهرستان دیلم از افرادی تشکیل شده است که خود برخاسته از جامعه ایثارگری هستند و می‌توانند برآیند نظرات خانواده‌های ایثارگران را به مسئولان منتقل و به‌خوبی مسائل و موضوعات این قشر را پیگیری و رصد کنند.

وی به طرح‌های مفید و پیشنهادات سازنده این شورا اشاره کرد و گفت: تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و پیگیری دغدغه آنها از وظایف مسئولان است چرا که همه ما مدیون این عزیزان هستیم و باید از همه توان خود برای حل مشکلات آنان استفاده کنیم.

در ادامه اعضای شورای مشورتی به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه مشکلات جامعه ایثارگری و دیگر مسائل شهرستان پرداختند و خواستار همراهی مسئولان جهت رفع این مشکلات شدند.

کد خبر 6088783

دیگر خبرها

  • حمله مستقیم نظامی ایران به رژیم صهیونیستی یک شاهکار نظامی بود
  • مدیریت انقلاب اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را در جهان منزوی کرد
  • بررسی آخرین وضعیت بودجه واعتبارات وطرح‌های نیمه تمام گیلان
  • شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • اگر حکومت دینی برپا نمی‌شد چه اتفاقی می‌افتاد؟
  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • ظرفیت‌های جامعه ایثارگری دیلم استفاده می‌شود