Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی سوره، کارگاه «از ایده تا کارگردانی فیلم کوتاه» با تدریس سیدمحمدرضا خردمندان، کارگردان و فیلمنامه‌نویس سینما و تلویزیون برای جمعی از فیلمسازان جوان سراسر کشور توسط مرکز تولیدات کوتاه سوره برگزار شد.

در این کارگاه ۲ روزه که در تاریخ ۱۴ و ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ در سالن کنفرانس سازمانی سینمایی سوره در حال برگزاری است، افراد منتخب فراخوان کشوری طرح و فیلمنامه کوتاه که از میان بیش از ۶۰۰ نفر در ۳۰ استان انتخاب شده‌اند، حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق فراخوان سال گذشته سازمان سینمایی سوره حوزه هنری در سراسر کشور جهت دریافت طرح و فیلمنامه کوتاه، ۶۰۰ نفر از استان‌های مختلف آثار خود را ارسال کردند که پس از داوری طی ۲ مرحله در نهایت ۲۰ طرح شاخص انتخاب شد. سپس با بررسی رزومه و نمونه کارهای منتخبان، ۱۰ فیلمساز نهایی برای شرکت در دوره کارگاهی و حمایت انتخاب شدند.

فیلمسازان کوتاه منتخب پس از شرکت در این دوره کارگاهی ۲ روزه و بازنویسی طرح‌های خود در مهلت مقرر، با تخصیص بودجه تولید توسط مرکز تولیدات کوتاه سوره در استان خود ساخت این آثار را به سرانجام می‌رسانند.

در این کارگاه محمدرضا خردمندان علاوه بر نمایش و نقد فیلم‌های کوتاه برگزیده جهان، به تدریس مباحث و تکنیک‌های فیلمنامه نویسی و کارگردانی فیلم کوتاه می‌پردازد. خردمندان، کارگردان و فیلمنامه‌نویس سینمای ایران است که ساخت فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد»، سریال «از سرنوشت» و فیلم‌های کوتاه «هنوز»، «بچه و مرد»، «احسان»، «گزارشگر»، «دوئل»، «جایی میان ابرها»، «درنگ»، «قرار پنجشنبه» و … را در کارنامه دارد.

مرکز تولیدات کوتاه سازمان سینمایی سوره این طرح را با هدف رصد وضعیت فیلمسازی استان‌ها و دسترسی به افراد مستعد برای ادامه مسیر فیلمسازی اجرا کرده است.

کد خبر 5583136 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان سینمایی سوره محمدرضا خردمندان فیلم کوتاه تئاتر ایران فیلم کوتاه هنرمندان تئاتر کارگردان تئاتر سینمای مستند فیلم سینمایی حضور هنر ایران در جهان تماشاخانه ایرانشهر موزه هنرهای معاصر تهران سریال ایرانی شبکه مستند سیما تماشاخانه شهرزاد جشنواره فیلم ونیز کارگردان سینما سینمایی سوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۴۷۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد

به گزارش خبرگزاری مهر، چهارمین جلسه شورای صنفی نمایش روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در خانه سینما برگزار شد. شورا بعد از بررسی درخواست‌ها و موارد مطرح شده، قرارداد سه فیلم را به شرح زیر ثبت کرد:

فیلم سینمایی «تاوان» به کارگردانی رامین سهراب زاده و تهیه کنندگی محسن صرافی به سرگروهی پردیس سینمایی هنرشهر آفتاب شیراز

فیلم سینمایی «نیلگون» به کارگردانی حسین سهیلی زاده و تهیه کنندگی ایرج محمدی با پخش «رسانه فیلمسازان مولود» به سرگروهی سینما فرهنگ

فیلم سینمایی «قلهک» به کارگردانی و تهیه کنندگی مصطفی شایسته با پخش «هدایت فیلم» به سرگروهی پردیس سینمایی ملت

همچنین مقرر شد اکران فیلم های سینمایی «تاوان» و «نیلگون» از ۱۹ اردیبهشت در سینماهای سراسر کشور آغاز شود.

کد خبر 6091224 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • ۳ فیلم در راه اکران
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
  • سلسله کارگاه راه‌اندازی کسب و کار در دانشگاه شهید چمران اهواز
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه» شد
  • تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • ۳ فیلم کوتاه داستانی در مهاباد تولید شد
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۷ اردیبهشت