Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@02:59:11 GMT

صادرات دام سبک مازاد کرمانشاه در دستور کار قرار گرفته است

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۴۷۳۳۵

صادرات دام سبک مازاد کرمانشاه در دستور کار قرار گرفته است

علیرضا حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آزمایشگاه دامپزشکی استان کرمانشاه یکی از آزمایشگاه‌های معتبر غرب کشور بوده و حدود ۹ هزار و ۵۰۰ مورد انواع آزمایشات بر روی انواع فرآورده‌های خام دامی و کنترل کیفیت نهاده‌های دامی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته به منظور حمایت دولت از تولیدات در مقطعی کوتاه مجوز صادرات دام سبک را صادر کردند، افزود: با حمایت دولت بر اساس تأکیدات رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی در آستانه آزاد سازی صادرات دام هستیم و تاکنون دستورالعمل‌های اجرایی آن نیز صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه اینکه استان کرمانشاه قطب پرورش دام سبک است که بیش از سه میلیون و ۳۰۰ رأس دام سبک در این استان وجود دارد و می‌توان گفت که به نوعی تأمین دام سبک سایر استان‌ها هستیم.

حیدری با اشاره به اینکه دام‌های سبک پرورش یافته در استان کرمانشاه علاوه بر مورد پسند بود در بازارهای داخلی مورد پسند و تأیید بازهای حوزه خلیج‌فارس است، عنوان کرد: در سال گذشته حدود پنج هزار و ۲۰۰ رأس دام سبک از استان کرمانشاه صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: بحث صادرات دام سبک در استان کرمانشاه در دستور کار وزارت‌خانه و سازمان دامپزشکی قرار گرفته و تاکنون جلسات اولیه آن نیز برگذار شده است‌.

حیدری ادامه داد: در صورت بررسی‌های نهایی و تصمیمات لازم با همکاری همه دستگاه‌های مربوطه مازاد دام سبک استان صادر خواهد شد اما تاکنون در خصوص میزان و حجم صادرات ابلاغیه‌ای صادر نشده و باید منتظر نتایج نهایی بود.

کد خبر 5583240

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه دامپزشکی کرمانشاه صادرات دام زنده اربعین حسینی اربعین 1401 بوشهر کرمانشاه زیرساخت های مرزی اربعین ویروس کرونا مرز مهران گرگان اردبیل خطبه های نماز جمعه آتش سوزی خراسان رضوی مشهد آمار کرونا استان کرمانشاه صادرات دام دام سبک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۴۷۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت چرای دام های مازاد در مراتع استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان، شریفی پور این را هم گفت: ورود هرگونه دام مازاد به مراتع استان ممنوع است.

درمساحت یک میلیون و ۴۰۰ هزارهکتاری مراتع استان سالانه ۶۲۵ هزارتن علوفه تولید می‌شود.

شریفی پور گفت: وجود دام مازاد در مراتع استان فشار مضاعفی بر مراتع وارد می‌کند و تبعات جبران ناپذیری را درکوتاه مدت دارد که از بین رفتن پوشش گیاهی، فرسایش خاکی و ایجاد سیلاب‌ها در بالا دست، از عمده موارد آن است.

وی از مردم خواست در صورت هرگونه شکایات و انتقادات در زمینه استفاده از مراتع با سامانه ۱۵۰۴ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • ذخیره روزانه بیش از ۱۰۰۰ تن مرغ گرم/ صادرات مرغ بلامانع است
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • ابراهیم رئیسی یک دستور جدید صادر کرد +جزئیات
  • مولدسازی دارایی‌های دولت فرصتی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام دستگاه‌ها است
  • صدایی که دستور جنایت صادر کرد! | مادرم گفت تو دیوانه ای و شنیدن این جمله موجب شد تا من ...
  • ممنوعیت چرای دام های مازاد در مراتع استان
  • از ساخت و ساز ساختمان ناایمن در کرمانشاه جلوگیری شد
  • باادامه بارش ها در کرمانشاه، هشدار نارنجی صادر شد