Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس رئیس پلیس راه شمال فرماندهی انتظامی فارس، با اشاره به قرارگرفتن فارس در مسیر عبور زائران اربعین حسینی، توصیه‌هایی را با هدف ارتقاء ایمنی و امنیت تردد در این ایام، ارائه داد.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی سه‌شنبه ۱۵ شهریور در گفت و گو با خبرنگاران، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار کرد: در ایام اربعین شاهد سفر محبان اهل بیت (ع) ، به سمت مرزهای جنوب غربی و غرب برای حضور در پیاده روی میلیونی اربعین و زیارت عتبات عالیات هستیم که با توجه به بعد مسافت و لزوم رانندگی طولانی مدت درجاده‌ها توجه به هشدارهای آموزشی و ترافیکی قبل و حین سفر لازم و ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: اولین ومهم ترین نکته برای سفرایمن داشتن آمادگی ذهنی کاربران جاده‌ای برای سفراست و رانندگان وسایل نقلیه شخصی و عمومی، باید برنامه ریزی لازم برای سفری ایمن را داشته باشند.

دهقانی افزود: لازم است ضمن داشتن اطلاعات لازم راهها ومسیر حرکت، قبل از شروع سفر نیز با استراحت کافی ، از مصرف داروهای خواب آور که باعث کاهش توجه دررانندگی می‌شود، خودداری و همچنین رانندگان از سالم بودن خودرو خود با بازدید از وضعیت لاستیک های خودرو، چراغ‌ها، علائم هشدار دهنده، تجهیزات سرمایشی و ایمنی و همراه داشتن تجهیزات هشداردهنده برای مواقع نیاز مطمئن شوند.

رئیس پلیس راه شمال فرماندهی انتظامی استا فارس عنوان کرد: رانندگان برای تردد ایمن و سفربدون خطر در جاده باید بدون عجله و شتاب و با آرامش کامل رانندگی کرده و پس از دو ساعت رانندگی، زمان استراحت ۱۵ دقیقه‌ای در مکان های تعیین شده و امن را به عنوان یک اولویت همواره در نظرداشته باشند.

او گفت: رانندگان باید از توقف غیر اضطراری در حاشیه راهها پرهیز کنند و ازارتکاب رفتارهای پرخطر از جمله سرعت و سبقت غیر مجاز، تجاوز و انحراف به چپ در راههای دوطرفه که عامل بیشتر تصادفات جاده‌ای است، خودداری کنند.

دهقانی خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم استفاده از سامانه روشنایی در شب برای دیدن و دیده شدن، لازم است از سلامت چراغ‌ها و سامانه روشنایی وسیله نقلیه اطمینان حاصل کرده و در صورت بروز نقص وخرابی غیرقابل پیش بینی تا حد امکان از توقف در سطح راه ، سرپیچ و جاهایی که دید لازم را ندارد، خودداری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اربعين حسيني پلیس فارس کاروان اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۴۷۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کاظم آل صادق ظهر دوشنبه به همراه وزیر داخلی عراق از مرزهای زرباطیه عراق و مرز مهران بازدید کردند.

وی با اشاره به پیگیری‌های ایران و عراق برای حل مشکلات مرزهای دو کشور برای اربعین، افزود: هفته گذشته مسایل و موضوعات مرز خسروی بررسی و امروز نیز مسایل مرز زرباطیه عراق و مهران بررسی شد.

آل صادق عنوان کرد: اهتمام مسوولان دو کشور ایران و عراق خب و فصل مشکلات مرزهای در بحث زیرساخت‌ها برای تسهیل در تردد زوار و موکب ها است.

وی بیان کرد: موضوعات و مشکلات دیگر مرزهای دو کشور برای اربعین نیز بررسی می‌شود.

کد خبر 6098176

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • کندوان از چالوس به تهران یک‌طرفه شد
  • جاده‌های خراسان شمالی لغزنده است