Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان سینمایی از برگزاری نخستین جلسه شورای سینما با حضور معاون اول رئیس‌جمهور همزمان با روز ملی سینما خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست از روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی گفت: یکی از وعده‌های سازمان سینمایی در دوره جدید، احیای شورای سینما بوده که خوشبختانه هفته آینده شاهد برگزاری اولین جلسه رسمی آن با حضور اعضای حقیقی و حقوقی خواهیم بود که دوشنبه هفته آینده همزمان با روز ملی سینما برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. این در حالی است که هفته‌های اخیر جلسات متعدد مقدماتی برای ترسیم اولویت‌ها تشکیل شده و امیدواریم با برپایی اولین جلسه شورای سینما، شاهد اتفاقات و نتایج خوبی برای سینما و سینماگران باشیم.

وی با اشاره به جایگاه شورای سینما و نقش آن در بهبود وضعیت سینما گفت: این شورا در راستای هم‌افزایی و تقویت میان بخش‌های سیاست‌گذاری، اجرایی، نظارتی، آموزشی، مطالعاتی، علمی و تولیدی در حوزه هنر و صنعت صوت و تصویر و سینما با همت و تلاش محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی احیاء شده است.

رئیس سازمان سینمایی اظهار داشت: افزایش هماهنگی و همکاری‌های فرهنگی، اقتصادی، حقوقی و فنی دستگاه های اجرایی و نهادهای مربوط با بخش غیردولتی در عرصه فعالیت‌های سینمایی و سمعی و بصری و ارتقای سطح کمی و کیفی محصولات، تولید و عرضه آثار سینمایی شاخص و ارزشمند و بررسی و رفع چالش ها و معضلات سینما از جمله مواردی است که در این نشست درباره آنها گفت و گو خواهد شد.

به گفته وی، حمایت از تولید آثار سینمایی شاخص و ارزشمند، توسعه زیر ساخت‌های سینمایی، پیشنهاد مقررات و لوایح مورد نیاز سینما به مراجع مربوط، تعیین راهکارهای مناسب برای توسعه دانش سینمایی، کمک برای دستیابی به فناوری نوین در حوزه صنعت سینما، زمینه‌سازی برای برخورداری طرح‌های مهم سینمایی از منابع و تسهیلات ارزان قیمت بانکی، حمایت از اجرای طرح نهضت تولید محتوای سینمایی و سمعی و بصری، توسعه بازار داخلی و بین المللی سینمای ایران، حمایت از ارتقای منزلت اجتماعی سینماگران و بهره‌گیری از امکانات ملی برای حفاظت غنی‌سازی و معرفی میراث سینمایی کشور برخی از وظایفی است که برای شورای سینما تعریف شده است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: روز سینما ، محمد خزاعی ، شورای سینما

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: روز سینما محمد خزاعی شورای سینما سازمان سینمایی شورای سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۴۸۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با محوریت تبیین جایگاه مسجد در الگوی اعتلای شهر

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب؛ این نشست نخست با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز و سپس با سخنرانی تبیینی امام جمعه اهواز جلسه ادامه یافت. سپس مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خوزستان، معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان، دبیر شورای أمر به معروف و نهی از منکر و معاون امنیتی استاندار نیز به بیان نکاتی در این گردهمایی پرداختند.  در بخش های مختلف این گردهمایی، تمامی ائمه جمعه شهرستان های استان خوزستان حاضر در جلسه به بیان نکات، دغدغه‌ها و درخواست‌های خود پرداختند و در پایان، حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز در جمع بندی این نشست به سخنرانی پرداختند.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کلنگ‌زنی مینی پالایشگاه دهدشت با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور
  • اکران مردمی «تمساح خونی» در اکومال کرج
  • اولین جلسه هیئت مدیره استقلال با هلدینگ خلیج فارس
  • رد شایعات تغییر در مدیریت سازمان سینمایی
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • نشست خبری معاون علمی رییس‌جمهور
  • اولین گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با محوریت تبیین جایگاه مسجد در الگوی اعتلای شهر
  • توجیه روزنامه دولت: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیس جمهور ، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • روزنامه دولت توجیه کرد: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • آمار فروش فیلم‌های سینمایی در اولین هفته اردیبهشت/ «مست عشق» از «تمساح خونی» سبقت گرفت