Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@04:12:14 GMT

جوجه مرغ ایرانی آرین به سه کشور همسایه صادر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۵۰۷۴۰

جوجه مرغ ایرانی آرین به سه کشور همسایه صادر می‌شود

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت: براساس تفاهم های امضا شده جوجه تولید داخلی آرین به کشور های عراق، افغانستان و روسیه صادر می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ناصر فخاری، در نمایشگاه دام و طیور از صادرات جوجه ایرانی مرغ آرین به کشور های همسایه خبر داد.

وی اظهار داشت: براساس تفاهم های امضا شده جوجه تولید داخلی آرین به کشور های عراق، افغانستان و روسیه صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادرات به روسیه در ازای تهاتر است و از ازای صادرات خود مواد اولیه تولید از جمله نهاده های دامی وارد می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر ادامه داد: با کشوری های مانند روسیه، سوریه و عراق که موقعیت استراتژیکی دارند در زمینه صادرات و واردات در حال همکاری هستیم .

وی تصریح کرد: بعد از مردمی سازی یارانه ها با وجود اینکه برخی از واحد های مرغداری میزان جوجه ریزی و تولید خود را کاهش دادند برای حفظ تولید و حمایت از مصرف کننده با تمام ظرفیت به تولید ادامه دادیم و حتی جوجه های مازاد واحد های دیگر را نیز جذب کردیم.

فخاری در پاسخ به سوال خبرنگارخبرگزاری تسنیم درباره تغییرات احتمالی که در جیره خوراک دام و طیور این مجموعه بعد از مردمی سازی یارانه ها انجام شده است تا هزینه های تولید کاهش یابد اظهار داشت: بعد از آزاد سازی قیمت ارز واردات نهاده های دامی باید به سمت تولید داخل رفت اما با توجه به اینکه با بحران آب در کشور مواجه هستیم راهکاری های دیگری برگزیده شد.

وی افزود: از جمله این راهکار ها، تولید بخشی از نهاده های دامی در فضای گلخانه، افزایش بهره وری و واردات مستقیم نهاده های است به طوری که منجر به کاهش حدود 30 درصدی هزینه های تولید شد.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر اظهار داشت: برای کشت فراسرزمینی نیز اقدام شد اما این اقدام با چالش های مواجه و لازم است که کشت فراسرزمینی در کشور های همسو انجام شود و اینکه بیشتر بر روی افزایش بهره وری در تولید در کشور خودمان کار کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کالاهای اساسی کشاورزی کالاهای اساسی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۵۰۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در این مدت مبلغ یک هزار و ۱۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال محصولات چاپی غیر کتاب به کشور‌های آسیای میانه و افغانستان صادر شده است.   بی بی فاطمه حسینی کرمان افزود: در این بازه زمانی در حوزه محصولات چاپی غیر کتاب، مجوز چاپ و صادرات ۷۳۰ هزار کیلوگرم فرآورده‌های چاپی و بسته بندی شامل سلفون، لفاف، پاکت، لیبل، برچسب و پاکت آبمیوه و نیز ۷۸۶ هزار عدد کارتن خالی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال، ۲۰ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود