Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس صندوق رفاه دانشجویان اعلام کرد: درنظر داریم، شاخص‌های رتبه‌بندی خوابگاه‌ها را با ۵ معیار شامل "موتورخانه"، "سیستم‌ سرمایشی"، "سرویس‌بهداشتی"، "حمام" و "آشپزخانه‌داخلی"، بازبینی و به روزرسانی کنیم. به امید خدا، این طرح را تا عید نوروز اجرا می‌کنیم.

دکتر مسعود گنجی در گفتگو با ایران اکونومیست، ضمن اعلام این مطلب، درباره برنامه‌های در دست اقدام صندوق رفاه دانشجویان گفت: اقدامات در حال انجام شامل "تدوین و اجرای سند آمایش خدمات رفاهی دانشجویان در راستای توزیع متوازن منابع امکانات"، "اجرای پایلوت پرداخت یارانه نقدی غذا به دانشجویان"، "فعال‌سازی بخش سرمایه‌گذاری صندوق"، "استقرار و راه‌اندازی سامانه یکپارچه خدمات رفاهی دانشجویان و سایت جدید صندوق رفاه"، "تدوین آیین‌نامه، بازبینی و بروز رسانی شاخص‌های رتبه‌بندی خوابگاه‌ها با ۵ معیار" خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس صندوق رفاه دانشجویان با بیان اینکه از ظرفیت‌های قانونی برای ساخت و تعمیر خوابگاه‌ها بهره می‌بریم، اظهار کرد: این ظرفیت‌ها شامل قانون بودجه ۱۴۰۱، قانون هدفمندی یارانه‌ها، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، قانون تسهیل ازدواج جوانان و برنامه ۵ ساله ششم توسعه کشور است.

وی با تاکید بر اینکه به طور قطع، بازگشایی دانشگاه‌ها سبب می‌شود که با مشکلاتی در حوزه رفاه مواجه‌شویم، افزود: ماموریت صندوق رفاه دانشجویان در حوزه خوابگاه‌ها شامل "وصول اجاره بهاء و کمک به تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها"، "کمک به ارتقاء سطح خوابگاه‌ها و آشپرخانه دانشجویی"، "کمک به رفع کمبود ظرفیت خوابگاهی دانشگاه‌ها با پرداخت ودیعه مسکن مجردی گروهی"، "کمک به خرید، ساخت یا تکمیل خوابگاه از طریق پرداخت یارانه سود و کارمزد تسهیلات بانکی" است.

دکتر گنجی با اشاره اینکه برنامه‌های صندوق رفاه دانشجویان در چند بخش دسته‌بندی می‌شود، توضیح داد: کمک به وضعیت بهبود دانشجویان مستعد کم بضاعت، پرداخت مازاد شهریه دانشجویان شهریه‌پرداز تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، اعلام پیشنهاد و تصویب نرخ غذا و خوابگاه، وصول اقساط بازپرداخت وام‌های دانشجویی و اجاره‌بهای خوابگاه، کمک به رفع کمبود ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه‌ها، کمک به تعمیر، تجهیز و ارتقاء سطج خوابگاه‌ها و آشپزخانه‌های دانشجویی، کمک به خرید ساخت یا تکمیل خوابگاه‌ها از جمله برنامه‌های صندوق رفاه دانشجویان است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در پایان درباره اهداف صندوق رفاه دانشجویان خاطرنشان کرد: ارائه خدمات رفاعی با حفظ کرامت انسانی، ارتقاء و اثربخشی وام‌های دانشجویی و گسترش سطح پوشش جامعه هدف، برنامه‌ریزی و اقدام به منظور ایجاد تحول در رفاه دانشجویی، توجه ویژه به دانشجویان مستعد کم‌بضاعت، تقویت منابع و اعتبارات به منظور ارتقاء رفاه دانشجویی و کاهش دغدغه اقتصادی، استفاده از ظرفیت مادی و معنوی نهادهای عمومی و خیرین از اهداف این صندوق قلمداد می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: صندوق رفاه دانشجویان ، خوابگاه دانشجویی ، برگزیده‌ها

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: صندوق رفاه دانشجویان خوابگاه دانشجویی برگزیده ها صندوق رفاه دانشجویان خوابگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۵۱۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰۰خوابگاه متاهلی در کشور در حال ساخت است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی زلفی گل ظهر شنبه در آئین کلنگ زنی دومین سرای دانشجویی متاهلی در یاسوج افزود: تا پایان دولت برای دانشجویان پنج هزار خوابگاه متاهلی ساخته می‌شود.

وی بیان داشت: خوابگاه دانشجویی متاهلی یاسوج با زیربنای دو هزار و ۶۲۰ متر مربع در چهار طبقه و ۳۵ واحد ساخته می‌شود.

زلفی گل اظهار داشت: توسعه فیزیکی زیرساخت‌ها از دستور کار خارج شد و افزایش کیفیت زیرساخت‌هایی دانشجویی اولویت کاری این وزارت خانه است و برخی املاک متعلق به دانشگاه‌ها مولدسازی شده تا بتوانیم از این منابع برای ساخت و توسعه خوابگاه‌های متأهلی استفاده کنیم.

کد خبر 6089914

دیگر خبرها

  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • ۳۰۰۰خوابگاه متاهلی در کشور در حال ساخت است
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل علوم پزشکی وام تحصیلی دریافت کردند
  • ساخت ۵ هزار خوابگاه متاهلی تا پایان دولت
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • بهبود ۹ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه