Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@16:26:19 GMT

فرآیند پرداخت وام مسکن روستایی

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۵۲۳۲۹

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: به دنبال ارجاع دستورالعمل پرداخت تسهیلات ساخت مسکن روستایی، توزیع استانی و تعیین بانک‌های عامل انجام می‌شود که ممکن است یکی دو روز زمان ببرد. ناطقان: مجید جودی اظهار کرد: از روز دوشنبه ۱۴ شهریورماه ضوابط پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی به ۹ بانک مربوطه اعلام شد که در مرحله‌ی بعد باید بانک‌ها این بخشنامه را به استان‌ها ابلاغ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با توجه به این‌که دستورالعمل ارجاعی به اضافه توزیع استانی به بانک‌ها اعلام شده است بانک‌های عامل باید به واحدهای استانی خود سهمیه‌ها را اعلام کنند. این فرآیند احتمالا یکی دو روز طول می‌کشد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خاطرنشان کرد: خوشبختانه مصوبه اخیر در مقایسه با دوره‌های گذشته سریع‌تر به بانک‌های عامل ابلاغ شده و انتظار داریم از هفته آینده پرداخت وام آغاز شود.

جودی درباره نحوه دریافت وام توسط متقاضیان گفت: اکثر ثبت نام‌ها صورت گرفته و پرونده‌ها تکمیل شده است. بلافاصله پس از ابلاغ استان، ما متقاضیان را به بانک‌ها معرفی می‌کنیم.

وی تاکید کرد: ما از طریق پیامک به متقاضیان اطلاع می‌دهیم که پرونده آنها به کدام بانک ارسال شده و به آنجا بروند. در مواردی نیز به متقاضیان اعلام می‌کنیم که معرفی‌نامه را از بنیاد مسکن دریافت و به بانک مراجعه کنند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: کسانی که هنوز برای  تشکیل پرونده اقدامی نکرده‌اند برای تشکیل پرونده و درخواست وام به بنیاد مسکن منطقه خود مراجعه کنند. منبع: ایسنا برچسب ها: فرآیند پرداخت ، وام مسکن ، روستایی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: فرآیند پرداخت وام مسکن روستایی مسکن روستایی بنیاد مسکن بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۵۲۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی صابری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال ۱۲ هزار و ۲۰۰ نفر از متقاضیان ساخت مسکن در روستاهای گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بهره مند می‌شوند.

سرپرست معاونت بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان گلستان با بیان اینکه روستاییان گلستانی در ۲۲۸ هزار واحد مسکونی گذران زندگی می‌کنند، گفت: بیش از ۱۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی استان نوسازی و مقاوم است و مابقی این واحدها کم دوام و در مقابل حوادث، غیر مقاوم هستند.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با کمک دولت‌ها و با هدف ارتقا سطح رفاه و زندگی روستاییان از سال ۸۴ تا کنون، به متقاضیان ساخت و نوسازی خانه‌های روستایی تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۵ درصد پرداخت کرده است، افزود: در دولت مردمی سیزدهم برای اولین بار هم مبلغ تسهیلات و هم تعداد سهمیه استان‌ها رشد چشمگیری داشته که به تَبع آن شاهد جهش در روند نوسازی و ساخت خانه‌های روستاییان به ویژه محرومان و اقشار کم درآمد هستیم.

صابری اظهار کرد: سهم استان گلستان از اعتبارات امسال با رشد حدود ۱۰۰ درصدی به چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت ۱۲ هزار واحد رسیده که تا کنون ۱۰ هزار و ۹۰۰ متقاضی جهت دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه به بانک‌ها معرفی شده‌اند که ۵ هزار و ۴۶۰ متقاضی موفق به عقد قرارداد با بانک‌های عامل شده‌اند و ساخت و ساز خانه‌های خود را آغاز کرده‌اند.

وی یادآور شد: ساخت و سازهای روستایی توسط مهندسان نظام فنی روستایی و نظارت عالیه همکاران شعب و اداره کل به صورت مرحله‌ای نظارت می‌شود.

کد خبر 6097828

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • متقاضیان وام دست به عصا رانندگی کنند!
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن