Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-07@12:32:03 GMT

کی‌روش پیگیر بازی‌های لیگ برتر ایران!

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۵۲۴۱۳

کی‌روش پیگیر بازی‌های لیگ برتر ایران!

به گزارش قدس آنلاین، نخستین جلسه رسمی هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال پس از اضافه شدن مهدی تاج، مهدی‌محمد نبی، منصور قنبرزاده و محمدرضا ساکت به ترکیب اعضای هیات‌رئیسه از صبح دیروز آغاز شد. میرشاد ماجدی، سرپرست سابق فدراسیون نیز در جلسه شرکت کرد هرچند خیلی زود جلسه را ترک کرد تا برخی گمانه‌زنی‌ها مطرح شود که به‌خاطر بحث انتخاب کی‌روش و مخالفتش با این مساله به حالت قهر جلسه را ترک کرده، هرچند خودش به خبرنگاران گفت که باید در جلسه‌ای دیگر که از پیش مقرر شده بود شرکت می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته قابل‌توجه این است که هیات‌رئیسه در ماه‌های گذشته به دلیل اتفاقات زیادی که در فدراسیون رخ داد، از رسمیت افتاده بود و دیروز بعد از مدت‌ها مجددا رسمیت گرفت.

خداحافظی عجیب ماجدی و تکذیب اصولی

بعد از این جلسه احسان اصولی، سخنگوی فدراسیون فوتبال صحبت‌هایی را مطرح کرد که با آنچه عصر روز گذشته از سوی برخی رسانه‌های معتبر مخابره شد، تفاوت‌های زیاد داشت. اصولی در مورد اینکه آیا در مورد حضور کی‌روش صحبتی شد، گفت: «هیچ بحثی در این خصوص نشد. در مورد تیم‌های ملی گفت‌وگو و طرح مساله شد؛ اما در این خصوص بحثی انجام نشد.» سخنگوی فدراسیون فوتبال همچنین در مورد اینکه آیا اسکوچیچ ماندنی شد، گفت: «در این خصوص هم هیچ بحثی نشد.»

اصولی در مورد اینکه صادقانه بگوید آیا اسکوچیچ ماندنی شد، اظهار داشت: «سرمربی تیم ما اسکوچیچ است. اصرار شما را برای اینکه یک چیزی را تکرار کنیم متوجه نمی‌شوم. حاشیه را که ما به وجود نمی‌آوریم. برخی دوستان دامن می‌زنند و بعد هم مطالبه می‌کنند که چه شد و چه اتفاقی افتاد؟ آنچه اتفاق افتاده را برای شما توضیح می‌دهم. تحلیل خودم را نمی‌گویم.»

این درحالی است که ابتدا خبرگزاری دولت یعنی ایرنا از قطعی شدن بازگشت کی‌روش خبر داد و درباره جزئیات این قرارداد نوشت: «براساس خبرهای رسیده قرارداد کی‌روش و تیم ملی فوتبال به‌صورت ماهانه و تا پایان جام‌جهانی است. با توجه به توافق تاج و سرمربی پرتغالی، کی‌روش فعلا با یک قرارداد چهار ماهه و پایان بازی‌های تیم ملی در قطر روی نیمکت ایران می‌نشیند و براساس این قرارداد، ماهانه ۵۰ هزار یورو دریافت خواهد کرد.» همچنین این رسانه مدعی شد که قرار است کی‌روش برای مراسم معارفه خود و آغاز کار با تیم ملی تا آخر هفته به تهران بیاید.

در این خصوص اگرچه اصولی صحبتی را مطرح نکرد و اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال هم در اقدامی هماهنگ حاضر نشدند کوچک‌ترین اطلاعاتی درباره جزئیات جلسه اضطراری در فدراسیون فوتبال را بدهند؛ اما به‌نظر می‌رسد کار استخدام کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی برای جانشینی دراگان اسکوچیچ تمام شده باشد.

البته همین که این جلسه به‌صورت اضطراری برگزار شده است نشان می‌دهد قرار بوده اتفاقات مهمی بیفتد و این درحالی است که تاج قبلا در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرده بود ضمن احترام برای اسکوچیچ باید به‌دنبال افرادی باشیم که سابقه و تجربه بیشتری دارند و قبلا فضای جام‌جهانی را تجربه کرده‌اند.

مهدی تاج پس از انتخاب به‌عنوان رئیس فدراسیون، مذاکراتش با کی‌روش را آغاز کرده و در این مدت جلسه‌ای را هم با اسکوچیچ برگزار نکرد تا مشخص شود اعتقادی به این سرمربی ندارد، این درحالی است که قرار است از ۲۰ شهریو ماه اردوی تیم ملی فوتبال ایران آغاز شود. البته تلاش خبرنگار «فرهیختگان» برای تماس و گفت‌وگو با اعضای هیات‌رئیسه و برخی دست‌اندرکاران امر راه به‌جایی نبرد تا به این ترتیب در این خصوص ابهامات بیشتر شود.

کی‌روش از نزد پدرش به تهران می‌آید

در همین خصوص شنیده می‌شود کارلوس کی‌روش فعلا در لیسبون پرتغال و در خانه پدری خود حضور دارد، ضمن اینکه طبق شنیده‌ها؛ سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران از چند هفته قبل رقابت‌های باشگاهی لیگ برتر ایران را زیرنظر گرفته تا درصورتی‌که به‌عنوان سرمربی جدید تیم ملی معرفی شد هرچه سریع‌تر و با شناختی مناسب و دقیق کار خود را آغاز کند.

نکته قابل‌توجه اینکه سرمربی پرتغالی سابق تیم ملی که حدود هشت‌سال هدایت ایران را در دو جام‌جهانی و دو جام ملت‌ها عهده‌دار بود روز گذشته و بعد از انتشار اخباری مبنی‌بر انتخابش به‌عنوان سرمربی تیم ملی ایران در گفت‌وگویی با نزدیکانش اعلام کرد که برخی صحبت‌های شفاهی با وی انجام‌ شده اما توافقی صورت نگرفته است.

نکته قابل‌توجه دیگر این که شنیده‌ها حاکی است که کارلوس کی‌روش همچنان به‌دنبال آن است که مخالفان رسانه‌ای خود را شناسایی کند تا با چیدن برخی پلن های ممکن قبل از ورود احتمالی به تهران با آنها مواجه شود. البته به‌جز رسانه‌ها، برخی افراد از اهالی فوتبال نیز طی روزهای گذشته شدیدترین مصاحبه‌ها را علیه سرمربی سابق و پرتغالی تیم ملی مطرح کرده‌اند و باید منتظر ماند تا مشخص شود در صورت بازگشت این مربی، برنامه‌های وی برای برخورد و مواجهه با این دسته از مخالفان به چه شکلی خواهد بود.

کی‌روش پیگیر زمان برگزاری جام ملت‌ها

کارلوس قبل از بازگشت دوباره به تهران صحبت‌های زیادی را درخصوص آخرین وضعیت فدراسیون فوتبال و تیم ملی با برخی نزدیکانش مطرح کرده است. کی‌روش ضمن پرس‌وجو درباره آخرین وضعیت ملی‌پوشان و بررسی شرایط کلی تیم ملی، پیگیر آن است که جام ملت‌های آسیا که قرار است بلافاصله بعد از جام جهانی برگزار ‌شود در چه بازه زمانی و در کدام کشور انجام می‌شود تا در صورت بازگشت برای این رقابت‌ها هم آمادگی لازم را داشته باشد.

درحالی‌که چندی پیش چین به‌دلیل قوانین مربوط به کووید از میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ منع شده بود، دو کشور ژاپن و کره‌جنوبی به‌عنوان گزینه‌های اصلی میزبانی معرفی‌ شدند. در این بین کشور ژاپن از شانس بیشتری هم برخوردار بود؛ اما آن‌طور که در منابع عربی آمده، ژاپن از میزبانی این رقابت‌ها اعلام انصراف داده و این موضوع را به کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز اطلاع داده است.

گفته می‌شود در فاصله کمتر از یک‌سال تا برگزاری این رقابت‌ها، کره‌جنوبی گزینه اصلی میزبانی این مسابقات است و این درحالی است که قطری‌ها به‌تازگی برای میزبانی این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند و به‌نظر می‌رسد با توجه به فاصله کم بین برگزاری جام‌جهانی تا جام ملت‌ها، شانس قطری‌ها هم برای میزبانی این رقابت‌ها که خرداد سال آینده برگزار می‌شود، کم نباشد.

پول یا رکورد؛ مساله این است

دیروز درحالی سایت‌های خبری از توافق ماهی ۵۰ هزار دلار با کی‌روش خبر دادند که پیش از این توافق ۹۰۰ هزار دلاری برای یک‌سال با این مربی منتشر شده بود تا مشخص شود در این زمینه هنوز اخبار دقیقی در دست نیست و در این خصوص بیشتر گمانه‌زنی‌ها مطرح است.

طبق شنیده‌ها هنوز هم رقم قرارداد برای کی‌روش بسیار مهم است و این‌طور نیست که این مربی پرتغالی حالا که پای جام‌جهانی در میان است با عدد غیرعرفی به تهران برگردد. این درحالی است که عده‌ای اعتقاد دارند برای این مربی بحث رکوردزنی در سال‌های آخر مربیگری بسیار اهمیت دارد و او بیشتر از مسائل مالی به‌دنبال آن است وقتی با مصر به پنجمین جام‌جهانی دوران عمرش نرسیده، این اتفاق با تیم ملی فوتبال ایران برایش محقق شود.

در این زمینه باید صبر کرد تا مشخص شود که در این برهه زمانی، رکورد بیشتر برای کارلوس کی‌روش اهمیت دارد یا هنوز مسائل مالی در اولویت وی است. این مربی دوبار با ایران، یک‌بار با پرتغال و یک‌بار هم با آفریقای جنوبی راهی جام‌جهانی شده بود و درصورت بازگشت به تهران و انجام توافقات ممکن، او با ایران هت‌تریک کرده و برای رکورد شخصی خودش گلات می‌کند.

استقبال ملی‌پوشان از بازگشت کی‌روش

از اردوی تیم ملی خبر می‌رسد که بازگشت احتمالی کی‌روش باعث رضایتمندی عمده‌ای از ملی‌پوشان شده و آنها از این اتفاق شادمان شده‌اند. این درحالی است که دودستگی در تیم ملی فوتبال ایران طی ماه‌های اخیر تا حد زیادی علنی شد؛ اما به‌نظر می‌رسد با بازگشت احتمالی کی‌روش، این ماجراها نیز در تیم ملی به پایان برسد، هرچند احتمالا با حضور مربی پرتغالی برخی نفرات که مدتی دور از تیم ملی بودند، بازخواهند گشت و برخی که بعد از کی‌روش فرصت ملی‌پوش شدن پیدا کرده‌اند ممکن است کنار گذاشته شوند.

کار تمام است!

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال عصر روز گذشته صحبت‌هایی را مطرح کرد که نشان می‌دهد کار برای بازگشت کی‌روش تمام شده است. وی درخصوص اینکه اکنون همه باید دست‌به‌دست هم بدهند تا جدا از نام تاج آرامش در فوتبال کشور حاکم شود و این روزها صحبت از کارلوس کی‌روش در میان است، عنوان کرد:‌ «یکی از بهترین اتفاقات فوتبال ما در زمان کی‌روش رقم خورد. شاید نظرهای متفاوتی وجود داشته باشد؛ اما ارزیابی عمومی از این اتفاق مثبت است. فکر می‌کنم در دو، سه روز آینده یا فردا هیات‌رئیسه فدراسیون تصمیماتی در مورد تیم ملی خواهد گرفت، اگر اجازه بدهید من تا همین‌جا صحبت کنم. شاید همین موضوع کافی باشد.»

نکته قابل‌توجه اینکه همکاری تاج و کی‌روش در بار قبلی جنجالی به‌پایان رسیده بود و کی‌روش بر سر رتبه ایران در جام ملت‌های ۲۰۱۹، بعد از شکایت از فدراسیون ایران به فیفا(که در قراردادش ذکر شده بود!) این فدراسیون را مجاب کرده بود تا پاداش عنوان سومی به وی درحالی پرداخت شود که اصولا چنین جایگاهی در جام ملت‌ها به‌خاطر عدم برگزاری دیدار رده‌بندی مطرح نشد.

منبع: فرهیختگان

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سخنگوی فدراسیون فوتبال احتمال بازگشت کی روش تیم ملی فوتبال ایران فدراسیون فوتبال نکته قابل توجه کارلوس کی روش مربی پرتغالی رقابت ها تا مشخص شود هیات رئیسه جام ملت ها جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۵۲۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی نفت آبادان درلیگ برتر فوتبال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، درهفته بیست وششم مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، تیم صنعت نفت آبادان با یک گل میهمان خود مس رفسنجان را پشت سرگذاشت و با ۱۹ امتیاز درمکان شانزدهم جدول رده بندی قرار گرفت.

دراین بازی علی یوسف در دقیقه ۱۹ گلزنی کرد.

تیم مس رفسنجان از دقیقه ۸۶ به علت اخراج محمدرضا مهدوی، ۱۰ نفره به بازی ادامه داد.

تیم استقلال خوزستان درمقابل میزبان خود سپاهان اصفهان به تساوی یک بریک دست یافت و با ۲۲ تمتیاز درمکان سیزدهم جدول رده بندی باقی ماند.

شهریار مغانلو در دقیقه ۴۵+۱ برای میزبان گلزنی کرد و جواد آقایی پور در دقیقه ۶۷ بازی را به تساوی کشاند.

تیم فولادخوزستان با ۲ گل مغلوب میهمان خود تیم تراکتور تبریر شد و با ۲۲ امتیاز در مکان پانزدهم جدول رده بندی باقی ماند.

شجاع خلیل زاده و ریکاردو آلوز گل‌های بازی را به ثمر رساندند.

جفرسون باهیا بازیکن تیم فولادخوزستان با دریافت قرمز در دقیقه ۷۸ از بازی اخراج شد.

درهفته بیست وهفتم مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، تیم صنعت نفت آبادان، ببست ودوم اردیبهشت ماه مقابل تیم آلومینیوم اراک به میدان می‌رود و تیم‌های فولادخوزستان و استقلال خوزستان، بیست وچهارم اردیبهشت ماه در مقابل تیم‌های استقلال تهران و نساجی مازندران می‌روند.

۱۶ تیم برای کسب عناوین برتر مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور تلاش می‌کنند.

دیگر خبرها

  • پیروزی نفت آبادان درلیگ برتر فوتبال
  • برنامه بازی‌های هفته ۲۷ لیگ برتر فوتبال
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز دوشنبه ۱۷‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • مطهری: فردا برای دفاع از اعتبارمان فوتبال بازی می‌کنیم
  • میزبانی خوزستان از ۲ بازی لیگ برتر فوتبال
  • ۱۰ گل برتر رئال مادرید در فصل ۲۰۲۳/۲۴ (فیلم)
  • گل‌های دیدنی بازی‌های لیورپول - تاتنهام + فیلم
  • شادی هواداران ایپسویچ تاون برای صعود به لیگ برتر انگلیس پس از ۲۲ سال + فیلم
  • علیپور در بازی 6 امتیازی بیرون رفت
  • ترسوها و حاشیه‌های پررنگ‌تر از متن/ فنی و فرهنگ؛ تعطیل!