Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@13:11:25 GMT

تکمیل مجتمع‌های نیمه‌تمام فرهنگی کرمان تا سال ۱۴۰۲

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۵۲۷۶۲

تکمیل مجتمع‌های نیمه‌تمام فرهنگی کرمان تا سال ۱۴۰۲

محسن روحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساختمان تالار شهر کرمان نیز تکمیل شده و آخرین مراحل تجهیز خود را طی می کند که در آینده نزدیک افتتاح می شود.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این مجتمع بزرگ فرهنگی به مساحت ۱۴ هزار و ۲۰۰ متر بخش عمده ای از نیازهای فرهنگی شهر کرمان مرتفع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان بیان کرد: در راستای خدمات رسانی به اصحاب فرهنگ و هنر، ۲۵ فقره هنرکارت به هنرمندان این استان تحویل و ۲۱ نفر برای برخوداری از تسهیلات ارزان قیمت به بانک رسالت معرفی شدند.

وی اظهار داشت: تمدید عضویت ۱۵۰ نفر در صندوق اعتباری هنر و پذیرش ۶۱ نفر عضو جدید از دیگر خدمات صندوق اعتباری هنر طی سال گذشته در استان کرمان بوده است.

اجرای طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم کرمان 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان همچنین گفت: طرح آموزش رایگان هنر در راستای تحقق شعار تحول، عدالت محوری و توازن عدالت فرهنگی از ابتدای شهریورماه سال جاری در مناطق محروم این استان به مرحله اجرا درآمد.

وی اظهار داشت: طرح آموزش رایگان هنر در هفت شهرستان ارزوییه، بافت، کوهبنان، نرماشیر فهرج، ریگان و بم و با اعتبار ۲ میلیارد ریال در حال انجام است.

وی ادامه داد: این طرح به منظور دستیابی به هدف توسعه اقتصاد هنر و کسب و کارهای فرهنگی و هنری، صیانت از هنرهای ملی، بومی و محلی، طرح آموزش رایگان رشته‌های مختلف هنری در سطح مناطق محروم، کمتر توسعه یافته در حال اجرا است و تمام برنامه‌های مرتبط با این طرح به صورت رایگان انجام می شود.

حمایت و پشتیبانی از ۳۳۰ فعالیت فرهنگی در کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان تصریح کرد: این اداره کل طی یک سال اخیر از حدود ۳۰۰ فعالیت فرهنگی و هنری در این استان حمایت و پشتیبانی کرده که سیزدهمین همایش شعر سیمرغ، جشنواره ملی خانواده و سبک زندگی مهدوی، جشنواره ملی آواها و نواهای مقاومت، دومین جشنواره شعر نماز نجوا، ششمین همایش ادبی دل عالم از مهمترین این برنامه ها محسوب می شود.

وی با اشاره به لزوم تقویت و تکمیل زیرساخت های فرهنگی در استان کرمان بیان کرد: در همین راستا تجهیز پلاتوی نمایش تئاتر شهر و تعمیر مجتمع فرهنگی و هنری شهر کرمان با هفت میلیارد ریال اعتبار در دست اقدام است.

تجهیز و کمک به زیرساخت های سینمایی کرمان

وی افزود: در حوزه سینما و فیلم نیز کمک به تجهیز سینما نور کرمان، حمایت از تجهیز و کمک به راه اندازی سینمای بخش خصوصی بم، کمک به بازسازی و بهسازی سینما آزادی زرند، کمک به تجهیز فنی و بهسازی صندلی های سینما فرهنگ شهربابک و حمایت زا تولید فیلم های کوتاه و مستند از اهم اقدامات انجام شده طی سال اخیر است.

روحی تاکید کرد: بررسی و ثبت ۷۵۰ فعال قرآنی به منظور استفاده از تسهیلات بیمه فعالان قرآن و توزیع ۲۸ فقره معرفی نامه بیمه تامین اجتماعی به اصحاب فرهنگ و رسانه در قالب صندوق اعتباری هنر از اقدامات مهم حمایت بیمه ای محسوب می شود.

اجرای جشنواره موسیقی استانی نواحی در بافت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: همچنین پس از ۱۳ سال برگزاری جشنواره استانی موسیقی نواحی در شهرستان بافت در تیرماه با حضور حدود ۱۰۰ هنرمند در قالب ۲۳ گروه از ۱۲ شهرستان برگزار و با استقبال بسیار بالای علاقمندان مواجه شد.

وی بیان کرد: در طول فعالیت یک ساله دولت حضور مسئولان کشوری حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی پررنگ بود، به طوری که سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان سینمایی کشور و مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی به استان کرمان انجام شد که گام ارزشمندی در حل مسائل و مشکلات اهالی فرهنگ و رسانه کرمان بود.

برچسب‌ها اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان صندوق اعتباری هنر کرمان استان کرمان سینما

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان صندوق اعتباری هنر کرمان استان کرمان سینما اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان صندوق اعتباری هنر کرمان استان کرمان سینما مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی صندوق اعتباری هنر طرح آموزش رایگان استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۵۲۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری جشنواره سرود فجر

نشست خبری جشنواره سرود فجر با حضور امیرحسین سمیعی مدیر اداره کل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین صیامی دبیر اجرایی جشنواره و حامد جلیلی مسئول دفتر سرود اداره کل موسیقی و دبیر جشنواره در اداره کل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3081414 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • افزایش ۶۰درصدی تولید نفت خام در دولت سیزدهم/ اولویت وزارت نفت، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • به دنبال توسعه تماشاخانه سنگلج هستیم/ تهاتر با شهرداری
  • راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات فرهنگی ـ هنری هنرمندان
  • ماجرای دیدار وزیر ارشاد و رضا رویگری
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه جمعیتی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی
  • عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از «رضا رویگری»
  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • مولدسازی دارایی‌های دولت فرصتی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام دستگاه‌ها است
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان