Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@02:36:39 GMT

کیفیت پایین نان به علت وجود ناخالصی در آرد تولیدی است

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۵۳۲۸۸

کیفیت پایین نان به علت وجود ناخالصی در آرد تولیدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، نان در فرهنگ ایرانی‌ها دارای جایگاه والایی بوده، نان برکت سفره است و به عنوان مهم‌ترین جزء سبد غذایی خانوار و یکی از خریدهای همیشگی و روزانه هر خانواده ایرانی محسوب می‌شود، اما همیشه با حاشیه‌های فراوانی مانند نان سبوس دار و تیره یا نان خمیر و سفید، بالا رفتن قیمت‌ها، پایین آمدن وزن، کم شدن کیفیت و عدم مرغوبیت، اضافه شدن افزودنی‌های غیر مجاز به خمیر و چالش پخت و نگهداری صحیح همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌رسد حل مشکل نان در گرو اصلاح گندم تولیدی است؛ اینکه نان خمیر بوده و وسط آن خشک شده باشد و نان امروز را فردا نتوان خورد یکی از مواردی است که می‌شود به آن اشاره کرد؛ هر چند اکثر نانوایان دلیل بی‌کیفیتی نان را عرضه آرد بی‌کیفیت اعلام می‌کنند و از کیفیت آرد عرضه شده، گلایه دارند اما کارخانه‌های تولید آرد، مهارت نانوایان را علت بی‌کیفیت شدن نان می‌دانند!

در این میان چیزی که به وضوح احساس می‌شود خلا نظارت دوسویه بر نانوایان و عرضه کنندگان آرد است؛ با توجه به حساسیت موضوع لازم است تا در خصوص تهیه آرد، نان و سلامت آن، استانداردسازی دستگاه‌های تولید نان و آزمون‌های مختلف بر آرد صورت گیرد تا سلامت مردم به خطر نیفتد؛ اما چیزی که همیشه شاهد آن هستیم ضعف در ارگان‌های نظارتی است.

امروز با مراجعه به چند نانوایی سطح شهر با شهروندان و فروشندگان به گفتگو پرداختیم.

کیفیت نان پایین است

شهروند ۲۵ ساله شیرازی که قصد تهیه نان داشت گفت: کیفیت نان در حدی پایین است که اگر نان چند ساعت در بسته بندی و فضای دور از فریزر بماند، دیگر قابل مصرف نیست در حالی که نان باید به نحوی تولید شود که حداقل برای یک روز خارج از فضای یخچالی قابلیت مصرف داشته باشد.

نانوایان پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

یک خانم میانسال نیز ضمن انتقاد از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا توسط نانوایی ها، اظهار کرد: در بحث شیوع کرونا، قرار بود نانوایی ها به عنوان تامین کننده نان مردم، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند اما متاسفانه نانوایی ها یکی از گروه هایی هستند که به هیچ عنوان پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند و سلامت مردم را به خطر می اندازند.

شاطران نانوایی مهارت کافی دارند

مدیر یک مجتمع نان در حوالی خیابان پاسداران در خصوص مشکلات پخت نان به خبرنگار فارس گفت: متاسفانه کیفیت پایین آرد باعث شده تا نان مرغوب و با کیفیت به دست مصرف کنندگان نرسد این امر در حالی است که شاطران نانوایی مهارت کافی در تهیه نان را دارند.

شاطر نانوایی دیگری در بلوار مدرس ابزار داشت: بیشتر نانوایان از دستگاه‌های مکانیزه جهت پخت نان استفاده می کند که همین امر باعث شده میزان وزن چانه و نحوه پخت آن به یک صورت باشد لذا کیفیت پایین نان به علت وجود ناخالصی در آرد تولیدی است.

به گزارش فارس، نان فقط یک غذای سیر‌کننده نیست و بخش زیادی از آنچه بدن ما برای سوخت‌وساز نیاز دارد توسط نان تامین می شود اما همین نان هم انواع مختلفی دارد و بسته به شیوه پخت و موادی که در پخت آن به‌کار رفته، می‌تواند ارزش بیشتر یا کمتری داشته باشد.

این نظرات متفاوت و تناقض ها نشان می دهد مدیریت و نظارت کافی بر بحث نانوایی ها وجود ندارد و لذا هم نانوا و هم مصرف کننده ناراضی است، خبرگزاری فارس این مطالبه را از مسئولان زیربط پیگیری می کند.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: آرد کیفیت پایین نان نانوایی پروتکل های بهداشتی نانوایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۵۳۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حجت الاسلام سید ابوالفضل امام گفت:به منظور سهولت در پرداخت زکات، گزینه‌ای در دستگاه کارتخوان هوشمند نانوایی‌ها تعبیه شده که مردم می‌توانند با انتخاب هر یک از گزینه ها، نسبت به پرداخت مبلغ مورد نظر خود اقدام کنند.
 حجت الاسلام سید ابوالفضل امام افزود: مردم از پرداخت پول نقد به نانوایی خودداری و فقط و فقط از طریق کارتخوان اقدام کنند و پس از ثبت تراکنش با برنامه ریزی که توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) برای جامعه هدف انجام شده است، مددجویان می‌توانند از طریق کمیته امداد نسبت به تحویل نان از هر یک از واحد‌های نانوایی اقدام کنند.
وی، همچنین از جمع آوری زکات فطریه و کفاره به مبلغ هفت میلیاردتومان در سال جاری خبر دادو بیان داشت:از این مبلغ دو میلیارد تومان را مردم و خیران به طور مستقیم به حساب ایتام واریز کردند.

دیگر خبرها

  • توزیع مهربانی در نانوایی | ببینید
  • کسب رتبه برتر کیفیت نان‌های تولیدی استان در اسفند ۱۴۰۲
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد
  • نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود