Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازار فرابورس ایران در میانه شهریور ماه میزبان عرضه اولیه ۶ درصد از کل سهام شرکت پخش رازی بود، تا شرکت دیگری از صنعت دارویی به گردونه معاملات سهام این صنعت در فرابورس افزوده شود.

 به نقل از فرابورس ایران، سه‌شنبه ۱۵ شهریورماه در بازار اول فرابورس تعداد ۶۰ میلیون سهم شرکت پخش رازی به خریداران که سرمایه‌گذاران واجد شرایط بودند، عرضه شد و از ۸۰ متقاضی خرید، ۴۱ سرمایه‌گذار واجد شرایط موفق به افزودن سهام این شرکت به پرتفوی خود شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اطلاعیه عرضه، دامنه قیمت در این عرضه اولیه ۱۴ هزار و ۳۴۵ ریال تا ۱۹ هزار و ۱۵ریال در نظر گرفته شده بود. در این عرضه اولیه که به روش ثبت سفارش انجام گرفت، کمترین قیمت معامله‌ شده ۱۶ هزار و ۵۵۰ ریال و بیشترین قیمت معامله شده ۱۹ هزار و ۱۵ ریال در سامانه معاملات ثبت شد. همچنین متوسط موزون قیمت معاملات نیز ۱۸ هزار و ۲۰۸ ریال رقم خورد.

در عرضه اولیه نماد «درازی»، شرکت‌های صنعتی کیمیدارو، شرکت جابرابن حیان و شرکت داروسازی اسوه به عنوان متعهدین عرضه ایفای نقش کردند. شرکت کارگزاری بانک ملی مشاور عرضه و شرکت تامین سرمایه نوین نیز رکن متعهد خرید را بر عهده داشتند. همچنین بازارگردانی عرضه «درازی» به عهده صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی توسعه ملی بود.

پیش‌تر در نشست خبری یک دیدار، یک عرضه ویژه معرفی ظرفیت‌های «درازی» که در فرابورس برگزار شد، ارسلان کاظم‌پور مدیرعامل این شرکت با تاکید بر اینکه شرکت پخش رازی موفق به کسب عنوان چهارمین شرکت توزیع دارو در کشور شده است، در خصوص سود خالص این شرکت، گفته بود: میانگین سود خالص شرکت‌های پخش حدود سه چهار درصد است و معمولا رازی هم همیشه در این محدوده استاندارد است. ضمن آنکه موجودی شرکت از ۶۶ روز سال ۹۷ به ۳۹ روز در سال ۱۴۰۰ رسیده که نشان از گردش مناسب کالاست بدین معنی که کالا در انبار نمی‌ماند و به خوبی و به سرعت توزیع می‌شود.

 

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: عرضه اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۵۳۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد سازمان تعزیرات با عرضه خارج از شبکه لاستیک

شهرام محسنی؛ مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی اظهار کرد: پرونده عرضه خارج از شبکه ۹ هزار و ۴۷۱ حلقه لاستیک یارانه‌ای به ارزش ۶۱۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال در شعبه ششم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی کرمانشاه رسیدگی شد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: شعبه رسیدگی‌کننده با توجه به مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و متهم را به پرداخت ۶۱۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال جزای نقدی برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

محسنی گفت: شعبه همچنین متهم را به پرداخت ۶۱۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال جریمه برای برای بهای مال از دست رفته و در مجموع به پرداخت هزار و ۲۳۸ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: بازرسان صنعت، معدن و تجارت در بازرسی از انبار لاستیک فروشی، این تخلف را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • تشکیل شرکتهای واسطه برای جذب سرمایه خارجی قانونی شد
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • فرابورس برای پذیرش شرکت‌ها شرط گذاشت
  • سرمایه‌گذار معروف: هوش مصنوعی راهی برای کلاهبرداری است
  • تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی
  • خانه‌دار شدن کارگران واجد شرایط استان یزد با تسهیلات ارزان قیمت
  • استقرار حاکمیت شرکتی برای پذیرش در فرابورس الزامی شد
  • برخورد سازمان تعزیرات با عرضه خارج از شبکه لاستیک
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد