Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@13:44:02 GMT

منطقه9 پيشگام در اجراي مانور ساعت صفر

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۵۳۹۰۳

خبرگزاری آریا-شهردار منطقه9 از اجرای تمرین عملیات ساعت صفر با محوریت فرونشست ضلع شمالی بلوارمعراج، تقاطع میدان آزادی خبرداد.  
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه9؛ سیدمحمدرحیم مرتضوی گفت: برای اولین بار و به صورت آزمایشی با هماهنگی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرتهران تمرین عملیات میدانی ساعت صفر به منظور بررسی نحوه حضور اکیپ های عملیاتی در محل حادثه در زمان وقوع شرایط اضطراری به مرحله اجرا گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: در این عملیات به منظور پشتیبانی مانور و همچنین دسترسی به اطلاعات مورد نیاز از جمله شریان های حیاتی سامانه هماهنگی و عملیات میدانی سیار در محل اجرای تمرین حاضر و براساس نیازهای فرمانده حادثه نسبت به انجام فرآیند احصاء اطلاعات و ارسال آن به چادر فرماندهی حادثه اقدام شد.
شهردار منطقه9 حضور به موقع ادارات و سازمان های خدمات رسان را از نقاط قوت مانور برشمرد و گفت: اینکه مجموعه های امدادی در کوتاه ترین زمان ممکن به محل حادثه رسیده و شروع به خدمات دهی کنند بسیار حائز اهمیت می باشد.
مرتضوی ادامه داد: یکی از وظایف ستادهای مدیریت بحران ایجاد هماهنگی، تعامل و همچنین ایجاد سیستم ارتباطی قوی و پایدار بوده و در این زمینه تمرین های ساعت صفر می تواند در رسیدن به این هدف راهگشا باشد.
شهردارمنطقه9 یکی دیگر از اقدامات خوبی که در این مانور به اجرا گذاشته شد را اعزام خودروی فرماندهی سیار سازمان بحران شهرتهران به محل حادثه دانست که حضور این خودرو کمک شایانی به تیم های عملیاتی در نحوه مواجهه با حادثه کرد.
او با بیان برگزاری نشست ارزیابی مانور پس از اجرای عملیات عنوان کرد: نقاط قوت و قابل بهبود، فرصت ها و تهدیدات مورد بررسی قرارگرفت تا پس از رفع عدم انطباق ها، گام های موثر در مدیریت بحران ها برداشته شود.
لازم به ذکر است مانور ساعت صفر در محدوده فرودگاه مهرآباد-بلوار معراج با حضور اعضاء درون و برون سازمانی ستاد مدیریت بحران منطقه9 و پشتیبانی مرکز EOC شهر تهران برگزار شد.
توضیح اینکه مانور ساعت صفر به مانورهایی گفته می شود که روز وساعت آن مشخص نباشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: منطقه9 مدیریت بحران ساعت صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۵۳۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس

 به گزارش تابناک به نقل از کانال اخبار رهبر انقلاب، تصاویری از بازدید رهبر انقلاب از مانور شهادت درسال ۱۳۶۶ را مشاهده می کنید.

  مرداد ماه سال ۱۳۶۶، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مانور شهادت که در پاسخ به حضور ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس برگزار شد، بازدید کردند.

 
همزمان با حضورنظامی پرهیاهو اما ناموفق آمریکا در خلیج‌فارس برای اسکورت نفتکش‌های کویتی، مانور عظیم شهادت با رمز لبیک یا امام در پهنای خلیج‌فارس و دریای عمان – از دهانه فاو تا بندرگواتر- برگزار شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۱۶ مرداد ضمن حضور در بندرعباس از یگانهای عمل‌کننده در این مانور بازدید نمودند.‌

 

 
 

 
 

به گزارش کانال اخبار رهبر انقلاب، مرداد ماه سال ۱۳۶۶، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مانور شهادت که در پاسخ به حضور ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس برگزار شد، بازدید کردند.

 
همزمان با حضورنظامی پرهیاهو اما ناموفق آمریکا در خلیج‌فارس برای اسکورت نفتکش‌های کویتی، مانور عظیم شهادت با رمز لبیک یا امام در پهنای خلیج‌فارس و دریای عمان – از دهانه فاو تا بندرگواتر- برگزار شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۱۶ مرداد ضمن حضور در بندرعباس از یگانهای عمل‌کننده در این مانور بازدید نمودند.‌

 

 

 
 

دیگر خبرها

  • نجات فرد مجروح از بین شعله‌های آتش توسط آتش نشانان
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • جست‌وجو برای یافتن پیکر فرد غرق شده در نازلوچای ادامه دارد
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • پلیس مکتبی پیشگام برای اجرای احکام الهی
  • فوت دو کارگر حین اجرای عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • ۵ مصدوم در برخورد دو خودروی سواری در جاده قم به اصفهان