Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@06:19:42 GMT

افزایش ابر و بارش باران در برخی استان‌ها

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۵۴۲۲۵

افزایش ابر و بارش باران در برخی استان‌ها

کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد همراه با کاهش نسبی دما در شمال و شمال غرب خبرداد و گفت: از امروز تا روز دوشنبه هفته آینده برای برخی مناطق کشور بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش مشرق، امین حسین نقشینه در مورد آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز برای شمال آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، مناطقی از گلستان، ارتفاعات البرز، افزایش ابر و بارش باران، وزش باد همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، افزایش ابر و رگبار پراکنده باران رخ خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا (پنجشنبه) در سواحل شمالی، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی افزایش ابر، بارش باران، وزش باد همراه را خواهیم داشت؛ همچنین در ارتفاعات زاگرس مرکزی و در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و غرب استان اصفهان، در ساعات بعدازظهر، افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه گفت: روز جمعه بارش‌ها در مناطق سواحلی شمال کشور تداوم دارد و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات کهگیلویه و بویراحمد و غرب و جنوب فارس نیز رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: روز شنبه هفته آینده با تقویت جریانات شمالی روی دریای خزر، در سواحل این دریا بارش‌ها تشدید خواهد شد و گسترش آن به مناطقی از خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی کشیده می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بعدازظهر روز یکشنبه آینده از شدت بارش‌ها در مناطق فوق کاسته خواهد شد و روز دوشنبه فقط برای ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران پیش‌بینی شده است.

نقشینه بیان کرد: در سه روز آینده در استان‌های مرزی واقع در غرب، جنوب غرب و همچنین بوشهر و جنوب و فارس گردوغبار سبب کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

وی گفت: از روز جمعه وزش باد در نوار شرقی کشورمان تشدید می‌شود که در منطقه زابل خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

کارشناس سازمان هواشناسی امروز و روز شنبه آینده دریای خزر را مواج و متلاطم اعلام کرد.

نقشینه برای تهران طی سه روز آینده آسمانی صاف پیش‌بینی کرد و گفت: در پایتخت در بعضی ساعات وزش باد رخ خواهد و بیشینه دما در پایتخت امروز به ۳۴ و کمینه دما به ۲۲ درجه بالای صفر خواهد رسید.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت هواشناسی پیش بینی هواشناسی سازمان هواشناسی گرد و غبار وزش باد شدید خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت کارشناس سازمان هواشناسی افزایش ابر بارش باران پیش بینی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۵۴۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمستان به ۹ استان برمی‌گردد؛ بارش سیل‌آسای باران و تگرگ

سازمان هواشناسی کشور در خصوص ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی در کشور و همچنین وقوع رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گرد و خاک در برخی مناطق و نیز بارش تگرگ در نقاط مستعد هشدار زرد صادر کرد.

مناطق درگیر در مخاطره جوی

بر اساس این هشدار امروز (شنبه) کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه جنوبی اصفهان، یزد و شمال و شرق استان‌های خوزستان و هرمزگان و فردا (یکشنبه) جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب فارس، شمال و غرب و شرق هرمزگان و جنوب کرمان دچار مخاطره جوی خواهند شد.

بر اثر این مخاطره جوی احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت دیدن سازه‌های موقت و احتمال خسارت دیدن نهال‌ها، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی پیش‌بینی شده است.

سازمان مذکور موارد زیر را توصیه کرد:

احتیاط در سفر‌ها به ویژه برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی.

باد شدید و گرد و خاک در ۵ استان

سازمان هواشناسی همچنین در خصوص وزش باد شدید و در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک هشدار زرد دیگری صادر کرد.

بر اساس این هشدار نیز مناطق زیر در زمان اعلامی دچار مخاطر جوی خواهند شد:

امروز (شنبه): جنوب خراسان رضوی، جنوب و شرق سمنان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و نوار شرقی کرمان

فردا (یکشنبه): خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شرق استان‌های سمنان و کرمان

دوشنبه: جنوب خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان

بر اثر این مخاطره جوی در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت دیدن تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنرها، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاع و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال پیش‌بینی شده است.

سازمان مذکور موارد زیر را توصیه کرد:

احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال و عدم سم یا محلول‌پاشی باغ‌ها و مزارع و استفاده از قیم برای نهال‌ها.

منبع: همشهری آنلاین

tags # اخبار هواشناسی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • افزایش تدریجی دمای هوای تهران در پنج روز آینده
  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی بارش رگبار پراکنده باران در آذربایجان‌ شرقی
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد؛ بارش سیل‌آسای باران و تگرگ
  • پیش‌بینی رگبار باران در شمال و باد شدید در شرق استان کرمان
  • پیش‌بینی وضع هوای مازندران در ۷ روز آینده
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده در ارتفاعات خوزستان
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • وضع آب و هوا در هفته آینده؛ بارش در غرب کشور / افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق
  • وضعیت آب و هوا امروز ۷ اردیبهشت/ نیمه شرقی کشور بارانی می‌شود