Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی محدثی‌خراسانی در نشست خبری ششمین جشنواره ملی هنری فانوس به مناسبت ۲۵ آبان، با اشاره به اینکه قرار است این جشنواره به مناسبت حماسه و ایثار مردم اصفهان در نصف جهان برگزار شود، گفت: اصفهان میزبان آیین‌ اختتامیه ملی در بخش‌ها و شاخه‌های مختلف جشنواره ملی فانوس از تاریخ ۲۴ تا ۲۶ آبان ماه است.

او افزود: اصفهان یکی از قطب‌های اصلی فرهنگ و هنر ایران زمین در همه دوره‌ها بوده، مجموعه این ظرفیت‌ها امکان برگزاری جشنواره خوبی را در استان فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیر ششمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس با بیان نمای کلی جشنواره، گفت: جشنواره به آثار تولیدی هنری در شاخه‌های نمایشی، سینمایی، فیلم کوتاه، هنر‌های تجسمی، موسیقی و سرود و تولیدات رادیویی اختصاص دارد.

او ادامه داد: آثاری که با محوریت دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت در کشور تولید می‌شود در جشنواره شرکت می‌کنند، این آثار یا توسط ادارات حفظ آثار با همکاری هنرمندان تولید می‌شود یا آثاری است که هنرمندان استان‌ها در بخش آزاد جشنواره ارائه می‌دهند.

محدثی‌خراسانی تصریح کرد: این آثار یک بار در سطح استان‌ها ارائه و پس از انتخاب آثار برتر استان‌ها در رشته‌های مختلف به دبیرخانه مرکزی جشنواره ارسال می‌شود که ضمن تقدیر از آنها، آثار به نمایش گذاشته خواهد شد.

دبیر ششمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس با اشاره با برنامه‎‌ریزی‌های دقیق و کارشناسانه انجام شده، اظهار داشت: این انتظار را داریم که درخشان‌ترین مراسم جشنواره ملی هنری فانوس در اصفهان برگزار شود.

او افزود: جشنواره ملی فانوس در ۵ دوره برگزار شده، سال گذشته حدود ۵ هزار اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه‌های استانی ارسال و در نهایت از ۷۰ اثر در سطح ملی تقدیر به عمل آمد و امیدوارم  امسال  رشد کمی و کیفی در آثار با توجه به دوران دست و پا گیر کرونا داشته باشیم.

محدثی‌خراسانی خاطرنشان کرد: جشنواره شامل ۵ بخش اصلی است و یک بخش آزاد در بحث دفاع مقدس است، تفاوتی که این جشنواره نسبت به جشنواره‌های قبلی برگزار شده دارد این است که ما به واسطه اینکه تمام تلاش و فعالیت‌های صورت گرفته برای میزبانی جشنواره، بخشی را اضافه کنیم.

دبیر ششمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس با بیان اینکه بخش ویژه ۲۵ آبان سالروز حماسه مردم اصفهان به جشنواره امسال افزوده شده، گفت: زمانی که میزبانی به اصفهان پیشنهاد شد دو مورد به ستاد مرکزی و شورای معاونین سازمان هنری اعلام کردند که بتوان بخش ویژه ۲۵ آبان را به منظور معرفی به تمام هنرمندان ایران زمین اضافه شود.

او ادامه داد: از طرفی زمان برگزاری جشنواره نسبت به دوره‌های قبل زودتر برگزار شود و اصفهان در تاریخ ۲۴ تا ۲۶ آبان میزبانی جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس را عهده‌دار شود.

محدثی‌خراسانی تصریح کرد: درخواست دیگر اصفهان از ستاد این بود که با توجه به اینکه اصفهان هنرمندان صاحبنظر و در سطح ملی دارند در هر بخش و شاخه‌ای یک نفر از هنرمند که ملاک داوری داشته باشند از طرف دبیرخانه اصفهان معرفی شوند و در تیم داوری حضور داشته باشند و آثار را بررسی، داوری و معرفی کنند.

دبیر ششمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس با اشاره به اینکه موضوعیت جشنواره فانوس یک فرصت و امکان است، گفت: جشنواره توانسته به تولید آثار دفاع مقدس کمک کند چرا که دفاع مقدس گنجینه‌ای از معرفت و اخلاص است که ما برای انتقال این معرفت از منبع الهام بخش با استفاده از ابزار هنر استفاده می‌کنیم. وی افزود: جشنواره ملی هنری فانوس در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود، استان اصفهان نیز مانند سایر استان‌ها در حال برگزاری مرحله جشنواره استانی قرار دارد و در ۵ بخش اصلی جشنواره ۲۱۶ اثر به دبیرخانه استان ارسال شده و ۵۷ اثر در بخش آزاد در بخش ویژه ۲۵ آبان تا کنون ۱۵ اثر در رشته‌های مختلف رسیده که در حال جمع‌بندی و داوری است و تا پایان شهریور مرحله اختتامیه برگزار می‌شود و آثار برتر استانی به دبیرخانه مرکزی ارائه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره ملی فانوس آثار هنری محدثی خراسانی دفاع مقدس استان ها ۲۵ آبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۵۸۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر

ایسنا/خراسان شمالی دبیر استانی نخستین المپیاد ملی آموزش هنر خراسان شمالی بر ضرورت حضور قوی و پررنگ هنرجویان استان در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر تاکید کرد و از حضور پنج تیم استان در این المپیاد ملی خبر داد.

مسعود مرواری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آموزشگاه‌های آزاد هنری تا پایان اردیبهشت ماه فرصت دارند تا در حدود ۱۰ رشته این دوره از المپیاد شرکت کنند.

وی ادامه داد: تیم‌های هنرستان هنرهای زیبا نیز تا پایان خرداد ماه فرصت دارند تا در چهار رشته تئاتر، سینما، ساز ایرانی و گرافیک شرکت کنند.

وی در ادامه به تشریح و تبیین اهمیت نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر پرداخت و با توجه به ظرفیت‌های خوب هنری در این استان، از دبیران رشته‌های مربوطه خواست تا نسبت به تولید آثار فاخر و قوی برای شرکت در این رویداد با تمام توان اقدام کنند.

مرواری با اشاره به این که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری وزارت ارشاد اسلامی به دنبال رصد هنرستان‌های پویاست، افزود: فعالیت و حضور قوی در این رویداد چشم انداز روشنی را پیش روی استان در راستای حمایت‌های بیشتر وزارتخانه خواهد گذاشت.

 وی همچنین بر تنوع آثار ارائه شده در کنار کیفیت تولیدات تاکید کرد و خواستار همراهی هنرجویان با استادان راهنما و بهره گیری از تمام توان و ظرفیت هنری شرکت کنندگان در آیین رویداد ملی شد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای تهیه و تامین مواد اولیه، فضا و امکانات برای خلق آثار در رشته های مختلف از هیچ گونه حمایت و همراهی دریغ نمی کند و از این روی هنرجویان باید تمام دغدغه خود را صرف تولید آثار فاخر کنند.

دبیر استانی نخستین المپیاد ملی آموزش هنر، در بخش دیگری از سخنانش بر اهمیت و نقش کار تیمی و گروهی در رشته های مرتبط تاکید کرد و از هنرجویان منتخب برای شرکت در این رویداد خواست تا از فرصتی که نصیب آن‌ها شده به درستی استفاده کنند، زیرا این اتفاق تحولی را در آینده هنری‌شان رقم خواهد زد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود