Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ژاپن با هدف بالا بردن آمادگی خود برای زمان درگیری نظامی در تنگه تایوان، ذخایر سوخت و مهمات خود را در جزایر «نانسی» در «دریای چین شرقی» افزایش می‌دهد

به نوشته پایگاه «تایوان نیوز»، هامادا یاسوکازو، وزیر دفاع ژاپن در مصاحبه با روزنامه ژاپنی «نیکِی» بیان داشت: «این مهم است که ما برای محافظت از ژاپن نه فقط سخت‌افزارهایی مانند هواپیما و کشتی داشته باشیم بلکه همچنین مهمات کافی برای آنها هم داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما به شکل اساسی توانمندی‌های نظامی مورد نیازمان از جمله ظرفیتمان برای استقرار پایدار و منعطف نیروها را تقویت خواهیم کرد.

به نوشته این نشریه ژاپنی، این کشور در حال حاضر بالغ بر حدود ۷۰ درصد مهماتش را در منطقه «هوکایدو»، در ۲۰۰۰ کیلومتری از محل جنگ احتمالی تایوان نگهداری می کند. وزارت دفاع ژاپن معتقد است که تقویت ظرفیت‌های لجستیکی ارتش در مجمع الجزایر «نانسی» باعث افزایش هر چه بیشتر بازدارندگی می شود.

هامادا به نشریه «نیکی» بیان کرد، اولین گام این برنامه، ساخت یک انبار مهمات در کمپ نیروی زمینی ارتش ژاپن در جزیره «آمامی اوشیما» است. دولت توکیو استفاده از این مکان برای ذخیره کردن تسلیحاتی نظیر موشک را در نظر دارد.

روزنامه «نیکِی» نوشت، ارتش ژاپن تنها ذخایر مهمات کافی برای حدود ماه داشته و کمتر از ۱۰ درصد آن هم در جزایر «کیوشو» و «اوکیناوا» ذخیره شده است. این ارتش با مشکل کمبود کشتی برای منتقل کردن مهمات به منطقه جنگ در صورت بروز جنگ بین تایوان و چین روبرو است.

وزیر دفاع ژاپن به روزنامه «نیکی» گفت، توکیو در نظر دارد بنادر  و انبارهای سوخت در جزایر اوکیناوا، کیوشو و جزایر دیگر بسازد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ژاپن تایوان ارتش ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۶۱۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، چین امروز دوشنبه بحث انتقام‌جویی از آمریکا بابت قانونی کردن مصوبه‌ای را پیش کشید که به تقویت توان نظامی تایوان منجر می‌شود و به دنبال سلب مالکیت صاحب چینی شبکه اجتماعی تیک‌تاک است.

چهارشنبه گذشته، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، مصوبه بسته کمک‌های نظامی جدید کنگره را امضا کرد که بخش قابل‌توجهی از آن به اوکراین و رژیم صهیونیستی اختصاص داده‌ شده است.

هم‌زمان، وی لایحه جداگانه‌ای را هم امضا کرد که ضمیمه این مصوبه بود و شامل لغو مجوز تیک‌تاک در آمریکا در صورت امتناع مالک چینی از واگذاری حق مالکیت ظرف مدت ۹ ماه تا یک سال می‌شود.

در همین ارتباط، «لین جیان» (Lin Jian) سخنگوی وزارت خارجه چین، آمریکا را از اجرای بخش‌های منفی این مصوبه که به چین مربوط است، بر حذر داشت.

وی دراین‌باره گفت: اگر آمریکا در ادامه دادن به این مسیر سرسختی به خرج دهد، چین هم گام‌های قاطعانه و قدرتمندی را در راستای دفاع از امنیت و توسعه منافعش بر خواهد داشت.

 آمریکا به‌رغم عدم برخورداری از روابط دیپلماتیک با تایپه، اصلی‌ترین حامی نظامی تایوان است- جزیره‌ای خودمختار که پکن حق مالکیتش را خط قرمز خود می‌داند و بار‌ها به واشینگتن درباره تحریک جریان‌های جدایی‌طلب آن هشدار داده است.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • کره‌ جنوبی به دنبال عضویت در پیمان «آکوس»
  • رژیم صهیونیستی استفاده از سامانه «پاتریوت» آمریکا را کنار می‌گذارد
  • پشت پرده انتخاب رئیس جدید امان رسانه‌ای شد
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • امتناع افسران و سربازان صهیونیست از دستور آماده شدن برای حمله به رفح
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند