Web Analytics Made Easy - Statcounter

حدود دو هفته به بازگشایی مدارس باقی مانده و امسال نیز کمبود فضای آموزشی در خراسان جنوبی وجود دارد.

بیشترین حجم کمبود در خراسان جنوبی مربوط به شهرستان بیرجند است.

امسال ۴۵ مدرسه در شهرستان بیرجند دوشیفته هستند و بیشترین کمبود‌ها مربوط به شمال و حاشیه شهر بیرجند است.

تعداد بالای دانش آموزان در کلاس ها حتی با دوشیفته شدن مدارس

یکی از مدیران مدارس گفت: در حاشیه شهر ساخت و ساز‌های زیادی صورت گرفته است که با این وجود، فضای آموزشی کمی آماده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با وجود دو شیفته کردن مدارس، آمار برخی از کلاس‌های درس به ۳۵ دانش آموز رسیده است و نمی‌توانیم تعداد دانش آموزان را کم کنیم.

بیشتر بخوانید

پیگیری وعده‌ها برای ایجاد فضای آموزشی در استان

یکی از معلمان نیز گفت: امکان تصحیح تکالیف دانش آموزان را در کلاس‌های کوچکی که تعداد زیادی دانش آموز در آن حضور دارند را نداریم.

او بیان کرد: در برخی مدارس بیشتر فضا‌های غیرآموزشی مدرسه نیز تبدیل به کلاس درس شده است تا بتوان تعداد دانش آموزان در هر کلاس را کاهش داد.

تحویل ۱۸۱ کلاس تا مهر امسال

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: ساخت ۴۷۹ کلاس درس در استان در دستور کار قرار دارد که ۱۸۱ کلاس تا مهر امسال آماده سازی می‌شود.

او افزود: تا دهه فجر نیز ۱۰۰ کلاس دیگر آماده شده و به مجموعه آموزش و پرورش تحویل داده می‌شود.

عباس زاده اظهار کرد: تا مهر سال آینده ۲۰۰ کلاس درس دیگر در استان ساخته می‌شود تا بتوانیم کلاس‌های پرجمعیت را پوشش دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ساخت مسکن در برخی نقاط شهر تصریح کرد: در طرح نهضت ملی مسکن در سایت زعفرانیه بیرجند فضایی ۱۲ کلاسه برای آموزش پیش بینی شده و در حاشیه شهر بیرجند نیز ساخت یک مدرسه ۱۲ کلاسه با مشارکت منطقه ویژه اقتصادی در حال انجام است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمبود مدرسه آموزش و پرورش دانش آموزان خراسان جنوبی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۶۱۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استادان و معلمان باید در مسیر تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام ورزند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدمحمد جوادموسوی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر در مراسم بزرگداشت هفته آموزش و روز معلم به مناسبت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری که در این واحد دانشگاهی برگزار شد با اشاره به رسالت استادان و معلمان اظهار کرد: اکنون بیش از هر زمان دیگری نقش استادان و معلمان برای تبیین روشنگرانه در جنگ ترکیبی و شناختی دشمن اهمیت یافته است.

وی تأکید کرد:‌ استادان و معلمان باید در این برهه حساس برای رهایی از مشکلات با عزمی الهی و جهادگونه با امیدآفرینی در جامعه به‌منظور تقویت روحیه خودباوری و به ثمر رساندن استعداد‌های نوجوانان و جوانان این مرز و بوم، بیش‌ازپیش نقش‌آفرینی کنند و در ارتقای کیفیت آموزشی و پژوهشی و حرکت در مسیر تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام جدی ورزند.

تأسیس دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی در ۱۵ استان

معاون امور مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی نیز فعالیت‌های علمی، پژوهش و فرهنگی سمای واحد کاشمر را قابل‌قبول و مثبت ارزیابی کرد و گفت:‌ استان خراسان رضوی نگاه ویژه به واحد کاشمر دارد و با توجه به سرمایه‌گذاری خوب صورت گرفته اکنون سهم ۶ مدرسه سمای شهرستان با یک هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز با ۱۵۰ کارکنان سمای کاشمر یک‌دهم جمعیت دانش‌آموزی مدارس سمای استان خراسان رضوی را داراست.

وحید ثانوی گزارشی از وضعیت سمای استان در کشور ارائه داد و بیان کرد:‌ خراسان رضوی در زمینه جذب دانش‌آموز رتبه اول در حوزه فرهنگی(فعالیت‌های فرهنگی، سلامت و تربیت‌بدنی) رتبه چهار کشوری را داراست از یک هزار و ۵۰۰ معلم استان ۵۰۰ نفر در مدارس مشهد حضور دارند، قرارداد‌های اداری این مجموعه به‌روز شده و در کل ازنظر تعداد مدرسه‌های سما در کشور رتبه خوبی داریم.

وی اضافه کرد: دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی به‌صورت پایلوت در ۱۵ استان تأسیس شده و ارتباط بین دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی با مدارس سما برقرار است.

به گزارش آنا،‌ در پایان به نمایندگی از همه استادان و مربیان از مدیران گروه‌های آموزشی و مدیران مدارس کاشمر با اهدای لوح قدردانی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محدوده محل کار والدین به محل مجاز تحصیل فرزند اضافه شد
  • استادان و معلمان باید برای تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام ورزند
  • استادان و معلمان باید در مسیر تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام ورزند
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • از تأثیر معلمان بر لوح سفید کودکان نباید غافل شویم
  • واژه ای به نام سمپاد به گوشتان خورده است ..
  • هنر نمایی دانش آموزان در نمایشگاه آثار دستی و تجسمی
  • چالش کلاس‌های پرتراکم؛ از سردرگمی تا توقعات نابجا از معلمان
  • چالش کلاس‌های پرتراکم؛ از سردرگمی تا توقعات نابه‌جا از معلمان
  • دانش آموزان دیجیتالی، کلافه از امر و نهی ها