Web Analytics Made Easy - Statcounter

از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۷۶ شرکت دانش بنیان و ۸ خانه خلاق در استان به وجود آمده که باعث شده تا ۴۳۰ نفر به شاغلین این حوزه افزوده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان در هفتمین جلسه کارگروه توسعه اقتصاد دانش بنیان استان بیان کرد: بر اساس شاخص هایی چون تعداد شرکت های دانش بنیان، میزان فضای خانه های خلاق، اشتغال در شرکت های دانش بنیان، تعداد محصولات فناور محور، تجاری سازی و استفاده از روش های نوین و پشتیبانی علمی از واحدهای تولیدی مراکز رشد استان ارزیابی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدرس خیابانی افزود: طبق ارزیابی های وزارت علوم این استان رتبه دوم ایجاد خانه های خلاق را به خود اختصاص داده است.
 
وی بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون ۳۱ درصد به فضای پارک به میزان ۱۳ هزار متر مربع افزوده شده که موجب  افزایش ۵۰ درصدی تجاری سازی شرکت های دانش بنیان  شده است.
 
استاندار ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۷۶ شرکت دانش بنیان و ۸ خانه خلاق در استان به وجود آمده که باعث شده تا ۴۳۰ نفر به شاغلین این حوزه افزوده شود.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین طی این مدت ۷۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های استارتاپی اعطا شد که موجب شد تا شاهد رشد ۲ برابری نسبت به گذشته باشیم.
 
مدرس خیابانی تصریح کرد: ساخت ۶۷ محصول صنعتی در استان و فروش ۲ برابری واحدهای فناور محور به میزان ۸۵۰ میلیارد ریال و صادرات ۵۰ میلیارد ریال محصولات فناور محور با افزایش ۱۵۰ درصد نسبت به سال قبل از جمله اقدامات انجام شده در حوزه اقدامات اقتصاد دانش بنیان است.
 
وی ادامه داد: ۶۰ هسته نوآوری نیز ایجاد و دوره های آموزشی برای بیش از ۸ هزار نفر برگزار شده است.
 
استاندار عنوان کرد: مراکز فناوری و رشد در شهرهای زابل، سراوان، ایرانشهر، چابهار شکل گرفته و مراکز زهک، تفتان، هیرمند و دشتیاری نیز در حال تکمیل است.
 
وی اظهارکرد: درگاه فروش اینترنتی محصولات استان و برند (s&b)  ایجاد شد که تولیدکنندگان می‌توانند محصولات خود را عرضه کنند.
 
مدرس خیابانی تاکید کرد: فاز اول کارخانه نوآوری زاهدان به متراژ ۸ هزار مترمربع در شهریور ۱۴۰۰ شکل گرفت  و  فازدوم به متراژ ۵ هزار مترمربع شروع به فعالیت کرد.
 
وی افزود: بخش جدیدکارگاهی درمحل پارک علم وفناوری به مساحت  ۵ هزار مترمربع نیز ایجاد شد که نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد.
 
استاندار بیان کرد: نمایشگاه شرکت های دانش بنیان،فناور و خلاق با هدف ارائه محصولات فناورانه شرکت های مستقر در پارک و سایر دستگاه های اجرایی و در راستای توسعه بازار محصولات در بازار پاکستان و افغانستان با حضور بیش از ۱۹۵ شرکت دانش بنیان، خلاق و فناور برگزار شد.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان شرکت دانش بنیان مدرس خیابانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۶۱۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و برخی مسئولان و معاونان این وزارتخانه برای دیدار و گفتگوی چهره به چهره با مردم در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حاضر شدند.

حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو در این دیدار، از تولید داروی بیماران اس ام اِی (SMA) در یک شرکت دانش‌بنیان خبر داد و گفت: این دارو در سطح آزمایشگاهی تولید شده است و اگر نتایج نهایی آن اثربخش باشد، وارد مرحله تولید صنعتی می‌شود. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • ماما اولین نوازشگر جسم پاک نوزاد است
  • استعدادهای دانش‌آموزان همچون گنجینه‌ای در دست معلمان است
  • ثبت ۵۴۰ هزار و ۳۸۸ تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • دانش‌بنیان‌ها برای توسعه قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند؟
  • برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان