Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار ایرنا، دکترسید محمدمقیمی، رئیس دانشگاه تهران با حضور در این مراسم گفت: دانشگاه تهران در زمینه راه اندازی پردیس‌های جدید که در حوزه بین الملل قصد فعالیت دارند با هدف فراتر از مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری وارد عمل خواهند شد.
وی با بیان اینکه بحث آموزش یکی از فعالیت‌های دانشگاه محسوب می‌شود، افزود: امروز مأموریت زیادی بر عهده دانشگاه‌هاست از این‌رو تلاش در این عرصه‌ها باید هدفمند باشد و به عرصه های کسب و کار و فعالیت های اجتماعی باید ورود کرده تا مردم طعم شیرین علمی را در زندگی خود احساس کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی عنوان کرد: دانشگاه تهران به‌عنوان نماد علمی و بصورت خط شکن وارد عرصه‌های علمی شده و امروز در دولت سیزدهم تأکید بر آن است که در تمامی زمینه‌ها و مباحث علمی باید به مساله اشتغال  و کسب و کار نیز پرداخته شود.
دکتر مقیمی ادامه داد: مناطق شمالی کشور با سرمایه های بهینه منابع طبیعی و انسانی و به‌عنوان یک ظرفیت عظیم برای گسترش و توسعه علمی و اجتماعی، مهمترین پتانسیل برای تحقق اهداف دولت سیزدهم بشمار می رود.
وی افزود : با نگاهی گذرا به پیشینه کشورهای توسعه یافته درمی‌یابیم که دانشگاه و موضوعات علمی محور اصلی بوده‌اند و امروز در کشور ما نیز دانشگاه‌ها و عرصه عمل باید هماهنگ و منظم باشند تا شاهد شکوفایی کشور باشیم.
وی با اشاره به ارتقاء این مرکز آموزشی به پردیس بین المللی گفت: مهمترین هدف ما درگیر کردن مردم با موضوعات علمی در دانشگاه‌ها است که درصدد حمایت های معنوی مردم و معتمدان هستیم و یکی از سیستم‌های ما در این راستا آن است که پردیس، پل ارتباطی بین دانشگاه تهران و کشورهای منطقه باشد.
رئیس دانشگاه تهران بیان کرد: امروز در نظام رتبه‌بندی علمی در سطح دنیا دارای رتبه ها و جایگاه خوبی هستیم که مایه مباهات است و از خروجی دانشگاه نصیب کشور ما شده است.
وی افزود: در کنار موضوعات مطرح شده برنامه مفصلی برای دیپلماسی علمی داریم که در زمینه های مختلف منجر به پیشرفت کشور خواهد بود.
دکتر مقیمی بیان کرد: دانشگاه تهران مدیریت ۱۴ دانشگاه و مسئولیت علمی بخش زیادی از کشور را در مرکز کشور (تهران) بر عهده دارد.
همچنین فرماندار رضوانشهر هم در این نشست علمی گفت: افتتاح پردیس بین المللی کاسپین دانشگاه تهران در این شهرستان نویدی برای توسعه علمی آینده منطقه و استان گیلان است.
سید نادر صفوی افزود: هر چقدر بتوانیم توسعه علمی و فرهنگی را در سطح منطقه گسترش دهیم، زمینه نهادینه شدن جهاد علمی خواهد بود.
وی گفت: به بیان رهبر معظم انقلاب دانشجویان سرمایه کشور در حال و آینده هستند از اینرو ایشان از جنبش های دانشجویی به عنوان جنبش ضد استبداد، ضد فساد و عدالت خواه یاد می کنند.
صفوی بیان داشت: با ارتقاء علمی شاهد کاهش آسیب های اجتماعی و توسعه زیرساخت های دانشگاهی در این شهرستان خواهیم شد.
نماینده عالی دولت در رضوانشهر با اشاره به شعار سال "تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" خاطر نشان کرد: جامعه دانشگاهی با ارائه طرح های علمی می تواند کمک شایانی به توسعه و رفع مشکلات نماید.

 شهردار رضوانشهر هم در ادامه با اشاره به افق آینده جمعیت مناطق شمالی کشور گفت: نمودار سیر جمعیت به مناطق شمالی کشور و پیش بینی ها در این راستا بگونه ای است که جمعیت استان گیلان در سال ۱۴۲۰ به سه برابر امروز افزایش خواهد یافت.
دکتر رضا رسولی افزود: اکوسیستم نوآوری مهمترین رویکرد ما برای مدیریت شهری رضوانشهر می‌باشد که از ظرفیت دانشگاه برای این شهر با پتانسیل های بسیار بالای و مواهب طبیعی بهره خواهیم برد.
وی بیان کرد: مطالعات انجام شده در زمینه زیرساخت های علمی، فرصت های نوآورانه برای آینده رضوانشهر ترسیم کرده است و وجود پردیس بین المللی دانشگاه تهران در این منطقه یک فرصت برای آینده علمی محسوب می شود.
در ابتدای این نشست علمی رئیس پردیس بین المللی دانشگاه تهران در رضوانشهر طی گزارشی از وضعیت این مرکز علمی گفت: دانشگاه تهران فعالیت علمی بسیار گسترده ای را در سطح استان گیلان دارد که وجود پردیس های فومن و رضوانشهر از آن جمله است.
دکتر مصطفی رضوی افزود: ۱۱ هزار و چهارصد مترمربع فضای دانشگاهی و ۱۸ هکتار فضا و همچنین ۱۶ آزمایشگاه در حال حاضر به دانشجویان سرویس ارائه می کند.
وی بیان کرد: تحقق جهاد علمی در دانشگاه ها امروز یک بحث جهانی است و سازمان یونسکر نیز در این خصوص بیانیه ای صادر کرده است و امروز دانشگاه های کشور در معرض پرسش و پاسخ هستند و نگاه ما به دانشگاه باید با رویکرد کارآفرینی و جهاد علمی باشد.
وی افزود: هم اکنون پردیس بین المللی رضوانشهر دارای ۴۰۰ نفر دانشجو در ماقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک و مهندسی پلیمر هستند.
دانشکده فنی کاسپین در سال ۱۳۷۵ با حمایت وزارت صنایع و معادن وقت، در شهرک ولی عصر (عج) شهرستان رضوانشهر واقع در استان سرسبز گیلان، با هدف کاهش فاصله مناطق برخوردار و محروم و تقویت صنعت و دانشگاه در مجاورت کارخانه چوب و کاغذ ایران (چوکای رضوانشهر) تاسیس و در نیمسال اول سال تحصیلی ۷۶-۷۵ با پذیرش ۲۶ دانشجو در رشته مهندسی شیمی – صنایع سلولزی  رسماً فعالیت خود را آغاز نمود.
شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزارنفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

برچسب‌ها رضوانشهر گیلان دانشگاه تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رضوانشهر گیلان دانشگاه تهران رضوانشهر گیلان دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۶۲۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد دانشمندان بین المللی ۱ یا ۲ درصد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم در سی و یکمین آیین تجلیل از اعضای هیات علمی نمونه کشوری که ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ که در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی برگزار شد، اظهار کرد: بزرگ‌ترین سرمایه هر جامعه‌ای فرهنگ آن جامعه و سرمایه جاودان آن جامعه است. جامعه فهیم دانشگاهی، پویش و پالایش دانشگاهی را مدنظر خود قرار داده و همواره فرهنگ‌های جدیدی را خلق کرده است.

بیشتر بخوانید: فرآیند ثبت اختراع و حفاظت از مالکیت فکری زمان‌بر و پرهزینه‌ است

وی افزود: همانطور که کلمات و جملات جدید به زبان هر کشور اضافه می شود، علم و فناوری و نوآوری جدید همراه خود فرهنگ جدیدی را خلق می کند. استادان فرهنگ ساز و امید افرین، الگو و اسطوره برای نسل های فعلی و آینده ایران هستد و نسل های بعدی باید بدانند که قدردان پیشینیان خود باشیم.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: در هر منطقه‌ای که استاد دانشگاهی ساکن شود، آن منطقه و محله ارزش بیشتری می یاید. کوی دانشگاهیان در هر شهری ارزش بیشتری دارد. بنابراین سرمایه های نمادین کشور باید قدر ببینند و بر صدر بنشینند.

زلفی گل با بیان اینکه تجلیل از استادان نمونه کشوری، در راستای ارتقای مرجعیت علمی است، یادآور شد: هر کدام از استادانی که امروز تجلیل می شوند در رشته خود سرآمد هستند. انتخاب استاد نمونه در راستای تحقق مرجعیت علمی است. وقتی این فرایند طی می شود می خواهیم شاخص های افراد مرجع را به نمایش بگذاریم.

وی همچنین گفت: تعداد دانشمندان یک درصد و ۲ درصد بین الملل روز به روز افزایش می یابد و نشان می دهد مسیر جامعه علمی ما درست است.

وزیر علوم به بیانات رهبر معظم انقلاب درمورد وظیفه دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: تولید علم، تربیت عالم و جهت دهی به علم و عالم وظیفه دانشگاه‌ها است.

زلفی گل ادامه داد: اقتدار حاصل از جسارت کشور یعنی عملیات وعده صادق در سطح بین المللی نشان دهنده مرجعیت علمی است که اولویت وزارت علوم است.

وی یادآور شد: در قوانین وزارت علوم سعی کردیم برای ارتقای مرجعیت علمی برنامه اجرایی داشته باشیم، همچنین از ظرفیت برنامه هفتم توسعه استفاده کردیم و این قوانین را در احکام برنامه گنجاندیم، از جمله این اقدامات که انجام شده و در برنامه هفتم توسعه نیز قید شده است، دستور العمل اعطای پژوهانه جامع، دستور العمل تعاملات علمی ملی و بین المللی و دستورالعمل مهارت محور کردن آموزش است.

وزیر علوم افزود: امروز دنیا دنبال جنگ و صلح ارزان است، کشور گشایی مشروع از طریق علم و فناوری مقدور و مشروع است‌ وقتی دانشمندان و استادان نمونه کشوری دانشی تولید می کنند و بروندادهای علمی بین المللی دارند، این کتاب در هر جای دنیا تدریس شود یعنی ما در آن کشور نفوذ کرده و آن کشور را تسخیر کرده ایم.

زلفی گل تاکید کرد: بهترین و موفق ترین سربازان کشورگشای ایران اسلامی استادان هستند که کشورگشایی از طریق آنها محبوب و معمول است. این موفقیت قدرت نرم است، جامعه فهیم و فرهیخته دانشگاهی به قدری توانمند است که هم قدرت سخت و هم قدرت نرم را می تواند ایجاد کند. از این جهت است که همه هزینه ها برای علم و فناوری بهترین سرمایه گذاری برای کشور است.

وی از استادان برگزیده خواست تلاش کنند تا نسلی بهتر و توانمندتر از خود تحویل جامعه دهند.

انتهای پیام/

عاطفه نظارتی‌زاده کد خبر: 1229016 برچسب‌ها وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

دیگر خبرها

  • دو عضو هیات ‌علمی‌ دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع استادان نمونه کشوری
  • عضو هیأت علمی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • افزایش تعداد دانشمندان بین المللی ۱ یا ۲ درصد
  • ایران اکسپو سکوی صادرات دانش‌بنیان‌ها
  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند