Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با توجهی ویژه به جشنواره‌های خوارزمی در حقیقت به علم، فناوری و تمدن اسلامی توجه شده است و یکی از راهکارهای افزایش تولید علم در کشور، توجه به جشنواره‌های دانش‌آموزی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی امروز _پنجشنبه هفدهم شهریورماه _ در حاشیه مراسم اختتامیه هشتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: استان اصفهان میزبان هشتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی، یادواره استاد شهید کاظمی آشتیانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جشنواره نوجوان خوارزمی، دانش‌آموزان متوسطه اول را پوشش می‌دهد و ایده‌ها و طرح‌های آنها در منطقه و استان بررسی می‌شود و سپس برگزیدگان آنها در سطح ملی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان میزبان بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز به همراه مربیان، معاونان و مسئولان مربوطه است، تصریح کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی در حقیقت مقدمه‌ای برای جشنواره جوان خوارزمی، پژوهش‌ها، طرح‌های دانش بنیان و پژوهش‌محور دانشگاه‌های سراسر کشور است.

جشنواره‌های جابربن‌حیان، نوجوان و جوان خوارزمی؛ مقدمه‌ای برای جشنواره‌های دانشگاهی

وی با بیان اینکه با توجهی ویژه به جشنواره‌های خوارزمی در حقیقت به علم، فناوری و تمدن اسلامی توجه شده است، اضافه کرد: جامعه ایران، جامعه‌ای با تولید علم بالا است و یکی از راهکارهای افزایش تولید علم در کشور، توجه به جشنواره‌های دانش‌آموزی است.

ابراهیمی با بیان اینکه جشنواره‌های جابربن‌حیان، نوجوان و جوان خوارزمی، مقدمه‌ای برای جشنواره‌های دانشگاهی هستند که در نهایت به تولید علم برتر در سطح جامعه می‌انجامند، گفت: طی سه سال گذشته به علت شیوع بیماری کرونا جشنواره نوجوان خوارزمی به صورت حضوری برگزار نشده بود و استقبال دانش‌آموزان از این جشنواره در سال جاری، بسیار خوب بود.

وی ادامه داد: این جشنواره سوای اینکه مسابقه‌ای علمی است، ارتباطی اجتماعی میان دانش‌آموزان مختلف از استان‌های مختلف، نوعی رشد و بلوغ اجتماعی و افزایش هویت ملی _ ایرانی محسوب می‌شود. به واسطه اینکه در طول این مسابقات دانش‌آموزان به داشته‌ها و ایده‌های خود افتخار می‌کنند، هویت آنها افزایش می‌یابد و درپی آن هویت ملی نیز افزایش خواهد یافت.

کد خبر 603543

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان محمدرضا ابراهیمی جشنواره خوارزمی برگزيدگان جشنواره خوارزمی محورهای جشنواره خوارزمی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق جشنواره نوجوان خوارزمی جشنواره های دانش استان اصفهان دانش آموزان تولید علم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۶۴۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس اداره امور تربیتی و مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی استان با اشاره به اینکه  ۷۰۰ نفر از شهرستان‌ها استان به این جشنواره معرفی شدند گفت: از این تعداد ۴۰۰ نفر انتخاب شدند

بهشتی پور افزود: این جشنواره با موضوع پیشگیری اجتماعی و سطح سلامت روانی برگزار شد.

وی گفت: افزود: دانش آموزان مقطع ابتدایی در دو بخش نقاشی و شعر کوتاه و متوسطه اول در بازی‌های کامپیوتری و روایتگری و هوش مصنوعی اثار خود را به جشنواره ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • تقدیر از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • ۶۵۶ ایل و طایفه مستقل در ایران زندگی کوچندگی دارند
  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است
  • رقابت دانش آموزان شاهرودی در جشنواره خوارزمی
  • اسدآباد میزبان جشنواره مینی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال غرب کشور
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • اصفهان دهم اردیبهشت میزبان اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)
  • اصفهان؛ میزبان دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا