Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری از انتقال ۱۹ نفر از محکومان ایرانی از قطر به کشور خبر داد.

فتاح احمدی رییس کمیته انتقال محکومان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار قضایی ایران اکونومیست اظهار داشت: در هفته‌های گذشته با تلاش‌ و هماهنگی، زمینه انتقال تعداد قابل توجهی از محبوسان ایرانی از چند کشور همسایه فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به همین منظور ۱۹ نفر (۱۸ مرد و یک زن) از ایرانیانی که به دلیل همراه داشتن موادمخدر و انواع قرص‌‎های ممنوعه در قطر دستگیر و به حبس‌های طولانی مدت محکوم و بخش زیادی از دوران حبس خود را در زندان‌های این کشور سپری کرده بودند برای گذراندن ادامه دوران محکومیت خود به زندان‌های داخل کشور منتقل شدند.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری اضافه کرد: این اقدام که با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه، وزارت امور خارجه، سازمان زندان‌ها، قوه قضاییه و سایر نهادهای ذیربط و با پیگیری‌های کمیته انتقال محکومان کشور (مستقر در وزارت دادگستری) انجام شد، سومین مرحله از انتقال محکومان ایرانی از این کشور است که بعدازظهر امروز - پنجشنبه  ۱۷ شهریور - از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز انجام شد. 

احمدی با برشمردن فعالیت‌های مستمر کمیته انتقال محکومان در یک سال گذشته در جهت حمایت از ایرانیان محبوس در خارج از کشور و دسترسی آسان خانواده‌های محکومان به آنان و انجام ملاقات در شهرهای محل سکونت خود افزود: این کمیته از دهه گذشته فعالیت‌های مستمر خود را آغاز کرد و تاکنون نزدیک به ۲ هزار محکوم ایرانی در زندان های خارج از کشور را برای گذراندن ادامه حبس به کشور منتقل کرده است.

 رییس کمیته انتقال محکومان با توجه به سفر زائران ایرانی به عراق برای شرکت در مراسم معنوی پیاده‌روی اربعین و برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در قطر به همه هموطنان عازم این کشورها توصیه کرد: ضمن پرهیز از قبول هرگونه بسته امانتی از سوی اشخاص ناشناس به هنگام عزیمت به سفرهای خارجی از همراه داشتن هرگونه موادمخدر، قرص‌های روان گردان، آرامبخش‌ و کدئین‌دار خودداری کنند زیرا حمل مقدار کمی از این مواد در برخی کشورها از جمله کشورهای همسایه مجازات سنگینی در پی دارد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: وزارت دادگستری ، قطر ، وزارت امور خارجه ، سازمان زندان‌ها ، کمیته انتقال محکومان جمهوری اسلامی ایران ، قوه قضاییه ، اربعین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت دادگستری قطر وزارت امور خارجه سازمان زندان ها کمیته انتقال محکومان جمهوری اسلامی ایران قوه قضاییه اربعین کمیته انتقال محکومان وزارت دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۶۵۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت شهروندان افغانستانی به وطنشان

وزارت مهاجرین و عودت کنندگان در خبرنامه‌ای اعلام کرد که ۱۵ شهروند افغانستانی از زندان‌های پاکستان آزاد شده اند.

این وزارت در خبرنامه ای که امروز منتشر کرد گفته است علت حبس این افراد در پاکستان نداشتن مدارک اقامت در این کشور بوده و هر کدام آن‌ها از دو تا ۱۹ ماه در زندان بوده‌اند.

 وزارت مهاجرین و عودت کنندگان می‌گوید همه این افغانستانی ها برای دریافت کمک به سازمان بین‌المللی مهاجرت معرفی شدند.

گفتنی است که پلیس پاکستان در ماه‌های گذشته مهاجران افغانستانی را که عمدتا به دلیل نداشتن مدارک معتبر اقامتی، بازداشت کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس
  • یک زندانی در استان تهران پس از ۱۵ سال حبس آزاد شد
  • ایرانی‌هایی که در کشور خود هم برگ هویت ندارند
  • نوزادِ عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهر متولد شد
  • بازگشت شهروندان افغانستانی به وطنشان
  • آزادی جوان بدهکار از زندان با کمک یک پیرمرد در همدان
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد