Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@15:06:34 GMT

مراسم گرامیداشت قیام ۱۷ شهریور در بوشهر برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۶۷۷۲۵

مراسم گرامیداشت قیام ۱۷ شهریور در بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه موقت بوشهر پنجشنبه‌شب در مراسم قیام خونین ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: قرآن کریم بر گرفتن پند و موعظه تأکید می‌کند و یکی از راه‌های مهم عبرت و پند گرفتن از تاریخ است، تاریخ مثل نوری است که راه را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام حسین دشتی اظهار داشت: جوانان و نوجوانان باید تاریخ گذشتگان، تاریخ انقلاب اسلامی، تاریخ جهان و تمدن‌های گذشته را بدانند و از آنها درس بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت بوشهر بیان داشت: حضرت امام (ره) ۱۷ شهریور ۵۷ را یوم الله معرفی کرد و بر اساس آیات قرآن کریم باید ایام الله حفظ و گرامی داشته شوند.

حجت الاسلام دشتی خاطرنشان کرد: اگر تاریخ را نخوانیم، تحلیل و تبیین نکنیم دیگران می‌آیند و تاریخ را همان طور که می‌خواهند تحریف و بازگویی می‌کنند، شبهه در ذهن جوانان ایجاد می‌کنند و این شبهه‌ها به شیوه‌های گوناگون تکرار می‌شود تا آن چیزی که می‌خواهند به جامعه القا شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر ادامه داد: ما باید واقعیت‌های تاریخی خودمان را با محتوای خوب و مناسب به جوانان و نوجوانان عرضه کنیم، اگر ما در بیان و بازگویی تاریخ کم کاری کنیم، بعد از یک دهه، دو دهه می‌بینیم در بدیهی‌ترین مسائل و ارزش‌های جامعه اسلامی تغییر می‌کند و دچار مشکل هستیم.

امام جمعه بوشهر بیان داشت: کسانی که نسبت به مسائل تاریخی آگاه هستند در این خصوص جهاد تبیین کنند، بگویند در تاریخ چی گذشت و چرا ۱۷ شهریورها رخ داد؟ رویدادهای مربوط به شکل‌گیری قبل و بعد از انقلاب را برای مردم بازگویی شود.

حجت الاسلام دشتی اظهار داشت: تبعیت از حضرت امام (ره) و رهبری امت یکی از ارکان مهم پیروزی انقلاب اسلامی بود و اگر امام نبود قطعاً انقلاب به سرانجام نمی‌رسید، مرجعیت، ولایتمداری و حکم دین به نظام اجتماعی ما قوام می بخشد، لذا اگر در این مسیر حرکت کنیم یقیناً به نتیجه خواهیم رسید.

کد خبر 5585271

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه بوشهر بوشهر یوم الله 17 شهریور حسین دشتی اربعین حسینی اربعین 1401 بوشهر کرمانشاه زائران اربعین مرز مهران زیرساخت های مرزی اربعین ویروس کرونا مرز خسروی گرگان خراسان رضوی مشهد مرز شلمچه اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۶۷۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس و مشاور برگزار شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، روز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ مصادف با روز جهانی روانشناس و مشاور، آئین بزرگداشتی به مناسبت این روز جهانی با حضور اساتید گروه روانشناسی و دانشجویان، مسئولان دانشگاه و مهمانانی برجسته در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل برگزار شد.

در این مراسم که با حضور گسترده دانشجویان برگزار شد، برنامه‌های متنوعی اجرا و موجب ایجاد شور و شعف در بین حاضرین شد.

این مراسم هر ساله به پاس گرامی‌داشت زحمات و تلاش‌های اساتید و دانشجویان گروه روانشناسی در این دانشگاه برگزار می‌شود.

علی ابراهیم‌نژاد شیروانی، دبیر انجمن علمی روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل با تشریح برنامه‌های اجرا شده توسط این انجمن، افزود: برنامه‌های متعدد آموزشی و فرهنگی در جهت افزایش توان علمی دانشجویان با همکاری اساتید گروه، اجرا شده است.

وی ادامه داد: آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس در واحد بابل با استقبال گسترده دانشجویان مواجه شد و این موضوع سبب می‌شود تا برنامه‌های این چنینی را بیشتر در دستور کار داشته باشیم.

خبرنگار: خلیل قنبری

انتهای پیام/

کد خبر: 1228835 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی ایسکانیوز

دیگر خبرها

  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • جشن روز کارگر در بوشهر برگزار شد
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس و مشاور برگزار شد
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم
  • خلیج فارس صحنه ایستادگی دلیرمردان ایرانی در طول تاریخ است
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود