Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه با رد اتهامات بی اساس وارده در بیانیه پایانی نشست ۱۵۳ وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس، جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران دانست.

به گزارش ایرنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه با رد اتهامات بی اساس وارده در بیانیه پایانی نشست ۱۵۳ وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس، جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کنعانی نقش سیاست‌های مخرب و فتنه انگیزانه آمریکا و رژیم صهیونیستی و اشتباه محاسباتی بعضی از کشور‌های منطقه در باز کردن پای بیگانگان به معادلات امنیتی منطقه را از مهمترین عوامل بی ثباتی در منطقه دانست و افزود، جای تأسف است که برخی از کشور‌های عضو شورا به جای مسؤلیت پذیری و اصلاح سیاست‌های ناکارآمد و شکست خورده، بر فرافکنی و بیان حرف‌های تکراری و ملال آور اصرار می‌ورزند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران همانگونه که همواره تاکید کرده، معتقد است همکاری و چارچوب‌های منطقه‌ای بدون حضور بیگانگان، بهترین روش برای رفع مشکلات، تقویت و تعمیق روابط بین همسایگان و تأمین ثبات و امنیت مشترک در منطقه است.

کنعانی از بازگشت و ازسرگیری فعالیت سفرای دولت کویت و دولت امارات متحده عربی در تهران و استمرار گفتگو‌ها با عربستان استقبال کرد و گفت، جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته بر لزوم اتخاذ رویکرد همکاری محور از سوی همه کشور‌های منطقه برای دستیابی به امنیت، ثبات و صلح در منطقه خلیج فارس تاکید دارد.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی همچنین با تاکید بر ضرورت اقدام برخی کشور‌های منطقه در اصلاح رفتار‌های متناقض خود اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران بر اساس نگاه راهبردی و سیاست اصولی خود، همواره بهترین راهکار حل مسائل و مشکلات منطقه را تعامل و همکاری با همسایگان دانسته و از ابتکار‌های مثبت و سازنده در توسعه مناسبات دوجانبه و منطقه‌ای استقبال می‌کند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: جزایر سه گانه جمهوری اسلامی ایران خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۶۸۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: همه خدمه کشتیِ توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در گفت‌وگوی تلفنی امروز پنج شنبه مارگوس تاساکانا وزیر امور خارجه استونی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و احولات منطقه‌ای بحث و تبادل نظر شد.

طرفین در این گفت‌وگو با اشاره به وجود فرصت‌ها و ظرفیت‌های همکاری میان دو کشور، آمادگی متقابل برای توسعه بیش از پیش مناسبات را مورد تاکید قرار دادند.

امیرعبداللهیان در خصوص تحولات فلسطین تاکید کرد: عمق فاجعه نسل کشی و جنایات صهیونیست‌ها در غزه می‌طلبد که تمامی کشور‌ها برای برقراری آتش بس پایدار، رفع کامل محاصره انسانی، تبادل اسرا و جلوگیری از وقوع جنایات بیشتر رژیم اسراییل در غزه تلاش کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به درخواست طرف استونیایی در خصوص کشتی توقیف شده در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و آزادی خدمه استونی اظهار داشت: کشتی توقیف شده که در آب‌های سرزمینی ایران رادار خود را خاموش کرده و امنیت دریانوردی را به خطر انداخته در توقیف قضایی قرار دارد، اما ایران همه خدمه آن را با نگاه انسانی آزاد کرده است و در صورت همراهی کاپیتان کشتی، امکان بازگشت آنها به کشورشان و از جمله استونی فراهم است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: رعایت قوانین و مقررات دریایی از سوی تمامی کشتی‌ها در راستای حفظ امنیت دریانوردی امری ضروری و غیرقابل اجتناب است.  

مارگوس تاساکانا وزیر امور خارجه استونی نیز ضمن با اهمیت دانستن روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که در سایه رفع موانع، مناسبات فی‌مابین بیش از پیش گسترش یابد.  

وزیر امور خارجه استونی همچنین با اشاره به بحران‌های منطقه ای، خواستار همکاری همه کشور‌ها برای توقف جنگ در غزه شد.

وی از نگاه انسانی جمهوری اسلامی ایران برای آزادی خدمه کشتی توقیف شده قدردانی کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • امیرعبداللهیان: ایرانیانی که نگران تردد خود به ایران هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد، از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • امیرعبداللهیان: همه خدمه کشتیِ توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه توسط وزرای خارجه ایران و استونی
  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.
  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • واکنش ایران به ادعای مجدد کویت درباره میدان آرش
  • واکنش ایران به بیانیه امیر کویت در سفر به مصر درباره میدان آرش