Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو حزب موتلفه اسلامی با اشاره به نگرانی صهیونیست‌ها نسبت به توافق، گفت: صهیونیست‌ها فکر می‌کنند که توافق نمی‌تواند ایران را در بعد هسته‌ای به گونه‌ای محدود کند که دیگر نگرانی و دغدغه‌ای وجود نداشته باشد.

حمیدرضا ترقی عضو حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، با اشاره به موضع رژیم صهیونیستی نسبت به توافق و برجام، گفت: درحال حاضر نگرانی صهیونیست‌ها  در این جهت است که ایران به توانایی ساخت بمب اتم برسد و باعث شود جایگاه برتر خودشان در منطقه در بحث هسته‌ای متزلزل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: توافق تا جایی که در جهت لغو تحریم‌ها باشد و کاری به ظرفیت‌های هسته ای ایران نداشته باشد مشکلی ندارد و در این جریان ایران بر این اصرار دارد که از فناوری‌های هسته‌ای صلح‌آمیز خود در تمام ابعاد بتواند استفاده کند و مواد غنی شده را نیز در داخل کشور حفظ کند که همین موضوع برای صهیونیست ها ایجاد نگرانی کرده است؛ به همین علت صهیونیست‌ها در تلاش هستند که آمریکا را وادار کنند تا شرایط ایران را که در قالب تضمین هست، نپذیرد در حالی که یکی از راه‌های تضمین گرفتن از آمریکا برای اینکه دوباره دست به تخریب برجام نزند و با خروج مجدد خود مشکلاتی برای ما ایجاد نکند همین حفظ کردن مواد غنی شده در کشور زیر نظر آژانس است.

ترقی در خصوص استفاده ایران از این مواد غنی شده، اضافه کرد: ما از بخشی از این مواد می‌توانیم در فعالیت های رادیودارویی استفاده کنیم  و نیازهایی نظیر سوخت زیردریایی ها را تامین کنیم.

این فعال سیاسی تصور صهیونیست‌ها نسبت به برجام را چنین شرح داد: آنها فکر می‌کنند که توافق نمی‌تواند ایران را در بعد هسته‌ای به گونه‌ای محدود کند که دیگر نگرانی و دغدغه‌ای وجود نداشت باشد.

وی در پایان با اشاره به تعلل آمریکا در ارائه یک جواب مشخص، اظهار داشت: در آمریکا بین کنگره و مجلس سنا اختلافات جدی در این زمینه وجود دارد و دولت آنها نیز از قدرت و قوت کافی برخوردار نیست که بتواند در این مسائل به راحتی تصمیم بگیرد و به همین علت آمریکا دچار بحران تصمیم گیری شده است و نمی‌تواند به خوبی و راحتی مصلحت خود و جهان را در نظر بگیرد.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران حزب موتلفه اسلامی سنا هسته ای توافق برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۶۹۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، امروز (شنبه) تأکید کرد که در صورت دستیابی به توافقی درباره تبادل اسرا، عملیات نظامی در رفح را به تعویق خواهند انداخت.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه المیادین، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز گفت که در صورت دستیابی به توافق درباره تبادل اسرا، انجام عملیات نظامی در رفح به تعویق می افتد.

این اظهارات کاتس در حالی بیان شد که گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی حماس، امروز ویدئویی را از دو اسیر صهیونیست منتشر کرد که طی آن این دو نفر هشدار دادند حملات نظامی اسرائیل به نوار غزه باعث آزادی ما نخواهد شد، بلکه جان ما را به خطر خواهد انداخت.

در پی انتشار این فیلم، خانواده‌های اسرای صهیونیست در نزد مقاومت فلسطین به کابینه رژیم صهیونیستی هشدار دادند که یورش به رفح به اسارت بیشتر صهیونیست‌ها یا مرگ آن‌ها در اسارت منجر خواهد شد و این رژیم بایستی بین یورش به رفح یا بازگرداندن اسرا یکی را انتخاب کند.

آن‌ها گفتند که کوتاهی کابینه در حق ربوده‌شدگان، جنایت کابینه علیه شهروندان است.

دیگر خبرها

  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • مقام صهیونیست: نتانیاهو مانع اصلی توافق آتش‌بس در غزه است
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • درخواست اسرای صهیونیست از نتانیاهو درباره پذیرش توافق آتش بس
  • تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان برای آزادی اسرای صهیونیست در غزه
  • اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم