Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش اوکراین مسئولیت حملات موشکی را که ماه گذشته میلادی علیه چند پایگاه هوایی روسیه در شبه جزیره کریمه انجام شد، بر عهده گرفت.

به گزارش ایران اکونومیست، به نوشته پایگاه شبکه الجزیره، فرمانده کل ارتش اوکراین مسئولیت سری حملاتی را که ماه گذشته میلادی علیه چند پایگاه هوایی روسیه واقع در شبه جزیره کریمه از جمله تاسیسات نظامی "ساکی" انجام شدند، برعهده گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

والری زالوژنی، فرمانده کل ارتش اوکراین در مقاله‌ای که به طور مشترک با میخایلو زابرودسکی، قانونگذار اوکراینی نوشته و در خبرگزاری اوکرینفورم منتشر ساخت، اذعان کرد این حملات با موشک یا راکت انجام شده اما توضیح بیشتری در مورد آنها نداد.

اوکراین تا کنون تنها به دست داشتنش در وقوع چند انفجار در شبه جزیره کریمه اشاره کرده بود و یک مقام ارشد اوکراین بدون افشای نامش به خبرگزاری رویترز گفت، انفجارهای ایجاد شده در این پایگاه هوایی کار "خرابکارهای اوکراینی" بوده است.

زالوژنی و زابرودسکی در مطلب مشترکشان در خصوص "تلاشهای موفقیت آمیز نیروهای مسلح اوکراین برای منتقل ساختن فیزیکی جنگ به کریمه" صحبت کرده و آن را پاسخ اوکراین به آنچه که استراتژی مسکو در "دور ساختن" جنگ از شهروندان روس خواندند، دانستند.

در این مقاله نوشته شده است: "ما درباره سری حملات راکتی موفقیت آمیز علیه پایگاه‌های هوایی دشمن در شبه جزیره کریمه و اول از همه فرودگاه ساکی صحبت می‌کنیم."

این نویسندگان در پاورقی این مطلب تصریح کردند، حمله علیه تاسیسات ساکی یک "حمله مرکب" بوده که در تاریخ ۹ اوت به وقوع پیوسته و باعث "از کار افتادن" ۱۰ جنگنده روس شد.

وزارت دفاع روسیه در آن زمان اعلام داشت، در این پایگاه انفجار مهمات هواپیما به دلیل غفلت رخ داده است.

مقامات شبه جزیره کریمه گفتند که در این انفجار یک نفر کشته شده و چند تن دیگر زخمی شدند.

در صورتی که نیروهای اوکراینی واقعا به پایگاه ساکی حمله کرده باشند، این اولین حمله مهم شناخته شده علیه یک تاسیسات ارتش روسیه در شبه جزیره کریمه که روسیه در سال ۲۰۱۴ به خود الحاق کرد، به حساب می‌آید.

در ماه ژوئیه یک مقر ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی روسیه در بند سواستوپل شبه جزیره کریمه هدف یک انفجار کوچک قرار گرفته که متعاقب آن خرابکاران اوکراینی به عنوان مقصران آن اعلام شدند.

روسیه پیشتر به اوکراین هشدار داده بود که دست زدن به حمله علیه کریمه، حملات تلافی جویانه گسترده  از جمله حملات علیه "مراکز تصمیم گیری" در کی‌یف را موجب می‌شود.

پایگاه ساکی از سوی جنگنده‌های روسی برای اجرای حملات علیه نواحی جنوب اوکراین مورد استفاده قرار گرفته است.

همچنین به دنبال انفجارهای رخ داده در پایگاه ساکی، چندین انفجار که ظن رخ دادن آنها در محل یک انبار مهمات روسیه وجود دارد، روستای مایسکویه در کریمه را در ۱۶ اوت لرزاند. ارتش اوکراین ویدئویی از این انفجارها منتشر کرد. روسیه گفت که این انفجارها "حاصل خرابکاری" بوده است و مقصر این انفجارها را دقیقا مشخص نکرد.

کریمه با منطقه خرسون در جنوب اوکراین که از سوی نیروهای روسیه تحت کنترل در آمده، هم مرز است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: اوکراین ، شبه جزیره کریمه ، ارتش اوکراین ، روسیه ، ارتش روسیه ، وزارت دفاع روسیه ، حمله روسیه به اوکراین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اوکراین شبه جزیره کریمه ارتش اوکراین روسیه ارتش روسیه وزارت دفاع روسیه حمله روسیه به اوکراین شبه جزیره کریمه ارتش اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۶۹۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه‌های پدافندی ارتش این کشور بامداد امروز ۶۶ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» در جنوب روسیه و ۲ پهپاد در شبه‌جزیره کریمه رهگیری و منهدم کردند.

وزارت دفاع روسیه پنج‌شنبه گذشته نیز از انهدام شمار دیگری از تسلیحات نظامی ارتش اوکراین خبر داد. در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که نیروهای واحدهای یگان جنوب ارتش روسیه موفق شدند ۷ حمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کنند.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، تلفات ارتش اوکراین در این محور در نتیجه درگیری با نیروهای مسلح روسیه به بیش از ۴۷۰ نیروی نظامی رسید.

بنا به این گزارش، واحدهای گروه وستوک ارتش روسیه، ضد حمله جنگنده های ارتش اوکراینی را در منطقه روستای اوراژاینو در دونتسک دفع کردند. در نتیجه درگیری در این منطقه، ارتش اوکراین ۱۱۰ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور یک کارگاه تولید پهپاد و یک مرکز ذخیره سوخت نیروهای مسلح اوکراین را هدف قرار دادند. سامانه‌های پدافند هوایی روسیه همچنین ۲۹۹ پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند.

کد خبر 6089516

دیگر خبرها

  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند