Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@14:17:05 GMT

حماسه اربعین نمایش قدرت جهان اسلام است

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۷۰۳۷۴

حماسه اربعین نمایش قدرت جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های امروز نماز جمعه ساوه با اشاره به فرارسیدن ایام اربعین حسینی گفت: حماسه اربعین نمایش قدرت جهان اسلام و بزرگترین محمل معرفى شیعه و نهضت سرخ حسینى به جهانیان است.

وی با بیان اینکه راهپیمایى اربعین بسترى براى عینیت یافتن فرهنگ عاشورایى در مقابله با دشمنان اسلام و تفکرات تکفیرى است، افزود: این فرصت بزرگ موهبتى الهى است که خداوند اراده فرموده تا نشان دهد که کشتى نجات امام حسین ( ع ) با سرعت بیشترى به‏ سوى ساحل نجات حرکت مى‏کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه ساوه خاطرنشان کرد: حضور ده‏ ها میلیونى مردم از ۴۰ کشور جهان با تنوع مذهبى، نژادى ، قومى، سنى و جنسیتى نماد قدرت نرم شیعه و وحدت مسلمین در شرایط حساس کنونى است لذا باید نسبت به اختلاف افکنان و یا حرکت‏هاى غیرهوشمندانه و حاشیه‏اى به‏شدت مقابله کرد.

وی با تاکید بر اینکه حضور در پیاده روی های اربعین حسینی در حقیقت حضور در همایش عظیم و عمومی برای تجدید عهد با امام معصوم ( ع ) است اضافه کرد: در روایات آمده است که هر کسی از خانه اش به قصد زیارت قبر حسین بن علی خارج شود، اگر پیاده یا سواره باشد با هر قدمی، حسنه ای برایش نوشته شده و گناهی از او پاک می شود و به واسطه آن گام ، گناهی از او کنار گذاشته می شود تا به درب حائر حسینی برسد که در این صورت خداوند نام او را ازجمله رستگاران و نجات یافتگان ثبت میکند.

حجت الاسلام رحیمی همچنین از برگزاری مراسم پیاده روی و عزاداری به مناسبت اربعین حسینی در ساوه خبر داد و از عموم مردم خواست برای پاسداشت این روز در مراسمات عزاداری شرکت کنند.

گفتنی است آیت الله طاهامحمدی عضو مجلس خبرگان رهبری از مهمانان نماز جمعه این هفته ساوه بود.

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۷۰۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالن‌های نمایشی ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت‌ماه اجرا نخواهند داشت

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بنا به اعلام شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی سالن‌های نمایشی روز جمعه ۱۴ و شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ ماه، به دلیل تقارن با شهادت امام جعفر صادق (ع) سالن‌های نمایشی اجرا نخواهند داشت.

بنابراین همه نمایش‌های در حال اجرا (به جز نمایش‌های متناسب و مرتبط) بعد از اذان مغرب روز جمعه ۱۴ اردیبهشت تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه به صحنه نخواهند رفت.

مطابق این گزارش، ادامه اجرای نمایش‌ها از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه از سر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان
  • سالن‌های نمایشی ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت‌ماه اجرا نخواهند داشت
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • معرفی پنجمین سرمربی فصل تیم پرحاشیه!