Web Analytics Made Easy - Statcounter

در خطبه‌های این هفته نمازجمعه خراسان‌رضوی به سکوت رسانه‌های غربی در برابر همایش میلیونی اربعین حسینی اشاره و تاکید شد که جلوه‌های خوب رحمانی و محبتی اربعین این روزها به نمایش درآمده و این جلوه‌ها را دشمنان امام حسین(ع) نشان نمی‌دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ به گزارش صبح توس، نماز عبادی سیاسی جمعه امروز ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ در سراسر خراسان رضوی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه کاشمر:

عراق باید زیرساخت های پذیرایی از زائران اربعین حسینی را آماده کند/ اربعین رسانه بزرگ بین‌المللی و منحصربه‌فرد است

حجت الاسلام جواد طاهری، امام جمعه کاشمر ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان که در سالن اجتماعات امامزاده سید حمزه علیه السلام برگزار شد اظهار داشت: مسئله اربعین امتداد حماسه عاشورا است و باید مراقب باشیم هزینه سنگینی که امام حسین علیه السلام در عاشورا انجام داد و یک بشر را از انحراف نجات داد هدر نرود.

وی با بیان اینکه اربعین یک طراحی الهی برای امتداد حرکت امام حسین علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها است، خاطرنشان کرد: اربعین حسینی امروزه به نقطه ای رسیده که حدود ۲۵ میلیون نفر در اجتماع اربعین حسینی حضور دارند.

امام جمعه کاشمر با تاکید بر اینکه قومیت ها، ملیت ها و مذاهب گوناگون در پیاده روی اربعین حضور دارند، تصریح کرد: به نوعی این اربعین یک استغاثه جهانی برای ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

وی با اشاره به اینکه حرکت جمعی به سوی حجت خدا یکی از ابعاد حرکت اربعین حسینی است و این لبیک یا حسین ها به نوعی لبیک یا مهدی محسوب می شود، اذعان کرد: این حرکت بزرگ یک رسانه بین المللی و منحصر به فردی است که در مقابل دجال های زمان ایستاده است و به همین دلیل، صهیونیستی ها از این حرکت بزرگ هراس دارند و با تبلیغات منفی خود به دنبال القای نا امنی در بین زائران هستند.

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه عراق باید زیرساخت های خود را برای پذیرایی از زائران پیاده اربعین حسینی آماده کند، عنوان کرد: امروز جمعیت بیش از سال های دیگر در این پیاده روی حضور دارند و توطئه های دشمنان را خنثی کرده است.

وی با اشاره به اینکه اربعین حسینی تمام ظرفیت های جهان اسلام را با یکدیگر تجمیع می کند که باعث ایجاد یک جبهه بزرگ در بین مسلمانان می شود، تشریح کرد: مردم جنگی را با استکبار شروع کرده اند و دشمن هم دست از تهدید و تحریم بر نمی دارد و چند برابر مشکلات را بزرگ نمایی می کند و باید مراقب باشیم افراد دارای نفاق ما را از مسیر حق منحرف نکنند.

امام جمعه تربت حیدریه:

صهیونیسم بین‌الملل از گسترش فرهنگ اربعین و عاشورا در هراس است

حجت الاسلام سید محمد معلمی، در آئین خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تربت حیدریه اظهار داشت: در همایش جهانی اربعین حسینی نه تنها مسلمانان بلکه همه فرق اسلامی و سایر ادیان الهی از اقصی نقاط عالم حضور دارند اما عملکرد و برخورد عجیب رسانه های غربی تعجب برانگیز است.

وی تصریح کرد: رویداد جهانی که بیش از ۳۰ میلیون نفر در آن حضور دارند بشدت در سکوت رسانه های غربی قرار گرفته و این در حالی است که بیش از پنج قاره جهان در این مغناطیس حسینی جذب می شوند.

معلمی علت این سوکت خبری را هراس عجیب صهیونیست بین الملل از گسترش فرهنگ اربعین عنوان کرد و گفت: امروز در دنیا رسانه های غربی سعی دارند چهره منفور و منفی از این همایش جهانی نشان دهند، لذا می خواهند القا کنند این حرکت مخصوص شیعیان است و همچنان بدنبال اختلاف افکنی بین شیعه و سنی هستند، هر چند که نور خدا خاموش شدنی نیست و هر سال بر عزت و عظمت این کنگره جهانی افزوده می شود.

خطیب جمعه تربت حیدریه خاطر نشان کرد: صهیونیست ها از دستاوردهای بزرگ اربعین اخساس خطر می کنند چراا که این حرکت عظیم تاثیر مثبتی بر محیط سیاسی عراق دارد و این بدان خاطر است که مکتب اهل بیت علیه السلام به جهان معرفی می شود لذا نظام های مرتجغ سعودی از این واقعه عظیم هراس دارند.

ظرفیت های ارزشمند و کارآمد تربت حیدریه گرفتار یک بیماری مزمن است/اختلاف و رویارویی نیروهای انقلاب دشمن را خوشحال می کند

امام جمعه تربت حیدریه گفت: شهرستان تربت حیدریه دارای ظرفیت نیروی انسانی کارامد، توانمند، ارزشمند، نیروهای مومن و انقلابی است، اما این ظرفیت گرفتار یک بیماری مزمن است که با همت نیروهای انقلابی باید این بیماری برطرف شود.

وی افزود: این عارضه و بیماری مزمن اختلافات است که نیروی های انقلاب همه باید توجه کنند اختلاف ما و رویارویی نیروهای انقلاب باعث خوشحالی دشمنان است، لذا برخی رفتارها در فضای مجازی، لشکرکشی‌ها و علیه یکدیگر سخن گفتن گاهی خارج از انصاف و اخلاق انسان را رنج می دهد.

خطیب جمعه تربت حیدریه بیان کرد: این عارضه شدید باید اورژانسی مداوا شود و چنانچه دیرتر به فکر بیفتیم بدنه انقلابی به کما و علاج آن مشکل خواهد بود لذا راه حل آن اتحاد و همدلی با محوریت اسلام و طبیب آن یعنی رهبر معظم انقلاب بعنوان چراغ راه هدایت همه ما است.

وی با بیان اینکه اغلب این اختلافات ریشه ندارند، گفت: باید نقشه شوم دشمن را نقش برآب کنیم و این مستلزم آن است که همه همت کنند.

امام جمعه تربت حیدریه بیان کرد: امروز شهرستان تربت حیدریه گرفتار مشکلات فراوانی است که باید به فکر حل آن باشبم، جوانان این شهر از مشکلات معیشتی و گرانی و ازدواج و مسکن رنج می برند و ما سرگرم دعواهای بی اساس هستیم، چه کسی به جز مردم ضرر می کند؟ من برای ایجاد این اتحاد دست تک تک افراد را می بوسم تا اختلافات را کنار بگذارند.

معلمی گفت: در فضای مجازی و حقیقی باید با مهر و محبت و دوستی رفتار کنیم، چرا که هر مسوول و گروه خاصی زحمات فراوان کشیده و باید آنها دیده و مشکلاتش را هم دوستانه تذکر داده شود، نه اینکه در فضای مجازی آبروی افراد را ببریم.

امام جمعه خلیل آباد:

اربعین حسینی زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است/ حضور میلیونی زائران اربعین توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد

حجت‌الاسلام علی ناهیدی، امام جمعه خلیل آباد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان که در محل مصلی مسجد جامع برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت شعائر الهی در بزرگداشت آنها است و اگر این شعائر الهی را تعظیم و احترام کردیم دین و اسلام تقویت می شوند.

وی با بیان اینکه برترین شعائر الهی، شعائر حسینی و حماسه عاشورا و اربعین حسینی در ماه محرم و صفر است، خاطرنشان کرد: حماسه عاشورا توانست از بازگشت به زمان جاهلیت جلوگیری کند و این حماسه توسط اهل بیت (ع) زنده نگه داشته شد.

امام جمعه خلیل آباد با تاکید بر اینکه زیارت اربعین در امتداد حرکت امام سجاد (ع) و زینب کبری (س) است، تصریح کرد: امروز شاهد میعاد جهانی شیعه با عنوان اربعین حسینی هستیم که امروز به یک حرکت جهانی از 5 قاره دنیا تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه یکی از برکت های مهم اربعین زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) و سازماندهی انصار المهدی و شناخت دشمنان اسلام و حق است، اذعان کرد: دشمنان سعی می کنند اربعین را یک رویداد نا امن جلوه دهند تا مردم از این مسیر دور شوند ولی حضور میلیونی مردم در اربعین نیز این توطئه ها را خنثی کرده و نشان می دهد که مسلمان با یکدیگر متحد هستند.

حجت الاسلام ناهیدی با اشاره به اینکه اربعین حسینی یک طوفان از معرفت و محبت اهل بیت (ع) است که توطئه های دشمنان را خنثی می کند، عنوان کرد: اراتمندان حسینی به پیام ها و توصیه های ستاد هماهنگی اربعین حسینی توجه لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به وظایف متقابل زن و شوهر نسبت به یکدیگر اظهار داشت: نهادهای اجتماعی فراوانی در کشور وجود دارد و نهاد خانواده بیشتر از همه نهادها پیش خداوند محبوب تر است و از این رو ازدواج محبوب ترین پیوندها است.

امام جمعه خلیل آباد با بیان اینکه اصلی ترین ثمره زندگی مشترک، فرزند است که فرزند خوب می تواند زندگی را تبدیل به بهشت کند، خاطرنشان کرد: پدر و مادری که نتوانند در خانه محیطی به وجود بیاورند که محلی برای آرامش فرزند باشد مطمئناً فرزند به خارج از خانه سوق پیدا می کند.

وی با تاکید بر اینکه سوق دادن فرزندان به بیرون خانه می تواند زنگ خطری برای والدین باشد، تصریح کرد: وجود یک ارتباط صمیمی و محبت آمیز و عاطفی بین والدین می تواند فضای آرامش را برای تربیت فرزند در خانه فراهم کند.

حجت الاسلام ناهیدی با اشاره به اینکه برای اینکه زن و شوهر زندگی خدایی داشته باشند و آرامش حکم فرما باشد باید اخلاق و عقاید را مد نظر قرار دهند، اذعان کرد: زن و شوهر باید در اخلاق و اعقاید همسان باشند تا پایه های زندگی محکم تر شود.

امام جمعه موقت تربت‌جام:

17 شهریور سال 57 درس جانفشانی مردم برای انقلاب است

حجت الاسلام حبیب الله زاهدی امام جمعه موقت تربت‌جام با دعوت خود و نمازگزاران این هفته نمازعبادی و سیاسی نماز جمعه به رعایت تقوای الهی با بیان اینکه  17 سال 57 شهریور؛ درس جان فشانی مردم برای انقلاب است اظهار داشت: فداکاری‌های ملت سلحشور در راه اسلام و مقابله با رژیم شاهنشاهی در 17 شهریور 57 و ایامی نظیر آن، درس بسیار ارزنده‌ای از فداکاری ملت مظلوم و سلحشور است که چهره رژیم جنایتکار پهلوی را در طول تاریخ آشکار ساخت تا نسل‌های آینده ببینند این جمهوری اسلامی با چه جان فشانی‌های و از خودگذشتگی‌ها به دست آمده است.

وی تصریح کرد: 17 شهریور 57 از ایام الله است که ملت شریف ایران یاد آن را زنده نگه می‌دارد؛ ملت بزرگ ایران، روزهایی چون هفده شهریور را در نهضت خود داشت و بحمدالله با تمام مشکلات و تقدیم شهدای ارجمند به اسلام عزیز و کشور و با فداکاری‌های طاقت فرسا، سرافراز و پیروزمند از میدان جهاد بیرون آمده ست.

امام جمعه موقت تربت‌جام اظهار داشت: دشمنان ما گمان می‌کردند با توطئه‌های فرسایشی می‌توانند نهضت اسلامی و انقلاب شکوهمند این ملت شهید پرور را به  سردی و سستی سوق دهند، غافل از آن که قیامی که برای خدا است و نهضتی که بر اساس معنویت و عقیده است عقب نشینی نخواهد کرد؛ ملت ما اکنون به شهادت و فداکاری خو گرفته است و از هیچ دشمنی و هیچ قدرتی و هیچ توطئه‌ای هراس ندارد؛ هراس را آنان  دارند که شهادت، مکتب آت‌ها نیست.

حجت الاسلام زاهدی خاطر نشان کرد: جنایات شاه مخلوع چیزی نیست که از یاد ملت رفته باشد و یا بشود از یاد برد؛ بر همه روشن است که محمدرضا پهلوی ما را از هر جهت وابسته به آمریکا کرده بود؛ چه از نظر اقتصادی و سیاسی و چه از نظر فرهنگی و نظامی و چه از نظر معنوی و خصلتهای انسانی و اگر مهلت می یافت، به اسلام ضربه جبران ناپذیر می‌زد؛ همه می‌دانند که دست او و پدرش به خون بزرگ و کوچک این مرز و بوم آغشته است.

امام جمعه موقت تربت‌جام در پایان اظهار داشت: ملت شجاع و رزمنده ایران، در آن روز و روزهای اختناق و جنایت به  دست دژخیمان شاه مطرود، نشان داد که تا رسیدن به هدفهای انسانی اسلامی خود چون سدی آهنین ایستاده و از قتل عامها و کشتارهای وحشیانه دسته جمعی هراس به خود راه نداده و راه خود را شجاعانه ادامه می‌دهد؛ از هفدهم شهریور تا امروز سالروز افتخارآمیز آن هرگز سستی در اراده آهنین ملت انقلابی ایران حاصل نشده، بلکه هر واقعه و فاجعه‌ای او را مصمم تر و منسجم تر می‌کند؛ ملت ما از اول قیام کرد برای این که جمهوری اسلامی بدون این که بوی شرق یا غرب را بدهد، مطلوب او است؛ ما مصمم هستیم که تا آخر با کسانی که بخواهند در کشور ما مداخله‌ای بکنند، مبارزه کنیم.

امام جمعه سرخس:

نشان دادن جلوه‌های اربعین دل‌ها را به سمت اسلام حقیقی سوق می‌هد

حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های نماز جمعه ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ سرخس با اشاره به سکوت رسانه‌های غربی درباره همایش میلیونی اربعین حسینی اظهار کرد: دشمنان امام حسین علیه‌السلام در رسانه‌های خودشان سکوتی را شروع کردند تا رویداد جهانی اربعین را مردم جهان متوجه نشوند.

امام جمعه سرخس افزود: امروز با وجود سکوت رسانه‌های غربی، حدود ۵ میلیون نفر در انگلیس و ۵۰ میلیون نفر در سایر کشورهای جهان شکوه اربعین را تماشا می‌کنند.

وی تصریح کرد: امروز از ۴۰ ملیت و حدود ۴۰ میلیون نفر در راهیپمایی اربعین حسینی از سراسر جهان حضور دارند، اما دشمنان امام حسین علیه‌السلام در رسانه‌هایی که دارند، اعلام می‌کنند که صدها هزار نفر در این همایش شرکت کردند.

حجت‌الاسلام بختیاری با تاکید بر اینکه هرساله کاروان‌هایی از برادران اهل سنت ما نیز در این راهپیمایی میلیونی حضور دارند، گفت: جلوه‌های خوب رحمانی و محبتی اربعین این روزها به نمایش درآمده و این جلوه‌ها را دشمنان امام حسین علیه‌السلام نشان نمی‌دهند؛ نشان دادن اربعین دل‌ها را به سمت اسلام حقیقی می‌کشد و دشمنان از این هراس دارند.

امام جمعه سرخس ادامه داد: امروز میلیون‌ها نفر عاشق حسینی راهی اربعین هستند؛ این عشق مثال‌زدنی و جذبه امام حسین علیه‌السلام در سراسر عالم پخش شده است‌؛ خیلی‌ها از دل آمریکا و انگلیس و کشورهای اروپایی برای امام حسین علیه‌السلام اشک می‌ریزند.

وی عنوان کرد: ان شاء الله این همایش بین‌المللی به ظهور امام زمان(عج) متصل و حکومت جهانی آغاز خواهد شد.

حجت‌الاسلام بختیاری خاطرنشان کرد: آنچه باعث شده ملت ایران در برابر همه مشکلات صبر کنند، نام حضرت زهرا سلام الله علیها و امام حسین علیه‌السلام است و نام حضرت زهرا سلام الله علیها و امام حسین علیه‌السلام شور انقلابی را در کشور ما زنده نگه داشته است.

خطیب جمعه سرخس در پایان با تاکید بر اینکه کشور ما امروز در حوزه دفاعی و نظامی افتخارآفرین است، گفت: رزمایش‌های اخیر ارتش و رونمایی از شناور شهید سلیمانی نشان از اقتدار ایران اسلامی دارد؛ امروز نام شهید سلیمانی زنده‌تر از قبل است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: امام حسین علیه السلام سکوت رسانه های غربی امام جمعه خلیل آباد دشمنان امام حسین ع جمعه تربت حیدریه خطبه های نماز میلیون نفر اربعین حسینی حجت الاسلام حضور دارند جمعه سرخس نماز جمعه توطئه ها جلوه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۷۰۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی بیان غربی‌ها اهداف استکباری و استبدادی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علیرضا چهکندی نژاد ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل سالن جلسات سپاه ناحیه تربت‌حیدریه اظهار کرد: انسان‌های بزرگ با مجاهدت و استقامتی که دارند موانع رشد و تکامل را برمی‌دارند و هیچ گاه این موانع آنها را متوقف نمی‌کند و در جهت اهداف بلند و ارزش‌های اسلامی قدم بر می‌دادند.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه تربت‌حیدریه گفت: بر همین اساس شهید مطهری عمر خود را در مبارزه با انحرافات و رژیم طاغوت سپری کرد.

وی به ویژگی‌های شهید مطهری اشاره کرد و افزود: اخلاص شهید مطهری باعث ماندگاری این شهید عزیز شد و همه عمر خود را در راه خدا صرف و در کنار غیرت دینی در برابر جریانات انحرافی نیز حساس بود و به هر وسیله‌ای که می‌توانست در برابر انحرافات ایستادگی می‌کرد.

چهکندی نژاد تاکید کرد: امروز که دانشجویان و اساتید بیش از ۲۰۰ دانشگاه در اروپا و آمریکا علیه جنایات رژیم جعلی صهیونیستی به پا خواستند، متأسفانه مدعیان دروغین حقوق بشر و آزادی بیان که اهداف استبدادی و استکباری دارند در مقابل این خیزش ایستادند.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه تربت‌حیدریه گفت: امروز بر دست دانشجو و استاد دانشگاه در آمریکا و اروپا دستبند می‌زنند و افرادی که به دنبال آزادی بیان هستند مهر سکوت بر لبان خود دوختند.

وی از برگزاری ۱۵ برنامه در هفته عقیدتی سیاسی سپاه خبر داد و افزود: تمام برنامه‌ها اعم از نشست‌های بصیرتی و سیاسی و یادواره شهدا با رویکرد جهاد تبیین و آثار شهید مطهری در سطح حوزه‌ها و جایگاه‌های بسیج با مشارکت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

کد خبر 6091306

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • آزادی بیان غربی‌ها اهداف استکباری و استبدادی دارد
  • شکست سکوت رسانه‌های فارسی زبان در برابر اعتراضات دانشجویان آمریکا
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است