Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم نامه میان دانشگاه علوم پزشکی هوشمند و استانداری هرمزگان با محوریت توسعه هوش مصنوعی و پزشکی از راه دور امضا شد. هدف از این طرح از سهولت و سرعت در دسترسی پزشک به بیمار در مناطق دور است تا در صورت نیاز خدمات پزشکی همچون جراحی و معاینه‌های تخصصی اجرایی شود. پزشکی از راه دور ارائه خدمات پزشکی به مناطقی است که مردم دسترسی کمتری به متخصصان دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ارتباط دکتر خجسته، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هوشمند گفت: درمان از راه دور هم می‌تواند برای مناطق کم برخوردار باشد یعنی افرادی که باید مسیر طولانی را طی کنند برای اینکه به مراکز درمانی برسند هم ممکن است که این روش برای افرادی باشد که دسترسی مستقیم ندارند یا امکان دسترسی در آن لحظه برای این افراد فراهم نیست مثل شرایط حاد و بحرانی که ممکنه در کشور به دنبال مواردی مثل سیل و زلزله و این‌ها اتفاق بیفتد.

او افزود: در پزشکی از راه دور اطلاعات بیمار برای تشخیص نهایی به پزشکان متخصص مستقر در بیمارستان‌های منتخب ارسال می‌شود.

دکتر باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: هدف از برنامه این است که هنگامی که اولیه تشخیص‌ها صورت می‌گیرند افراد یا بیمارانی که نیاز به خدمات خاص و ویژه دارند بلافاصله به مراکز مجهز در استان منتقل می‌شوند.

باقری فرد در ادامه گفت: براساس این تفاهمنامه یک منطقه بسیار محروم از استان هرمزگان با نظر استانداری محترم در نظر گرفته شده که دانشگاه علوم پزشکی هوشمند خدماتش رو به صورت هم خدمات آموزشی در نظام سلامت هم خدمات بهداشتی و هم خدمات در حوزه درمان رو به صورت دورا پزشکی ارائه خواهد داد.

آماده سازی بخش نرم‌افزاری و تامین متخصصان پزشکی بر عهده وزارت بهداشت است و استانداری هرمزگان تامین زیرساخت‌های این طرح را به عهده گرفته است.

دوستی استاندار هرمزگان نیز در این ارتباط گفت: مجموع این‌ها باعث میشه که ما بتونیم این پزشکی از راه دور پزشکی را در یک بخش دورافتاده‌ای در استان به عنوان پایلوت ملی عملیاتی کنیم بعد هم که انشالله در جزایر ایرانی خلیج فارس و بقیه نقاط کشور اجرا خواهیم کرد.

دکتر خجسته درباره مزایای این سیستم گفت: پیگیری بیماران مزمن با این سیستم بسیار کم هزینه‌تر هست بسیاری از بیماران که نیازمند پیگیری ماهانه و یا هفتگی برای درمان هستند اگر بتوانند به پزشک شون با سیستم‌های پیشرفته دیجیتال متصل شوند خیلی از هزینه‌های رفت و آمد را نباید پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید

رفع ۸۰ درصدی نیاز بیماران با نظام ارجاع به پزشک خانواده

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استان هرمزگان پزشکی از راه دور وزارت بهداشت و درمان پزشکی از راه دور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۷۱۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد

همتیان گفت: این تعداد واکسیناسیون دام به طور رایگان برای دامداران سطح شهرستان به ویژه مناطق محروم انجام شد.

وی با اشاره به اینکه سم‌پاشی آغل دام‌ها یک‌بار به طور گسترده در شهرستان اجرا شد، ابراز کرد: در برخی مناطق محروم از جمله منطقه فرومد و همچنین روستاهای حق‌الخواجه، کرنگ و کمردار در بخش کالپوش تا سه مرحله عملیات سم‌پاشی انجام شد.

وی با بیان اینکه هزار و ۱۷۶ بازدید نظارتی طی سال گذشته توسط کارشناسان این اداره انجام شد، اظهار کرد: ۲۰ دوره اردوی جهادی خدمت‌رسانی به مناطق محروم شهرستان میامی طی این بازه زمانی برگزار شد.

رییس شبکه دامپزشکی میامی ادامه داد: هزار و ۶۰ مجوز حمل دام و طیور برای دامداران این شهرستان طی سال ۱۴۰۲ صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد
  • کودکان زیر ۷ سال رایگان درمان می‌شوند
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • با مشارکت ۱۰هزار گروه جهادی بیش از ۲۰هزار پروژه در مناطق محروم اجرایی خواهد شد
  • کمبود بیش از ۳۰۰۰۰ کمک‌پرستار در کشور
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه می‌یابد
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه خواهد یافت
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان
  • ساخت ۵۴ کلاس درس در مناطق محروم ۵ استان کشور