Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@17:08:07 GMT

ناتو: در تلاش هستیم مانع از پیروزی روسیه در اوکراین شویم

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۷۲۰۶۶

ناتو: در تلاش هستیم مانع از پیروزی روسیه در اوکراین شویم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو روز جمعه گفت که حضور نیروهای این ائتلاف را به طور گسترده در مرزهای شرقی ناتو تقویت خواهد بخشید و صدها هزار نیروی ناتو در حالت آماده باش حداکثری قرار دارند.

وی در ادامه سخنانش گفت: «ناتو حجم زیادی از تسلیحات و مهمات را به اوکراین ارسال کرده و در تلاش هستیم که مانع از پیروزی روسیه شویم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استولتنبرگ افزود: «کشورهای عضو ناتو باید فعال‌تر در راستای تامین تسلیحات اوکراین از ذخایر خود و تولید تسلیحات جدید عمل کنند».

دبیر کل ناتو اضافه کرد: « به تامین تسلیحات اوکراین در طولانی مدت پایبند بوده و متعهد هستیم که تسلیحات این کشور را از تسلیحات دوران شوری سابق به تسلیحات غربی تبدیل کنیم».

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل نیز اعلام کرد که اوکراین علاوه بر تسلیحات غربی، از مربیان نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هم مملو شده است.

نبنزیا بامداد امروز (جمعه) طی سخنرانی در نشست شورای امنیت توضیح داد که این مربیان نظامی ناتو هستند که با حضور گسترده در اوکراین، عملیات‌های رژیم کی‌یف را هدایت می‌کنند.

وی در این‌باره اظهار داشت: «ناتو به صورت مستقیم، اقدامات کی‌یف را در میدان عملیات هدایت می‌کند. بخش اطلاعات ارتش اوکراین علناً اذعان کرده که آمریکا مستقیماً در هماهنگی هر هدف عملیات موشکی سامانه‌های هایمارس [علیه روسیه] دست دارد».

مسکو نشست اضطراری بامداد امروز شورای امنیت را برای بررسی مسئله ارسال تسلیحات توسط آمریکا و اروپایی‌ها به اوکراین، ارائه داده بود.

«دیمیتری پولیانسکی» معاون نماندگی روسیه در سازمان ملل نیز گفت کشورهای غربی از اینکه مسکو خواستار برگزاری نشستی درباره کمک‌های نظامی به اوکراین در روز پنجشنبه شده، خوشحال شدند. 

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: ناتو اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۷۲۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ سبز غرب به اوکراین برای حمله به روسیه

وزیر امور خارجه لتونی در مصاحبه‌ای گفت: برخی از متحدان اوکراین بدون هیچ محدودیتی برای حمله به داخل روسیه، سلاح به کی‌یف فرستاده‌اند.

به گزارش ایسنا، اوکراین به فشار بر متحدان غربی خود برای تسلیحات دوربرد ادامه داده است، اما شرکای آن در مورد تحویل سلاح‌هایی که به طور بالقوه می‌تواند برای حمله به داخل خاک روسیه استفاده شود، تردید دارند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شده است که کی‌یف از تسلیحات ارائه شده توسط شرکای خارجی برای هدف قرار دادن اهداف خارج از مرزهای کشور استفاده نخواهد کرد. چنین محدودیت‌هایی در مورد تسلیحات تولید داخلی اعمال نمی‌شود، زیرا برخی از آنها می‌توانند به عمق روسیه حمله کنند.

«بایبا براز» وزیر امور خارجه لتونی در مصاحبه‌ای با «پراودا اروپایی» که اول مه منتشر شد، گفت اوکراین به توانایی‌هایی برای انجام «حملات دقیق عمیق» از جمله علیه اهدافی در خاک روسیه نیاز دارد.

وزیر خارجه لتونی گفت: «استفاده اوکراین از تسلیحات غربی طبق قوانین بین‌المللی مجاز است. اگر تاسیساتی وجود دارد که روسیه از آنجا به اوکراین حمله می‌کند، شما حق دارید پاسخ دهید.»

او در واکنش به اینکه آیا رویکرد ممنوعیت استفاده از تسلیحات ساخت خارج در حملات علیه خاک روسیه ممکن است تغییر کند، پاسخ داد «کشورهایی وجود دارند که بدون چنین محدودیت‌هایی تسلیحات به اوکراین ارائه کرده‌اند.»

این وزیر لتونی گفت: «همه چیز علنی اعلام نمی‌شود و حتی بهتر است که تا زمان مشخصی آن را با صدای بلند نگوییم. نکته اصلی تاثیر در میدان جنگ است. زیرا در اینجا یک انتخاب وجود دارد، یا با صدای بلند در مورد چیزی صحبت کنیم یا فقط آنچه لازم است، انجام دهیم.»

به گزارش ‌«کی‌یف ایندیپندنت» اوکراین موشک‌های دوربرد مانند استورم شدو از بریتانیا و اسکالپ ساخت فرانسه دریافت کرده است. در ۲۵ آوریل گزارش شد که ایالات متحده مخفیانه بیش از ۱۰۰ موشک دوربرد اتکمز را به کی‌یف ارسال کرده است. بر اساس گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی «با موفقیت» از آنها برای حمله به اهدافی در سرزمین‌های تحت کنترل روسیه، از جمله شبه‌جزیره کریمه، استفاده کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اینسایدر: برنامه پوتین جنگ همه‌جانبه با ناتو نیست، تضعیف درونی است
  • چراغ سبز غرب به اوکراین برای حمله به روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • تسلیحات اهدایی ناتو به اوکراین، سر از نمایشگاه مسکو درآورد+ عکس
  • تسلیحات لهستان ۱۵ اردیبهشت در نزدیکی مرز روسیه مستقر می‌شود
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • زلنسکی: پس از پایان جنگ انتظار داریم به عضویت ناتو درآییم
  • استولتنبرگ: اعتماد اوکراین به ناتو خدشه‌دار شده است
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف