Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:48:11 GMT

ورود ۴ کشتی حامل سوخت یمن به بندر الحدیده

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۷۲۸۲۱

ورود ۴ کشتی حامل سوخت یمن به بندر الحدیده

به گزارش ایرنا از المسیره، «عصام متوکل» سخنگوی شرکت نفت یمن گفت: چهار کشتی حامل سوخت یمن که از سوی ائتلاف سعودی توقیف شده بودند به بندر الحدیده رسیدند.

ائتلاف سعودی طی ماه‌های آگوست و سپتامبر ۱۳ کشتی حامل سوخت یمن را با وجود بازرسی و مجوز سازمان ملل متحد توقیف کردند.

مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن پیش تر به ائتلاف سعودی درباره ادامه توقیف کشتی‌های حامل سوخت که نقض صریح آتش بس  است، هشدار داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع یمن نیز تأکید کرده بود که نیروهای مسلح یمن در آمادگی کامل برای اجرای هرگونه تصمیم از سوی رئیس شورای عالی سیاسی این کشور هستند.

آتش بس یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد پیش از این یک بار تمدید شده بود. تمدید ۲ ماهه این آتش بس ۱۱ مرداد ماه به پایان رسید که مجددا تمدید شد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی عربستان، به ویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

برچسب‌ها جنگ یمن سازمان ملل متحد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ یمن سازمان ملل متحد جنگ یمن سازمان ملل متحد حامل سوخت آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۷۲۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی مدارس دهستان بخش سندرک میناب

نظری عضو شورای اسلامی بخش سندرک گفت: علت تصمیم مردم این بخش ناامنی است که قاچاق سوخت برای تردد دانش آموزان ایجاد کرده است.

نظری افزود: روزانه حدود ۳ هزار خودروی قاچاق سوخت از این منطقه تردد می‌کند که باعث ناامنی جاده‌ها شده است.

وی گفت: باتوجه به اینکه سرویس دانش آموزان در این مناطق خودرو‌های وانت بار است و هر خودرو ۱۵ تا ۲۰ دانش آموز را جابجا می‌کند، خطر جانی شدید برای این دانش آموزان ایجاد شده است.

نظری گفت: اسکورت‌های خودرو‌های حامل سوخت بصورت مسلحانه مردم را تهدید می‌کنند تا راه را برای جابجایی سوخت قاچاق باز کنند.

این عضو شورای بخش سندرک افزود: در بیشتر موارد خودرو‌های حامل سوخت قاچاق هر دو مسیر جاده را در تصرف خود دارند و با سرعت زیاد در حال حرکت هستند.

 نظری گفت: دهستان بندر ۱۳ روستا با بیش از هزار و ۵۰۰ دانش آموز دارد که همه این روستا‌ها تصمیم به تعطیلی مدارس خود گرفته اند.

وی همچنین از مسئولان امنیتی و انتظامی استان خواست این مشکل را بصورت اساسی رفع کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • (ویدئو) قطار حامل سوخت از ریل خارج شد و آتش گرفت
  • تعطیلی مدارس دهستان بخش سندرک میناب
  • دو فوتی در واژگونی خودروی حامل سوخت قاچاق در بندرخمیر
  • فوت سرنشینان خودرو سوختبر
  • فوت سرنشینان خودرو سوخت‌بر بر اثر واژگونی
  • کشف انبار دپوی ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر ماهشهر
  • کشف ۱۰ میلیارد ریال سوخت قاچاق در بندرلنگه
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به تانکر حامل سوخت در لبنان
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به تانکر حامل سوخت در لبنان+ فیلم