Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا غلامحسین حسینی‌نیا جمعه شب در دیدار با مجمع نمایندگان مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای این استان، اظهارداشت: البته با بررسی‌های صورت گرفته سهم گلستان از این بخش کم است که باید نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، در زمینه رشد اعتبارات زیرساختی تلاش کنند و ما نیز از این تلاش حمایت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور دو میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع فضای آموزشی دارد و ۱۳ هزار و ۲۰۰ مربی در ۶۳۰ مرکز آموزشی مشغول آموزش به هنرجویان هستند.

حسینی‌نیا تصریح کرد: بودجه این سازمان سال گذشته ۱۳ هزار میلیارد ریال بود که در قالب بودجه جاری صرف پرداخت حقوق پرسنل، قبوض آب، برق و گاز می‌شود.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: البته این اعتبارات امسال به افزایش نه چندان زیاد به ۱۶ هزار میلیارد رسیده که در واقع نشان می‌دهد، با محدودیت‌های مالی مواجه هستیم.

حسینی‌نیا ادامه داد: با توجه به این که در دانشگاه‌ها، دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی مهارت خاصی ندارند، باید تلاش کنیم تا رشته‌های آموزشی و مهارتی خود را وارد دانشگاه‌ها کنیم که نیاز است مسوولان در این مسیر که نهضت مهارت‌آموزی نامگذاری شده، همکاری لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: مهارت‌آموزی در واقع هنر تبدیل علم نافع به عمل صالح است و باید مهارت همراه و همگام با آموزش علمی در دانشگاه‌ها جدی گرفته شود.
حسینی‌نیا خاطرنشان کرد: ما در سازمان طرحی را به عنوان مشاغل آینده مطرح کردیم که در واقع همان آینده‌نگاری و آینده‌پژوهی است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: هر پروژه‌ای که در اقصی نقاط کشور اجرا می‌شود باید پیوست مهارتی داشته باشد که این کار باعث انقلاب مهارت‌آموزی در کشور خواهد شد.

حسینی‌نیا افزود: در جامعه مبحثی به نام مسوولیت اجتماعی وجود دارد که باید بتوانیم مسوولیت اجتماعی را بسط و گسترش دهیم که لازمه آن مهارت‌آموزی است.

وی اضافه کرد: مسوولان بودجه و برنامه‌ریزی برای این کار می‌توانند ۱۰ درصد از ردیف بودجه مسوولیت اجتماعی را صرف مهارت‌آموزی کنند.

حسینی‌نیا بیان کرد: یکی از نیازهای اساسی ما در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تشکیل مجمع خیرین مهارت‌آموزی است که در این مجمع خیرینی که برای حل مشکلات جوانان تلاش، کار و سرمایه‌گذاری خیری می‌کنند، می‌توانند به خوبی ایفای نقش کنند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های جوانان امروز و آیندگان اشتغال و از سوی دیگر دغدغه مسوولان حل این دغدغه جوانان است و اگر جوانی مهارت کافی در مشاغل را به سپری کردن دوره‌های مهارت‌آموزی داشته باشد، به راحتی می‌توان این معضل و دغدغه جامعه را حل کرد.

حسینی‌نیا افزود: امروزه هیچ محیط، فضا و بستری بهتر از فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی برای کمک به این دغدغه جوانان نیست که می‌توان با حضور خیرین فضای مهارت‌آموزی را بسط، گسترش و ترویج داد و جوانان را مسلح به سلاح مهارتی برای اشتغال کرد.

وی ادامه داد: برای گسترش مهارت‌آموزی در کشور که به حل معضل بیکاری کمک خواهد کرد، در حال تلاش و رایزنی هستیم تا در قالب قانون بودجه سال آینده که آغاز برنامه هفتم توسعه خواهد بود، مجلس مصوبات خوبی برای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای داشته باشد.

بازدید رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از مرکز آموزش هتلداری در گرگان

وی یادآور شد: در سفر اسفند ماه سال گذشته رییس جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت به گلستان، برای سال جاری و سال آینده به فنی و حرفه‌ای این استان ۴۹۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که برای پروژه‌های نیمه تمام در شهرستان‌های گنبدکاووس و مراوه‌تپه تخصیص داده خواهد شد.

حسینی‌نیا گفت: یکی از اقدامات آینده‌نگری شده و آینده‌ساز اداره‌کل فنی و حرفه‌ای گلستان ایجاد مرکز آموزش هتلداری در مرکز این استان است که این پروژه هم از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری تکمیل و تجهیز خواهد شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای عصر روز جمعه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان وارد استان گلستان شد.

وی در اولین برنامه‌های کاری خود در این سفر مرکز هتلداری گرگان بازدید و سپس به مقام شامخ شهدای مرکز استان در امامزاده عبدالله این شهرستان و نیز یادمان شهدای اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ادای احترام و سپس جلسه‌ای با مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی برگزار کرد.

حسینی‌نیا روز شنبه آموزشگاه جهانگیر نوع الف در حوزه کشاورزی در شهرستان آزادشهر، مرکز جوار کارگاهی کارخانه ماهوت شمال در علی‌آباد کتول را افتتاح می‌کند و رویداد استارتاپ با موضوع اطلس مهارتی استان با حضور وی برگزار می‌شود.

ادای احترام معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مقام شامخ شهیدان در گرگان

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای همچنین جلسه‌ای با بحش خصوصی شامل اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، اصناف، نظام‌های مهندسی ساختمان و کشاورزی، کانون انجمن‌های صنفی استان برگزار خواهد کرد و شورای مهارت نیز با حضور حسینی‌نیا عصر شنبه برگزار خواهد شد.

دیدار با کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان، دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان، شرکت در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های اجرایی تابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این استان و گفت و گوی ویژه خبری با خبرنگار تخصصی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز گلستان حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای از برنامه‌های عصر روز شنبه سفر رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به گلستان در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گرگان گلستان اعتبارات وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گرگان گلستان اعتبارات وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گرگان گلستان اعتبارات وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کار و رفاه اجتماعی فنی و حرفه ای کشور مهارت آموزی حسینی نیا اداره کل خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۷۲۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشی از بودجه عمرانی دستگاهها صرف آموزش کارگران می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد عظیمی پیش از ظهر سه شنبه در همایش روز جهانی کارگر که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: هرچقدر از اقتصاد دولتی فاصله بگیریم و بخش خصوصی را فعال کنیم موفق‌تر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه عملکرد وزارت کار در بخش‌های مختلف قابل توجه بوده است، افزود: در کاهش نرخ بیکاری شاهد اتفاقات موثری در این دولت بوده‌ایم.

معاون ویزر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اذعان کرد: در راستای توجه به امنیت معیشتی مردم نیز کالابرگ الکترونیکی را پیش بردیم و کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار یک رقم چشمگیر است.

عظیمی آموزش مهارت را رسالت اصلی سازمان فنی حرفه‌ای کشور خواند و گفت: تلاش این است که ۵۰ درصد ظرفیت جوارکارگاهی را توسعه دهیم.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطر نشان کرد: اساسنامه سازمان در مجلس شورای اسلامی مصوب شد و یکی از بندهای آن، این است که دولت مکلف شده بخشی از بودجه عمرانی سالانه دستگاهها را صرف آموزش مهارت کارگران کند.

وی با بیان اینکه کردستان دارای ظرفیت‌های اثرگذاری است، اظهار کرد: نیروی انسانی بهترین و ارزشمندترین ظرفیت کردستان محسوب می‌شود.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: نقش ممتاز و برجسته مردم کردستان غیرقابل انکاری است و با افتخار ایرانی جماعت به وجود کردستان قهرمان افتخار می‌کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در عرصه های مختلف کردستانی ها درخشیده اند، گفت: کردستان بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده و باید در مورد آن بیشتر صحبت شود.

عظیمی اعلام کرد: برگزاری آیینهای سنتی و محلی کردستان فرصت ارزشمندی برای معرفی ظرفیت‌های کردستان است و باید همه مردم در معرفی ظرفیت‌های استان نقش ایفا کنند.

کد خبر 6093051

دیگر خبرها

  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • بخشی از بودجه عمرانی دستگاهها صرف آموزش کارگران می‌شود
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد