Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع آمریکا که در اروپا به سر می برد، اعلام کرد نیروهای اوکراینی در مناطق خارکف و خرسون موفقیت هایی به دست آورده اند.

لوید آستین  وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در نشستی خبری با همتای چک خود در پراگ، و در حالیکه بیش از شش ماه از جنگ اوکراین می گذرد، افزود که نیروهای اوکراین در مناطق در خارکف و خرسون موفقیت هایی دست یافته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پنتاگون گفت: در حال حاضر شاهد موفقیت هایی در خارکف و خرسون هستیم و این مساله بسیار دلگرم کننده است.

همزمان معاون وزیر دفاع آمریکا در نشستی خبری در واشنگتن با بیان اینکه دولت بایدن  برای دو سال کمک نظامی به اوکراین بودجه اختصاص داده است، اعلام کرد ظرفیت تولید مهمات توپ های ۱۵۵ میلیمتری در سه سال آینده افزایش می یابد.

ویلیام لاپلانت معاون وزیر دفاع آمریکا روز جمعه به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن افزود: بودجه اختصاص داده شده برای حمایت از اوکراین که برای دو سال طراحی شده، با شروع سال مالی جدید حذف نمی‌شود.

معاون وزیر دفاع آمریکا در امور تامین و پشتیبانی همچنین از برنامه پنتاگون برای افزایش ظرفیت تولید مهمات توپ های ۱۵۵ میلیمتری در سه سال آینده خبر داد و گفت: پنتاگون قصد دارد در سه سال آینده ظرفیت تولید مهمات توپ های ۱۵۵ میلی متری خود را از ۱۴۰۰۰ به ۳۶۰۰۰ گلوله در ماه افزایش دهد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا  در سفری از پیش اعلام نشده به کی یف پایتخت اوکراین، روز پنجشنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: بیستمین بسته کمک نظامی آمریکا به اوکراین از تاریخ سپتامبر ۲۰۲۱ شامل ۶۷۵ میلیون دلاری کمک تسلیحاتی و تجهیزات اضافی است که از طریق پنتاگون تامین خواهد شد تا به تلاش نیروهای اوکراین برای دفاع موثر از کشورشان کمک کند.

بلینکن افزود علاوه بر این کمک، دولت بایدن به کنگره اطلاع داده که قصد دارد ۲.۲ میلیارد دلار دیگر را به عنوان کمک بلند مدت با هدف پشتیبانی امنیتی از اوکراین و ۱۸ کشور همسایه آن تخصیص دهد.

بلینکن ادعا کرد این ۱۸ کشور شامل برخی از اعضای ناتو و متحدانی است که به طور بالقوه در معرض خطر تجاوز روسیه هستند.

با در نظر گرفتن بسته جدید، مجموع کمک های نظامی دولت بایدن به اوکراین از آغاز جنگ در این کشور حدود ۱۵.۲ میلیارد دلار تخمین زده می شود.

پیش از این، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا گفت که جو بایدن رییس‌جمهوری این کشور با ارسال یک بسته نظامی دیگر به ارزش ۶۷۵ میلیون دلار به اوکراین موافقت کرده‌ است.

با در نظر گرفتن بسته جدید، مجموع کمک های نظامی دولت بایدن به اوکراین از آغاز جنگ در این کشور حدود ۱۵.۲ میلیارد دلار تخمین زده می شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

در ۲۳ فوریه (۴ اسفند) و تنها یک روز پیش از آغاز جنگ اوکراین، شورای اتحادیه اروپا در واکنش به این اقدام نخستین بسته تحریمی را علیه روسیه تصویب کرد.

پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: روسیه ، تحولات اوکراین ، پنتاگون

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: روسیه تحولات اوکراین پنتاگون وزیر دفاع آمریکا نیروهای اوکراین موفقیت هایی دولت بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۷۲۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند.

به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، در این بیانیه همچنین آمده است: « یک قطار با سلاح و تجهیزات نظامی غربی در منطقه شهرک اوداچنویه در دونتسک مورد اصابت قرار گرفت.»

به گفته وزارت دفاع روسیه، پرسنل و تجهیزات تیپ ۶۷ مکانیزه نیروهای اوکراینی نیز در ایستگاه بارگیری راه آهن در منطقه شهرک «بالاکلیا» در منطقه خارکیف اوکراین مورد حمله قرار گرفتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • آماده‌ایم اوکراینی‌ها را برای خدمت نظامی به کشورشان بازگردانیم