Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلمان محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : بعد از سه سال آموزش در فضای مجازی، امسال برای سال تحصیلی ۱۴۰۱ در واقعیت فضای جدیدی را تجربه می‌کنیم خواهیم کرد.

وی ادامه داد: طی سه سال کرونا، معلمان و همکاران، اجازه ندادند فرآیند تعلیم و تربیت تعطیل شود، ولی هیچ آموزشی جای آموزش و پرورش را نمی‌گیرد و هیچ فناوری و تکنولوژی هم نمی‌تواند جای معلم را بگیرد چرا که فقط به دنبال درس دادن و انتقال محتویات کتاب نیستیم؛ آموزش همراه با پرورش مدنظر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: پروژه مهر را در راستای بررسی تمام مسائل مربوط به بازگشایی مدارس با کمیته‌های مختلف تعریف شده، تقریباً از سه ماه پیش برنامه‌ریزی برای بازگشایی مدارس را با جلسات متعددی با حضور استاندار شروع کردیم.

وی با پیش‌بینی حضور ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید، گفت: ۲۶ هزار همکار و شاغل متولی تعلیم و تربیت، نزدیک به ۴ هزار مدرسه با ۱۵ هزار کلاس درس آماده آغاز مهر بانشاطی هستند.

وی خاطرنشان کرد: رزمایش بازگشایی مدارس در راستای استقبال مدیران و معلمان از دانش‌آموزان، ۲۳ شهریورماه برگزار می‌شود که به دنبال آن پنجشنبه ۳۱ شهریورماه همزمان با سراسر کشور جشن شکوفه‌ها و در دوم مهرماه هم بازگشایی مدارس را خواهیم داشت.

سلمانی با بیان اینکه تاکنون ۹۵ درصد دانش‌آموزان ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: علت باقی‌ماندن این پنج درصد به دانش‌آموزانی برمی‌گردد که اصرار به ثبت‌نام در مدرسه خاصی دارند در حال که بهترین مدرسه نزدیکترین مدرسه است.

وی ادامه داد: ثبت‌نام برخی از دانش‌آموزان پایه نهم به دهم باقی مانده، این دسته از دانش‌آموزان باید براساس برگه هدایت تحصیلی رشته درسی خود را انتخاب کنند و نباید اصرار به ثبت‌نام در رشته خاصی که در برگه هدایت تحصیلی نیامده، داشته باشند.

سلمانی در خصوص شهریه‌های اخذ شده در برخی از مدارس غیرانتفاعی، گفت: براساس امکانات مدارس، شهریه‌ها از سوی آموزش و پروش اعلام و توسط تیم بازرسی بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: مدارس دولتی هم به دریافت شهریه نیستند و هیچ مدیری حق ندارد به اجبار از دانش‌آموزان پول اخذ کند، البته مشارکت داوطلبانه خانواده‌ها برای کمک به مدرسه بحثی جدا است.

وی اشاره‌ای به آمادگی مدارس استان برای حضور دانش‌آموزان داشت و افزود: امسال هیچ مدرسه نفتی در استان نخواهیم داشت .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش آموزش مجازی سال تحصیلی دانش آموزان بازگشایی مدارس دانش آموزان ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۷۳۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۲۸۰ دانش آموز کردستانی در مسابقات دادرس هلال‌احمر

پیام جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دادرس مخفف «دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت» است که سازمان جوانان جمعیت هلال احمر این طرح را هر ساله با هدف خودامدادی، دگر امدادی، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌سازی این فرهنگ در بین جوانان و به‌ویژه دانش‌آموزان با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌کند.

وی افزود: ۱۰ تیم منتخب از پسران و ۱۰ تیم از دختران کانون‌های دانش‌آموزی استان، در این دوره از مسابقات با یکدیگر به رقابت پرداختند.

جلالی ادامه داد: طی آموزش‌های دادرس در مدارس مجری طرح و برگزاری آزمون کتبی، دانش آموزان در قالب تیم‌های ۱۴ نفره به تفکیک جنسیتی دختران و پسران آموزش‌های مربوط به این طرح شامل مباحث امداد و کمک‌های اولیه (احیای قلبی و ریوی، آسیب‌های بافت نرم اسکلتی و مفصلی، انتقال و حمل مصدم، اسکان اضطراری، پانسمان و بانداژ، پناهگیری و خروج ایمن) را به منظور کسب آمادگی جهت مقابله با آسیب‌های ناشی از حوادث سوانح فرا گرفتند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به اینکه این مسابقات در سه مرحله درون مدرسه‌ای، ناحیه‌ای و شهرستانی برگزار می‌شود، افزود: در این مسابقات، از هر شهرستان یک تیم از پسران و یک تیم از دختران به مسابقات استانی راه یافته و در پایان رقابت‌ها نیز، تیم پسران از شهرستان بیجار و تیم دختران از شهرستان سقز به مرحله کشوری راه یافتند.

کد خبر 6099931

دیگر خبرها

  • ماجرای خفگی دانش آموز ۷ ساله و نجات جان او توسط معلمش
  • ۲۵۰۰ دانش‌آموز نیازمند از کمک‌ هزینه تحصیلی بهره‌مند شدند
  • برگزاری رویدادهای مشترک منطقه ۱۰ اصفهان با مدارس حصه
  • آغاز ثبت‌نام بیش از ‌۱۹ هزار کلاس اولی‌ در زنجان
  • رقابت ۲۸۰ دانش آموز کردستانی در مسابقات دادرس هلال‌احمر
  • ثبت نام الکترونیکی دانش‌آموزان در ستاد پروژه کلان‌مهر/ نقشه‌ راه سند تحول بنیادین به‌زودی به مدارس ابلاغ می‌شود
  • افتتاح مدرسه ۱۴ کلاسه زنده یاد صدوقی در شهرستان پیشوا
  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • بزرگ‌ترین عملیات تبیین با ۵۰ هزار گروه جهادی