Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@20:33:37 GMT

گزارشی از موکب روضه الشهدای بروجرد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۷۴۱۱۶

گزارشی از موکب روضه الشهدای بروجرد

موکب روضه الشهدای بروجرد ایام اربعین مجالس روضه برای زائران حسینی در کربلا برگزار می‌کند. - اخبار استانها -

سهیل شهبازی مسئول موکب روضه الشهدا لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بروجرد با اشاره به تأسیس این موکب در سال 1396 اظهار داشت: تعدادی جوان در هنگام اردوهای جهادی بنای تأسیس این موکب را راه‌اندازی کرده‌اند که تا امروز در برپایی مراسمات فرهنگی، جهادی و مذهبی فعالیت داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه موکب روضه الشهدا به‌مدت دو ماه در سیل 1398 به مردم پلدختر خدمات‌رسانی انجام داده‌است، افزود: برپایی موکب پذیرایی خیابانی، طبخ غذا و فعالیت جهادی بخشی از اقدامات موکب روضه الشهدا در این سیل بوده است.

مسئول موکب روضه الشهدای بروجرد عنوان کرد: این موکب در یکی از مدارس کربلا با نام موکب هیئت مراسمات روضه، سینه‌زنی و برنامه‌هایی را اجرا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه طبخ غذا و اسکان در اربعین نداریم، بیان کرد: اسکان و طبخ غذا فقط برای خادمان موکب انجام می‌شود.

موکب امام رضا(ع) ازنا| خاکی‌ترین نذرهای ارادت در نجف/ 5 سال خدمت به زائران در آن‌سوی مرزهاموکب امام‌حسن عسکری(ع) ازنا| محرومان زیر سقف گروه‌های جهادی/ خدمت به زائران در کربلاموکب حضرت زهرا(س) سلسله| از خرید جهیزیه برای نوعروسان تا روایت عشق و دلدادگی در کربلا

شهبازی با بیان اینکه هزینه‌های موکب روضه الشهدای بروجرد مردمی و توسط خیران تأمین می‌شود، گفت: تعداد خادمان ثابت این موکب 20 نفر است، ولی به‌صورت متغیر بین 30 تا 40 نفر با موکب همکاری دارند.

وی با اشاره به فعالیت شش‌ساله موکب روضه الشهدای بروجرد تصریح کرد: ما سال‌های گذشته به‌صورت پایلوت در کربلا برنامه داشتیم که امسال به‌صورت رسمی در مراسم اربعین حضور داریم.

شهبازی اظهار داشت: موکب روضه الشهدای بروجرد به‌مدت 15 تا 17 روز در عراق مستقر است و تا دو روز بعد از اربعین در این موکب به زائران خدمت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه موکب روضه الشهدای بروجرد به‌جز ایام اربعین در مناسبت‌های مختلف ولادت و شهادت اهل‌بیت (علیهم‌السلام) فعالیت دارد، افزود: نیاز خاصی با کمک و حمایت‌های جبهه فرهنگی و قرارگاه صاحب‌الامر لرستان نداریم.

مسئول موکب روضه الشهدای بروجرد عنوان کرد: کمک‌های مردمی به این موکب به‌صورت مایحتاجی است که برای تغذیه خادمان و پذیرایی از زوار در مجالس روضه حضرت سیدالشهدا ارائه می‌شود.

انتهای پیام/646

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۷۴۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت تامین شد

ایسنا/لرستان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: سال گذشته وعده تامین ۷۰ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت محقق شد.

ارسلان مالکی شامگاه هشتم اردیبهشت‌ماه در حاشیه بازدید از سایت نهضت ملی مسکن بروجرد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در بعضی از شهرهای لرستان تأمین زمین نهضت ملی مسکن با تأخیر مواجه شده و همین موضوع باعث شده است که برای همه متقاضیانی که تائید نهایی شده نتوانیم زمین مورد نیاز را تأمین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بازدید امروز از سایت نهضت ملی مسکن در استان و بروجرد و جلسه شورای مسکن به این منظور انجام شده تا تدبیری برای تأمین و تعیین تکلیف اراضی مورد نیاز انجام شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اضافه کرد: در سایت مسکن ملی بروجرد زمین مورد نیاز تأمین شده و پروژه شروع شده است، در سایت مشکلاتی مانند تسهیلات وجود دارد که با حضور استاندار موضوعات مطرح می‌شود و رفع خواهد شد.

مالکی با اشاره به زمان واگذاری و اتمام کار، افزود: طرح نهضت ملی مسکن چند بخش و متغیر دارد که تأمین زمین، آورده مردم و بخش تسهیلات متغیرهای نهضت ملی مسکن است.

وی تصریح کرد: آنچه باید دولت پیگیری کند تسهیلات است که تلاش می‌کنیم در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم تا فشار کمتری به مردم وارد شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با هم‌افزایی و مدیریت صحیح سایت مسکن ملی بروجرد تا سال آینده تکمیل و واحدها به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

مالکی با اشاره به طرح جوانی جمعیت گفت: در طرح جوانی جمعیت خودمان را مکلف می‌دانیم برای همه مشمولین زمین مورد نیاز را تأمین کنیم.

وی بیان کرد: در بروجرد هم خوشبختانه تأمین زمین مورد نیاز با مشکلی مواجه نیست اما در بقیه شهرها مثل خرم‌آباد تأمین زمین طرح جوانی جمعیت تابع همان نهضت ملی مسکن است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۴۵ هزار هکتار تأمین زمین انجام شده و بالغ‌بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در مراحل مختلف اجرا هستند.

مالکی اضافه کرد: در طرح جوانی جمعیت وعده کردیم که ۷۰ هزار قطعه زمین را تأمین کنیم که خوشبختانه وعده سال گذشته محقق شد امسال هم برای مشمولین زمین مورد تأمین خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۷۰ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت تامین شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • گزارشی از سریال‌های در حال ساخت نمایش خانگی/ کدام کارگردانان این روزها مشغول کارند؟
  • گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر + جزئیات | جسدهایی که به دلیل تکه تکه شدن یا تجزیه آنها قابل شناسایی نیستند...
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر
  • آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود
  • فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود
  • کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد