Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان روز شنبه به نقل از حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری افزود: رسیدگی به پرونده‌های مسن و کاهش آمار این دسته از پرونده‌ها در دستور کار دستگاه قصایی استان قرار گرفته و این موضوع بصورت فوق‌العاده توسط کارکنان این مجموعه در حال انجام است.

وی اظهار داشت: ورودی پرونده‌های قضایی استان در پنج ماه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال پیش ۹ درصد افزایش داشته که با توجه به تمهیدات و برنامه‌ریزی های انجام گرفته برای رسیدگی فوق العاده و خارج از نوبت پرونده های مسن و افزایش آمار مختومه، در ۶ ماه دوم شاهد کاهش این آمار خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به عدالت قضایی گفت: قوه قضاییه در دوره تحول و تعالی در خط مقدم مبارزه با فساد در هر شکل و قامت و بدون ملاحظه قرار گرفته و این چراغ امید در اندیشه مردم پرفروغ‌تر شده است و این نگاه عمومی مسوولیت ما را بیشتر می‌کند. 

مقام ارشد قضایی استان اصفهان افزود: انتظارات مردم از دستگاه قضایی و عدلیه جمهوری اسلامی در گام دوم انقلاب به عنوان یک دستگاه مقتدر و با انگیزه قوی، مبارزه بی امان با چپاول و غارت اموال مردم، مفسدان، مرتکبان جرائم خشن و مخلان به نظم و امنیت و آسایش و آرامش مردم است.

وی اظهار داشت: همانطور که خداوند، پایه و بنیان اصلی بنای با عظمت خلقت را بر مبنای عدالت استوار کرده است، کسانی که طالب سعادت دنیا و آخرتند و امید به آینده درخشان در مسیر حرکت زندگی دارند باید به دنبال قسط و اجرای عدالت باشند.

رییس کل دادگستری استان اصفهان افزود: بر این اساس  هر کس در هر کجا و در هر جایگاهی که قرار دارد این مهم را باید شالوده و اساس فکری خود قرار دهد که از ناحیه خداوند به عنوان خلیفه و جانشین او، مأمور و مکلف به رعایت قسط و عدل و مبارزه با فساد، تبعیض و دست اندازی به ثروت‌های جامعه است.

وی خاطرنشان کرد:  این مأموریت ضمن اینکه همگانی و فراگیر است شئون مختلف عدالت قضایی، سیاسی، اجتماعی، تقنینی، اجرایی و دیگر موارد را در بر می‌گیرد.

حجت‌االاسلام اسدی افزود: در این راستا همه مأمور هستند تا  در درجه اول با ابزار نرم، جهاد تببین، تبلیغ، ارشاد و تذکر در مسیر تحقق عدالت حرکت کرده و در جایی هم که شدت تجاوز و تعدی به حدی باشد که با این ابزارها محقق نشود راهکارهای دیگری را اتخاذ کنند.

برچسب‌ها دادگستری اصفهان قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری اصفهان قوه قضاییه دادگستری اصفهان قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۷۴۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری

با اهتمام به اجرایی کردن  اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی اقداماتی در حوزه پیشگیری در دو سال اخیر برای اولین بار صورت گرفت که شاهد کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری بوده ایم.

به گزارش ایسنا، عملکرد دیوان عدالت اداری در سال ۱۴۰۲ در حوزه های مختلف همراه با اهتمام در راستای تحقق اهداف پیشگیرانه بوده است که معاونت حقوقی، پیشگیری و پژوهش در جهت کاهش شکل‌گیری دعاوی و در نتیجه کاهش اطاله دارسی، سلامت اداری در دستگاه‌های اجرایی کشور و اصلاح فرآیندهای اداری که در نهایت منجر به تسهیل و برقراری سلامت اداری می‌گردد اقداماتی را برنامه‌ریزی و اجرا نموده است.  

طبق اعلام روابط عمومی دیوان عدالت اداری، برگزاری ۶۵ جلسه در ۲۱ کارگروه تخصصی با دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های پرشکایت، تبیین و معرفی تبصره ۴ ماده ۱۶ قانون دیوان، رصد پرونده‌های کثیر الشاکی، پربسامد و پرتکرار، انتقال دانش قضایی دیوان به دستگاه‌های اجرایی، برگزاری نشست‌های تحلیل و آسیب شناسی با مراجع علمی و دانشگاهی برخی از اقدامات این معاونت می‌باشد.  

طبق داده‌های آماری در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۱۷۵ هزار و ۱۱۲ پرونده در دیوان طرح گردیده بود که در سال ۱۴۰۱ این عدد به ۱۷۰ هزار و ۷۷۶ پرونده رسیده و با ادامه تلاش مدیران و کارکنان خدوم دیوان این عدد در سال ۱۴۰۲ به ۱۶۵ هزار و ۷۷۴ پرونده رسیده است که نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۱ کاهش ۲.۴۸ درصدی و در سال ۱۴۰۲ شاهد کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری بوده‌ایم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • علیرضا بیگی : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات در این باره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود /تا زمانی که شایعات دراینباره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است