Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@22:43:49 GMT

‍ خروج بیش از ۲ میلیون زائر حسینی از مرزهای کشور

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۷۴۷۶۶

‍ خروج بیش از ۲ میلیون زائر حسینی از مرزهای کشور

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین اشتری صبح شنبه در جلسه قرارگاه اربعین حسینی (ع) که در شهرستان مهران برگزار شد، ضمن تسلیت اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: خداقوت عرض می‌کنم خدمت همه همکارانم که در این ایام در مرزهای مختلف کشور، استان‌ها، پلیس‌های تخصصی و معاونت‌ها در این ایام مشغول خدمت رسانی به زائران حسینی هستند و ان شاءالله زحمات همکاران پلیس مورد توجه حضرت حق قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرمانده کل انتظامی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از زائران در پایانه‌های مرزی هستند و قاعدتاً تا زمانی که کشور عراق زوار ایرانی را پذیرش کند پلیس ایران درخصوص خروج زائران اقدام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تا چند روز آینده حجم بازگشت زائران به پایانه‌های مرزی افزایش خواهد داشت، خاطرنشان کرد: بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از زائران حسینی از مرزهای کشور خارج شده اند و تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر از زوار به کشور بازگشته اند.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ما باید آمادگی کامل برای بازگشت زائران را داشته باشیم، تصریح کرد: امکانات پلیس به خصوص امکانات یگان ویژه و مرزبانی بهتر می‌تواند در خدمت بازگشت زائران باشد.

وی زیرساخت‌های کشور عراق در خصوص خدمات رسانی به زائران را کافی ندانست و گفت: البته مردم عراق پای کار بوده و پذیرای زائران ایرانی بوده‌اند اما مشکلات طرف عراقی را باید رصد و به مسئولان اعلام کرد و با توجه به ظرفیت آن طرف مرز، زائران ایرانی را اعزام کنیم.

سردار اشتری در ادامه برخورد مأموران پلیس با مردم را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: ۳ ایستگاه پلیس در مرز مهران ایجاد شده، عملکرد این ایستگاه‌ها که با کنترل و توقف زائران همراه است باید تا لحظه آخر ادامه داشته باشد تا زوار اباعبدالله الحسین (ع) دچار مشکل و صدمه نشوند.

سردار اشتری با بیان اینکه در پایانه‌های مرزی که تراکم جمعیت داریم طرح‌های لایه بندی باید اجرا شود، خاطرنشان کرد: امسال یکی از منظم ترین سال‌های کاری پلیس بوده و فراجا با بیش از ۱۰ سال تجربه اعزام زائر، هر سال معایب خود را برطرف کرده است.

وی طلاع رسانی به زائران و مردم و همچنین مدیریت ترافیک در رفت و برگشت را برای پلیس بسیار مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: در این ایام باید تلاش کنیم مردم با کمترین خسارت به شهر خود بازگردند.

وی افزود: در این ایام نظارت کامل بر پارکینگ‌های خودروهای زائران باید صورت پذیرد تا به اموال مردم آسیب وارد نشود و در خصوص حق پارکینگ نیز دقت لازم باید به عمل آید.

وی، نگاه پلیس به موضوعات مختلف راملی و جامع دانست و گفت: پلیس در هر شرایطی آمادگی لازم برای کمک و خدمات رسانی به زائران و دستگاه‌های مختلف را دارد.

فرمانده کل انتظامی استفاده از ظرفیت‌های فنی و سیستم‌های بروز را مهم برشمرد و گفت: اصلاح فرآیندها باید در همه زمینه‌ها صورت پذیرد و پلیس هر سال با آمادگی بیشتری در صحنه حضور پیدا کند.

وی افزود: از همکارانم در استان‌های سیستان و بلوچستان که ورودی زائران کشورهای پاکستان و افغانستان است می‌خواهم اطلاع رسانی لازم را در خصوص اخبار اربعین و همچنین کنترل خروج و ورود افراد را در دست داشته باشند.

سردار اشتری با بیان اینکه تمامی مشکلات پایانه‌های مرزی باید به استانداران انعکاس داده شود خاطرنشان کرد: فراجا امسال ابتکار خوبی را در بحث صدور برگه تردد اربعین و همچنین تمدید گذرنامه‌ها به وجود آورد و با این کار، کمک زیادی به زائران حسینی شد.

فرمانده کل انتظامی خاطرنشان کرد: طی تماس تلفنی که بنده با دکتر "رئیسی" رئیس جمهور کشور داشتم؛ سلام خود را به همکاران پلیس ابلاغ کرده و بنده حامل سلام و پیام تشکر و قدردانی رئیس جمهور از مأموران پلیس هستم.

کد خبر 5585948

منبع: مهر

کلیدواژه: سردار حسین اشتری اربعین 1401 زیرساخت های مرزی اربعین مرز مهران اربعین حسینی اربعین 1401 بوشهر زائران اربعین مرز مهران کرمانشاه ویروس کرونا مرز خسروی زیرساخت های مرزی اربعین گرگان مرز شلمچه خراسان رضوی مشهد آمار کرونا فرمانده کل انتظامی رسانی به زائران پایانه های مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۷۴۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوشتن و برچسب زدن روی خودرو ممنوع است | بیشترین شکایت مردم به پلیس راهور از ۳ مورد

به گزارش همشهری آنلاین، جلسه ارتباط مستقیم رئیس پلیس راهور فراجا با مردم امروز در مرکز نظارت همگانی فراجا ۱۹۷ برگزار شد و سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا در این دیدار مردمی به مسائل و مشکلات مردم پرداخت.

سردار حسینی اظهار داشت: روال همیشگی و مرسوم این است که مسئولان فراجا در ۱۹۷ به مشکلات طرح‌شده مردم رسیدگی کنند که یکی از کارهای خوب است.

وی تصریح کرد: امروز بیش از ۱۳۰ نفر به دلایل مختلف به ۱۹۷ مراجعه کردند که مهم‌ترین مطالبات و درخواست مردم رسیدگی به تخلفات آموزشگاه‌های رانندگی، شماره‌گذاری خودروها و اعتراض به فرآیند پیگیری تصادفات و جریمه رانندگی بود. نکته مهم این بود که در جرایم رانندگی هیچ‌کدام جریمه اشتباهی نبود، بلکه درخواست بخشش بود.

رئیس پلیس راهور فراجا درخصوص نور چراغ‌ها گفت: نور چراغ‌ها باید تلفیقی از زرد و سفید باشد و چراغ فابریک خودروها از شرایط استاندارد برخوردار است.

سردار حسینی در خصوص بغل‌نویسی روی شیشه و بدنه خودرو گفت: نصب هرگونه نوشته یا برچسب روی شیشه‌ها و بدنه خودرو ممنوع است و تنها استثنا خودروهای مربوط به بخش‌های تجاری و اقتصادی هستند که با گرفتن مجوز با ابعاد مشخص نسبت به درج نوشته اقدام کنند. در غیر این صورت، هرگونه تصویر و نوشته ممنوع است.

کد خبر 848337 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم خودرو پليس راهور

دیگر خبرها

  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • به روز رسانی نقشه شهر همدان
  • سهم سوغات، ۲۵درصد هزینه‌های زائران
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲
  • کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی پناهگاه دوم زائران است/خدمت عاشقانه خادمیاران مشاور در حریم رضوی
  • نوشتن و برچسب زدن روی خودرو ممنوع است | بیشترین شکایت مردم به پلیس راهور از ۳ مورد
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال