Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو اجرای طرح‌های مدیریت مصرف در تابستان امسال را موفق ارزیابی کرد و گفت: قبض رایگان برای پنج میلیون مشترک صادر شد.

به گزارش روز شنبه ایران اکونومیست از وزارت نیرو، «علی‌اکبر محرابیان» افزود: یکی از پایه‌های مدیریت مصرف امسال، مشارکت مردم است که برای مشارکت آنان لازم بود با موارد مدیریت مصرف آشنا کرده و اقشار جامعه را به مشارکت در این باره دعوت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه‌داد: واسطه اصلی فرهنگ‌سازی و رساندن پیام به مخاطب، رسانه‌ها بودند که به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رکن مجموعه مدیریت مصرف، نقش خود را به نحو احسن اجرا کردند.

وزیر نیرو درباره نتیجه اجرای طرح مدیریت مصرف، گفت: از ابتدای فصل گرم نزدیک به ۴۰ میلیون قبض صادر شده که ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک (بیش از ۴۰ درصد مشترکان) مصرف خود را نسبت به سال گذشته کاهش داده‌اند.

وی اضافه‌کرد: این موضوع نشان‌دهنده مشارکت عمومی مردم و موفقیت‌آمیز بودن طرح‌های مدیریت مصرف است.

محرابیان خاطرنشان‌کرد: بر اساس قولی که به مردم داده شده، قرار شد در کنار این طرح برای مشترکان کم‌مصرف پاداش صرفه‌جویی در نظر گرفته شود که از این بابت نزدیک به ۸۵۰ میلیارد تومان پاداش مدیریت مصرف به مشترکان صنعت برق داده شده که پیش‌بینی می‌شود این رقم تا آخر فصل تابستان از یک‌هزار میلیارد هم عبور کند.

وزیر نیرو بیان‌داشت: از ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار قبضی که شامل دریافت پاداش صرفه‌جویی شدند، نزدیک به پنج میلیون قبض رایگان یا بستانکار شد که نشان می‌دهد پاداش صرفه‌جویی این مشترکان بیش از هزینه قبض آن‌ها بوده است.

وی درباره برنامه مدیریت مصرف در بخش اداری، گفت: در بخش اداری مصوبه هیات دولت مبنی بر کاهش ۳۰ درصدی مصرف نسبت به سال گذشته را داشتیم که با همکاری همه دستگاه‌های دولتی توانستیم این طرح را با موفقیت اجرا کنیم.

عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه‌داد: براین‌ اساس مقرر شد ساعت اداری یک ساعت زودتر شروع شود تا در ساعت‌های گرم روز اداره‌های دولتی تعطیل شوند، کاهش دمای حرارت دستگاه‌های سرمایشی و استفاده از مولدهای خودگردان از دیگر راهکارهای کاهش مصرف ادارات در طرح مدیریت مصرف بود.

محرابیان با بیان اینکه در بخش‌ کشاورزی نیز برنامه‌های مجزایی در پیش گرفته شد، گفت: به‌طور مثال در بخش کشاورزی قرار شد چاه‌های کشاورزی از بازه زمانی ساعت ۱۱ تا ۱۸، به مدت پنج ساعت خاموش شوند و در ازای این تعامل، قبض برق چاه‌های کشاورزی رایگان شود.

وی، برنامه مدیریت بار مصرف صنایع را برنامه‌ای منعطف و متنوع دانست و خاطرنشان‌کرد: برای ۶۳۰ هزار صنعت فعال در کشور متعهد شدیم که برق ۵۸۰ هزار صنعت را که به‌طور عمده صنایع خرد یا حیاتی مثل داروسازی بودند، بدون محدودیت تأمین کنیم. همچنین برق ۴۹ هزار و ۵۵۸ مشترک صنعتی دیگر نیز که در سال گذشته به‌صورت روزانه و از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۰ قطع می‌شد، امسال فقط به مدت ۱۲ ساعت در هفته طی یک روز، آن هم تنها از ساعت ۱۱ تا ۲۳ به‌صورت گردشی محدود می‌شد.

وزیر نیرو گفت: همچنین با ۴۴۲ صنعت بزرگ که مشمول طرح محدودیت شدند، این‌گونه به تفاهم رسیدیم که در وهله نخست در طول سال میزان برق مورد نیازشان را برای تولید استاندارد تأمین کنیمو در گام دوم، ایامی را که مشمول محدودیت مصرف می‌شوند به دوران تعمیر و نوسازی و تعطیلات سالانه اختصاص دهند و سوم، تا آنجا که برایشان مقدور است کسری برق روزانه را در ایام محدودیت با برق نامحدود شبانه جبران کنند.

برپایه این گزارش، مشارکت‌ همگانی مردم در طرح مدیریت مصرف برق، برای عبور موفق از پیک‌بار و تحقق شعار تابستان بدون خاموشی نقش بسزایی ایفا کرد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: وزارت نیرو

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت نیرو مدیریت مصرف وزیر نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۷۴۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

امیر عبدوس درباره راهکارهای کاهش اثرات مخرب کیسه‌های پلاستیکی بر محیط زیست اظهارکرد: یکی از موضوعات مهم در این زمینه اهمیت تفکیک پسماند از مبدا و تحویل آن به به مراکز مجازی است که در ماه‌های اخیر از طریق برنامه های کاربردی اقدام به خرید پسماندهای قابل بازیافت شهروندان می‌کنند چراکه این کار به مراتب هزینه‌های کمتری نسبت به تفکیک آن‌ها در مقصد دارد.

وی یکی از راه‌های کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی را به همراه داشتن کیسه‌های چند بار مصرف یا پارچه‌ای برای خرید ذکر کرد و گفت: اگر هنگام خرید ناگزیر به استفاده از کیسه‌های پلاستیکی بودیم، تلاش کنیم از کیسه‌های کمتری استفاده کنیم.

عبدوس درباره اقدامات سازمان محیط زیست برای کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی توضیح داد: این سازمان در نخستین گام با همکاری وزارت صمت و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بر اساس آیین‌نامه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی تلاش کرده است طی هفته زمین پاک (۳ تا ۹ اردیبهشت‌) کیسه‌های پلاستیکی به‌طور رایگان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع نشود تا مردم به استفاده از کیسه‌های چند بار مصرف و پارچه‌ای برای خرید ترغیب شوند.

مدیر کل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به این پرسش که آیا پیش از این فروشگاه‌های زنجیره‌ای هیچ مبلغی را برای ارایه کیسه‌های پلاستیکی به مشتریان دریافت نمی‌کردند، پاسخ منفی داد و تصریح کرد: هزینه صرف شده برای ارایه این کیسه‌ها در حاشیه سود فروشگاه‌ها لحاظ می‌شد بنابراین قرار است طی هفته زمین پاک این مبلغ در فاکتور خرید لحاظ شود تا کسانی که از کیسه برای حمل خریدهای خود استفاده می‌کنند از مبلغ پرداخت شده برای آن اطلاع یابند این در حالیست که علت تمایل مردم برای خرید از برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای، کیفیت بالای کیسه‌های پلاستیکی آن‌هاست.

وی اضافه کرد: در این شرایط تلاش می‌شود با اجرای طرح آزمایشی ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای اثرات مخرب کیسه‌های پلاستیکی بر محیط زیست کاهش یابد.

عبدوس درباره علت استفاده کم از بیلبوردهای شهری برای اطلاع‌رسانی در زمینه این طرح و پیامدهای مصرف کیسه‌های پلاستیکی برای محیط زیست اظهارکرد: شهرداری تهران در یک حرکت سراسری از بیلبوردهای شهری برای اطلاع‌رسانی درباره برنامه کاربردی نوماند - که به منظور جمع‌آوری پسماند خشک شهروندان طراحی شده است- استفاده می‌کند. با بهره‌گیری از این نرم‌افزار کاربردی مردم پسماند خود را به پیمانکاران دارای مجوز تحویل می‌دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بهتر نبود سازمان محیط زیست برای طرح ممنوعیت یک هفته‌ای عرضه کیسه‌های پلاستیکی علاوه بر رسانه‌های تصویری و مکتوب از ظرفیت بیلبوردهای شهری هم استفاده می‌کرد، اذعان کرد: این نظر، درست است البته اقدامات ما در این زمینه تازه شروع شده است و به‌طور قطع در مراحل بعد از ظرفیت بیلبوردهای شهری بیشتر بهره خواهیم برد.

عبدوس در پایان تاکید کرد: برای کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی در هماهنگی کامل با اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و سازمان مدیریت پسماند این شهرداری هستیم، با این حال برای اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در این زمینه از همه رسانه‌ها استمداد می‌طلبیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان برگزار شد
  • قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
  • توانیر : قبض برق مشترکی که در تابستان از کولر گازی استفاده می‌کند بالای ٢ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس به همت نیرو‌های جهادی