Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، شبکه بی سیم لیگادو نتورکس با گیرنده‌های سیستم موقعیت‌یابی جهانی نظامی جی پی اس که پنتاگون از آن استفاده می‌کند، تداخل خواهد داشت.

کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا در آوریل ۲۰۲۰ به لیگادو اجازه استقرار یک شبکه کم مصرف بی سیم را داد. در ژانویه ۲۰۲۱، کمیسیون مذکور پیشنهاد سازمان‌های دولتی ایالات متحده برای تعلیق تصمیم خود را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا مشخص شده شبکه بی سیم مذکور با برخی از سرویس‌های ماهواره‌ای تلفن همراه Iridium Communications که توسط وزارت دفاع ایالات متحده مورد استفاده است و نیز با برخی خدمات خاص نظامی ارتش آمریکا و دستگاه‌های حساس آن تداخل دارد.

وزارت دفاع آمریکا تصریح کرده «سیستم لیگادو با گیرنده‌های جی‌پی‌اس مهم آن تداخل خواهد داشت و کاهش تأثیر این تداخل ناممکن است». این وزارتخانه خاطرنشان کرد اقدامات پیشنهادی کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا برای کاهش و جایگزینی این آسیب‌ها «غیرعملی، هزینه بر و احتمالاً بی‌اثراست».

در مقابل لیگادو مدعی شده تنها درصد کمی از دستگاه‌های جی پی اس بسیار قدیمی و ضعیف ممکن است نیاز به ارتقا داشته باشند و در این صورت مشکل وزارت دفاع آمریکا هم برطرف می‌شود. لیگادو برای کمک به منظور حل این مشکل اعلام آمادگی کرده است تا به جای لغو مجوز لیگادو، همکاری با آن برای حل و فصل اختلال‌های احتمالی در سیستم‌های وزارت دفاع در دستور کار قرار بگیرد».

کد خبر 5585910

منبع: مهر

کلیدواژه: پنتاگون مخابرات ایالات متحده امریکا همراه اول تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری اربعین حسینی فناوری فضایی اینترنت نوآوری ناسا ایرانسل شرکت دانش بنیان امنیت اطلاعات امنیت سایبری اتحادیه اروپا وزارت دفاع جی پی اس بی سیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۷۴۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش در افغانستان از بین رفته است

وزارت دفاع طالبان اعلام کرد محمد یعقوب مجاهد، سرپرست این وزارت در دیدار با هیات مالزیایی حضور فیزیکی گروه‌های «مخرب» به شمول داعش در افغانستان را رد کرده است.

این وزارت همچنین اعلام کرد هیئت مالزیایی شامل نمایندگان وزارت‌های خارجه، دفاع، داخله و نماینده ویژه نخست وزیر آن کشور وارد کابل شدند.

سرپرست وزارت دفاع حکومت سرپرست در این دیدار‌ها تاکید کرد به کسی اجازه نخواهد داد از خاک این‌ کشور تهدیدی به کشور‌های منطقه واقع گردد.

در این خبرنامه‌ به نقل از هیات مالزی آمده است که آنان با اشاره به همکاری‌های همه جانبه اطمینان دادند که آنچه که افغانستان را از نزدیک مشاهده نمودند به مسئولان آن کشور برسانند.

این در حالی است که برخی کشور‌های منطقه همواره از حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان به ویژه داعش ابراز نگرانی کردند، ادعا‌هایی که همواره از سوی مقامات حکومت سرپرست رد و بی‌اساس خوانده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • روسیه ۶۸ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • کانادا ۲ میلیون دلار به تولید پهپاد در اوکراین اختصاص می‌دهد
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • اعتراف معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین 
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین