Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@20:19:48 GMT

جزئیات دستگیری باند داعش در لبنان

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۷۵۶۵۷

جزئیات دستگیری باند داعش در لبنان

روزنامه لبنانی "الاخبار" امروز جزئیات را درباره دستگیری باند تروریستی هشت نفره داعش در شهر قرعون در منطقه بقاع غربی این کشور و نقشه های این باند برای حملات در داخل لبنان فاش کرد.

به گزارش مشرق، این روزنامه لبنانی براساس اطلاعات دریافتی خود از دو منبع امنیتی و قضایی این کشور نوشت: سه نفر از بازداشت شدگان از عوامل اصلی این باند داعشی بودند که قصد داشتند پایگاههای ارتش لبنان و چند نقطه دیگر را هدف قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منابع، پنج نفر دیگر نیز مزدورانی بودند که نقش فرعی را در این زمینه بر عهده داشتند.

به نوشته الاخبار، دستگیر شدگان عمدتا لبنانی هستند که توسط یک تبعه لبنانی مقیم یکی از کشورهای آمریکای جنوبی هدایت می شدند و اعضای این باند قبل از اینکه موفق به اجرای عملیاتی شوند، شناسایی و دستگیر شدند.

چهارشنبه گذشته ارتش لبنان اعلام کرد: اداره اطلاعات ارتش، با انجام یک عملیات شناسایی و امنیتی، اعضای یک گروهک تروریستی را در یکی از شهرهای بقاع غربی دستگیر کرده و به دستگاه قضایی و مراجع ذیصلاح تحویل داده اند.

براساس این گزارش، مقادیری سلاح و مهمات و تصاویری هوایی از مناطق مورد نظر برای عملیات خرابکارانه از این افراد کشف و ضبط شده است.

اطلاعات دریافتی روزنامه الاخبار حاکی است که اکثر بازداشت شدگان وابسته به گروه تروریستی داعش هستند.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت داعش لبنان ارتش لبنان خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۷۵۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سارقان سیم برق در شهرکرد

فرمانده انتظامی چهارمحال‌وبختیاری از شناسایی و انهدام باند سارقان سیم برق و دستگیری چهار سارق و کشف تعداد ۴۵ فقره سرقت سیم برق در شهرکرد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی پلیس، منوچهر امان اللهی اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت کابل برق در سطح شهرستان بروجن موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی بروجن قرار گرفت.


وی گفت: با بررسی و احتمال این‌که سرقت توسط سارق یا سارقان حرفه‌ای صورت گرفته است، تلاش های میدانی و تحقیقات لازم در این زمینه آغاز شد.

فرمانده انتظامی چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: با انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی در این راستا باند سارقان انهدام و تعداد چهار سارق شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی طی یک عملیات منسجم پلیسی دستگیر و پس از انتقال به پلیس آگاهی و پیگیری موضوع و اعتراف به بزه ارتکابی، شناسایی و پس از هماهنگی های لازم پیرامون موضوع دستگیر و به یگان هدایت شد.

امان‌اللهی با بیان این‌که ارزش ریالی اموال کشف شده بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال توسط کارشناسان برآورد شده است، گفت: سارقان پس از بازجویی‌های اولیه به ۴۵ فقره سرقت معترف که پس از تکمیل پرونده مراتب به همراه پرونده متشکله جهت پیگیری قضائی به دادسرا اعزام و معرفی شدند.

کد خبر 749474

دیگر خبرها

  • انتقاد سازمان دفاع از کودکان از بازداشت کودکان فلسطینی به دست ارتش صهیونیست
  • انهدام باند سارقان سیم برق در شهرکرد
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان به عنف/نوشابه‌های قاچاق به بازار نرسید