Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@13:25:37 GMT

کشته شدن ۱۷ نفر در کنگو در پی تیراندازی یک گروه تروریستی

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۷۵۹۴۳

کشته شدن ۱۷ نفر در کنگو در پی تیراندازی یک گروه تروریستی

یک مقام محلی در روستای ایتوری در شمال شرقی کنگو دموکراتیک از تیراندازی یک گروه تروریستی در شمال شرقی کنگو دموکراتیک که ۱۷ کشته بر جای گذاشته است، خبرداد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از وبگاه العهد، منابع محلی اعلام کردند که تیراندازی یک گروه تروریستی در شمال شرقی کنگو دموکراتیک، ۱۷ کشته بر جای گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یک مقام محلی در روستای ایتوری در شمال شرقی کنگو دموکراتیک در این باره اعلام کرد که اعضای گروه تروریستی کودیکو در یورش به این روستا ، اقدام به تیراندازی، آتش زدن منازل و غارت اموال عمومی کردند.

وی با اشاره به اینکه خودش به طور معجزه آسایی از این حمله مسلحانه و وحشیانه جان سالم به در برده است، افزود: در زمان بازگشت به روستا متوجه شدیم که افراد مسلح ۱۷ نفر از جمله چند زن و کودک را به قتل رسانده و ۱۱ نفر از آنها را در یک گور دسته جمعی دفن کرده اند.

مقامات رسمی کنگو دموکراتیک هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده اند.

گفتنی است جمهوری دموکراتیک کنگو که به نام‌های کنگو دموکراتیک، کنگو زئیر یا کنگو کینشاسا نیز شناخته می‌شود کشوری واقع در مرکز آفریقاست و پایتخت آن کینشاسا است.

جمهوری دموکراتیک کنگو بزرگترین کشور آفریقای جنوب صحرا و دومین کشور بزرگ در آفریقا و یازدهمین کشور بزرگ جهان به‌شمار می‌آید. این کشور با جمعیت بیش از ۹۰ میلیون نفر، شانزدهمین کشور پرجمعیت جهان و چهارمین کشور پرجمعیت در آفریقا است.

منبع: دانا

کلیدواژه: گروه تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۷۵۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حسن شیخی، گفت:همه ساله با فرا رسیدن فصل گرما و تکثیر و فعالیت کنه‌ها، بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو که یک عفونت ویروسی و به شدت واگیردار است از طریق تماس با حیوان آلوده و در هنگام ذبح و تماس با امعاء و احشاء آلوده منتقل می‌شود. 

وی اظهارداشت: بنابراین کشتار دام‌ها در کشتارگاه و رعایت اصول بهداشتی در هنگام کشتار، نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بیماری دارد.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان ابرکوه، ادامه داد:گوشت دام‌های ذبح شده، باید ۲۴ ساعت و امعاء و احشای دام ۴۸ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه یخچال نگهداری شود تا با تغییراتی که پس از مرگ در بافت لاشه اتفاق می‌افتد این ویروس از بین برود، لذا از شهروندان خواست تا گوشت موردنیاز خود را از واحد‌های تحت‌نظر دامپزشکی خریداری کرده و یا از گوشت‌های بسته‌بندی شده هویت دار استفاده کنند.

وی در پایان از دامداران خواست در صورت مشاهده کنه از له کردن آن با دست به شدت پرهیز کنند.

دیگر خبرها

  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است