Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: منطقه الموت شرقی از قطب‌های کشاورزی استان قزوین است و با داشتن اقلیم چهار فصل و ظرفیت‌های بی نظیر در تولید محصولاتی، چون گیلاس، زغال اخته و تولید ماهی در بخش شیلات شاخص است.

افلاطونی افزود: با وجود رودخانه شاهرود می‌توانیم با برنامه ریزی و حرکت اصولی طرح‌های بزرگی را پیاده کنیم و موجب تحول در اشتغال و اقتصاد منطقه شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: رودخانه شاهرود در ۹۰ درصد اوقات سال گل آلود است که نشان می‌دهد باید طرح‌های آبخیزداری بیشتری در منطقه اجرا شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در حال حاضر ۱۳۰ هزار هکتار طرح آبخیزداری در دست مطالعه داریم و ۶۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان قزوین پیش بینی کرده ایم که آن را عملیاتی خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت: در سفر ریاست جمهوری ۱۲۸ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آبخیزداری مصوب شد که امیدواریم امسال اقدامات موثری در این بخش صورت گیرد.

این مسئول افزود: از نمایندگان استان درخواست می‌کنیم برای اختصاص اعتبارات بیشتری به حوزه آبخیزداری کمک کنند تا اجرای این طرح‌ها شتاب گیرد.

افلاطونی گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید ماهی در استان ۴ هزار تن است که با راه اندازی سایت‌های ۹ گانه تعریف شده این میزان تولید تا ۳ برابر افزایش خواهد یافت.

افلاطونی گفت: برای ایجاد زیرساخت‌های آبزی پروری حدود ۵۰ میلیارد تومان اختصاص خواهد یافت که می‌تواند محور توسعه باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: ایجاد شهرک گیاهان دارویی زرآباد در مصوبات سفر رئیس جمهور دیده شده که با اختصاص ۲۰ میلیارد تومان آن را احداث خواهیم کرد.

به گفته وی، از سال ۹۵ مطالعه طرح‌های شیلات در منطقه الموت شرقی آغاز شده و در این منطقه ۹ سایت تولید ماهی به ظرفیت هر سایت یک هزار تن پیش بینی شده که می‌تواند اقتصاد منطقه را متحول کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: در خصوص فرآوری گیاهان دارویی باید رویکرد خود را تغییر دهیم و قادریم این طرح را در یک سایت ایجاد کنیم.

افلاطونی اضافه کرد:همچنین برای توسعه کشت زیتون ۱۰ میلیارد تومان و برای توسعه اراضی شیب دار منطقه ۶۰ میلیارد تومان اختصاص خواهیم داد تا فعالیت‌های این بخش‌ها نیز تسریع شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: در زمینه فعالیت دامداری‌های سنتی که قبل از سال ۸۹ مجوز گرفته اند هیچ مشکلی نداریم و بعد از این زمان نیز کارت شناسایی برای دامداران صادر شده که شاید در گذشته به این افراد خدماتی داده نمی‌شد که این مشکل نیز برطرف شده و به دامداران سنتی در الموت هم خدمات داده می‌شود.

این مسئول گفت: برای صدور مجوز مجتمع‌های دامداری مشکلی نداریم و ساکنان مناطق روستایی می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

وی در خصوص واگذاری اراضی در مناطق روستایی هم گفت: بخشی از اراضی منابع طبیعی ذخیره گاه ژنتیکی است و خارج از این محدوده واگذاری اراضی به دو صورت انجام می‌شود.

افلاطونی افزود: عرصه‌های منابع طبیعی با روش طرح‌های کشاورزی و عرصه‌های دیگر با قرارداد بلند مدت واگذار می‌شود.

وی تصریح کرد: ۴۶۰ هکتار از اراضی در منطقه الموت شرقی به تعاونی روستاییان واگذار شده و به صورت متمرکز در روستای (چرشدره) زیر کشت انگور و زیتون رفته است.

افلاطونی گفت: در راستای ارائه خدمات دامپزشکی رایگان تعداد ۳۵۰۰ راس دام در این منطقه واکسینه شده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: با رویکرد حمایت از کشاورزی و دامداری روستایی تلاش می‌کنیم ضمن توسعه و تحول در مناطق کم برخوردار به اشتغال و رونق اقتصادی این مناطق کمک کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گیاهان دارویی راه اندازی جهاد کشاورزی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۷۶۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان پیش بینی کرد هرکیلو آویشن بیش از ۵۰۰ هزار تومان فروخته شود و ارزش آویشن‌های برداشت شده امسال به بیش از ۲۰ میلیارد تومان برسد.

سید محمد نور موسوی افزود: بیشترین آویشن‌های برداشت شده در شهرستان‌های رودان، میناب، بشاگرد و حاجی آباد است.

وی گفت: سطح رویشگاه‌های هرمزگان بیش از دویست هزار هکتار است که ۵۰ هزار هکتار آن در طرح بهره برداری، و در ۷ هزار هکتار آن عملیات احیای از سوی جوامع محلی صورت گرفته است.

وی گفت: پارسال ۹ فقره طرح مصوب بهره برداری گیاهان دارویی با همکاری بهره برداران و تعاونی‌های مردمی به مساحت ۲۲۰ هزار هکتار پوشش داده شد که شامل دوگونه دارویی آویشن و آنغوزه است.

بیشتر بخوانید: آبگیری ۱۱۰ میلیون مترمکعبی سازه‌های آبخیزداری هرمزگان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان افزود: طرح‌های اصلاحی و احیایی در مراتع با همکاری بهره برداران شامل ساخت هلالی آبگیر، بذرکاری، بذرپاشی و حفاظت و قرق است.

موسوی گفت: گونه‌های دارویی و خوراکی شامل آویشن، آنغوزه تلخ، بادام کوهی، بنه، گیشدر، پونه، مور خوش و تلخ، کلپوره، گلدر و آلوئه ورا بیشترین مصرف را در هرمزگان دارند.

وی افزود: این گونه‌های دارو‌های گیاهی پس از برداشت به استان‌های فارس، اصفهان و تهران ارسال و بعد از فرآوری و بسته بندی به خارج از کشور صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • تحویل ۱۱ دستگاه ادوات کشاورزی به بهره برداران شهرستان آوج
  • افتتاح بزرگترین دهکده آموزشی و پژوهشی گیاهان دارویی گلستان
  • کهگیلویه و بویراحمد بهشت سرمایه‌گذاری در عرصه گیاهان دارویی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • کهگیلویه و بویراحمد، بهشت گیاهان داروئی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم
  • برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان
  • ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • بازگشایی گردنه پیچ‌بن در الموت+ فیلم
  • سه رویداد گردشگری قزوین در تقویم ملی به‌ ثبت رسید